Nano Żabki największą siecią sklepów autonomicznych w Europie!

19 sty 2022
źródło: komunikat prasowy sieci Żabka

Grupa Żabka uruchomiła 25 sklepów Żabka Nano, co czyni ją obecnie największą siecią sklepów autonomicznych w Europie - poinformowała firma w swoim komunikacie. Sklepy bez kasjera działają w kilku formatach, takich jak samodzielne kontenerowe automaty sprzedażowe, tradycyjne punkty brick-and-mortar czy store-in-the-store. Każdy z nich wykorzystuje technologię opracowaną we współpracy z amerykańską firmą technologiczną AiFi.

Nano Żabki są już testowane przez klientów w 25 lokalizacjach w 6 miastach w kraju. Mogą z nich korzystać klienci w Gdańsku, Krakowie, Piasecznie, Poznaniu, Sopocie i Warszawie. Działają w bardzo różnorodnych lokalizacjach m.in. w centrach miast, na dworcach kolejowych, stacjach metra, na terenie uczelni czy sklepów wielkopowierzchniowych.

Nieustannie pracujemy nad rozwojem i doskonaleniem unikalnego na skalę globalną konceptu, jakim jest Żabka Nano. Stawiamy na jego elastyczność – jesteśmy w stanie otwierać kolejne autonomiczne placówki zarówno w mocno trafficowych lokalizacjach, takich jak ścisłe centra miast czy stacje metra, jak i w sklepach wielkopowierzchniowych. Jako jedni z pierwszych na świecie rozwijamy też koncept umożliwiający wejście do sklepu przy wykorzystaniu karty płatniczejmówi Tomasz Blicharski, dyrektor zarządzający Żabka Future.

Pierwsze placówki Nano były połączone z aplikacją mobilną sieci, która umożliwiała zarówno wejście do środka, jak i płatność za zakupy. Obecnie, w modelu store-in-the-store, rozwijany jest koncept umożliwiający wstęp do placówki przy wykorzystaniu dowolnej karty płatniczej.

Stosowana we wszystkich sklepach platforma AiFi jest rozwiązaniem opartym na kamerach, wykorzystującym komputerową wizję i tzw. machine learning do rozpoznawania zdjętych z półek produktów i automatycznie finalizującym płatność po wyjściu ze sklepu. System nie identyfikuje klientów i nie zapamiętuje obrazu, co gwarantuje pełne zachowanie prywatności i bezpieczeństwo.

25 sklepów, uruchomionych wraz z Żabką w ciągu sześciu miesięcy, pokazuje wartości AiFi zorientowane na klienta, które pozwalają zrozumieć jego potrzeby i zbudować elastyczne rozwiązania. Nie możemy się już doczekać dalszego zacieśniania naszej współpracy z Żabką. Dzięki rozwojowi kolejnych sklepów Żabka Nano, napędzanych przez naszą technologię, zrewolucjonizujemy zakupymówi Steve Gu, CEO i współzałożyciel AiFi.

Asortyment Nano Żabki jest dostosowany do specyfiki lokalizacji i profilu klienta. W zależności od modelu, liczy od 450 do nawet 1500 produktów.

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook