- Dla mnie osobiście ważnym aspektem współpracy jest również to, iż RE/MAX jest firmą, dla której nade wszystko liczą się współpracownicy - agenci i franczyzobiorcy. To głównie ich zasługą jest sukces firmy! Nasz team jest niesamowity! Warto również podkreślić że współpraca - międzynarodowy system wzajemnych poleceń klientów w ramach całej sieci na świecie, świetnie się sprawdza i jest naszą niezaprzeczalną przewagą konkurencyjną - wyjaśniał Tomasz Ladra, Konsultant Biznesowy, Manager ds. Franczyzy RE/MAX Polska, który udzielił naszemu portalowi wywiadu w ramach wygranego urodzinowego wyzwania.
Wprowadzenie koncepcji RE/MAX w naszym kraju rozpoczęło się w 2007 roku, kiedy w Polsce trwał jeszcze boom na rynku nieruchomości. Nieudane próby wejścia na polski rynek nieruchomości zdążyły już przeprowadzić inne silne marki z rodowodem amerykańskim – Century 21 i Coldwell Banker. Założyciele RE/MAX w Polsce mieli się wtedy zmierzyć nie tylko z nadchodzącym załamaniem (kryzysem na rynku nieruchomości), ale również z szeregiem przeszkód proceduralnych. RE/MAX od początku stawiał na model pracy rozpowszechniony od lat na rynkach rozwiniętych, opierający się na zasadzie reprezentowania wyłącznie jednej strony transakcji, pobierania wynagrodzenia i stosowania we współpracy tak zwanej ekskluzywnej umowy pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. RE/MAX pojawił się w Polsce we wrześniu 2008 roku. Pomimo trudnych uwarunkowań rynkowych sieć RE/MAX zaczęła otwierać na terenie Polski kolejne biura rozlokowane w strategicznie największych polskich aglomeracjach: Warszawie, Krakowie, Zakopanem, Katowicach, Wrocławiu.
Obecnie w Polsce działa 29 biur oraz ponad 300 agentów. W całej Europie dla porównania jest to ponad 2000 biur oraz 29 000 tys. agentów, na świecie działa w sumie ponad 8300 biur ze 130 000 tys. agentów. Co oznacza, że w Polsce mamy ponad 300 agentów? W Polsce to oznacza, że ponad 300 przedsiębiorców działa pod szyldem RE/MAX. To tak jakby otworzyć ponad 300 małych biur nieruchomości, które, by ograniczyć sobie koszty, zrzeszają się w ramach jednej organizacji korzystając z narzędzi, szkoleń i wsparcia RE/MAX
Cieszymy się bardzo ze zwycięstwa w urodzinowym wyzwaniu. Rzeczywiście jest tak że zawsze potrafimy się szybko zmobilizować i grać do jednej bramki. Dla mnie osobiście ważnym aspektem współpracy jest również to, iż RE/MAX jest firmą, dla której nade wszystko liczą się współpracownicy - agenci i franczyzobiorcy. To głównie ich zasługą jest sukces firmy! Nasz team jest niesamowity! Warto również podkreślić że współpraca - międzynarodowy system wzajemnych poleceń klientów w ramach całej sieci na świecie, świetnie się sprawdza i jest naszą niezaprzeczalną przewagą konkurencyjną.
Zgodnie z naszym hasłem „Samodzielny ale nie sam”, biuro franczyzowe RE/MAX to samodzielny biznes prowadzony przy wsparciu solidnego, globalnego giganta. Każde biuro jest niezależne i działa na własny rachunek w ramach sprawdzonego, wiarygodnego i rozpoznawalnego systemu. Każdy franczyzobiorca RE/MAX otrzymuje oprócz licznych, rozbudowanych szkoleń, niezbędnych narzędzi do prowadzenia biznesu, również duże wsparcie od swojego osobistego konsultanta biznesowego, który od samego początku służy pomocą i dobrą radą przez cały czas prowadzenia biura RE/MAX.
Tutaj posłużę się twardymi danymi: branża nieruchomości okazała się być odporna na zawirowania 2020 roku. W RE/MAX Polska obroty biur wzrosły o 41% w porównaniu z rokiem 2019, odnotowując 35% więcej transakcji. Wartość nieruchomości sprzedanych w sieci biur RE/MAX Polska wzrosła w porównaniu z poprzednim rokiem o 45%. Stabilność branży nieruchomości miała też wpływ na to, że wiele osób zdecydowało się na rozpoczęcie działalności w branży. Ryzyko czy też utrata dotychczasowych źródeł dochodu wymusiła zmianę ścieżki zawodowej i tak, w samym RE/MAX Polska liczba agentów nieruchomości wzrosła o 28% w porównaniu z rokiem 2019. Te wyniki pokazują, jak bardzo branża nieruchomości jest odporna na COVID-19 a praca naszych agentów wciąż potrzebna i doceniana.
Wymagania jakie stawiamy przed potencjalnymi franczyzobiorcami to przede wszystkim: motywacja, przedsiębiorczość i maksymalne zaangażowanie w prowadzenie biura - zarządzać biurem franczyzobiorca może osobiście lub poprzez zatrudnionego menedżera. Wysoka kultura osobista i przestrzeganie zasad etyki zawodowej, to coś co w dzisiejszym świecie biznesu staje się normą, ale dla nas jest kwestią priorytetową. Bardzo ważną kwestią jest dysponowanie kapitałem inwestycyjnym na pokrycie opłaty franczyzowej, zakup wyposażenia biura, obrandowanie lokalu oraz ponoszenie stałych i zmiennych kosztów działalności przez kilka pierwszych miesięcy. Kolejnym elementem jest dysponowania lokalem własnym lub wynajętym, w samodzielnie wyszukanej lokalizacji - nie musi być to ścisłe centrum, o minimalnej powierzchni 80 mkw., z dostępnymi miejscami parkingowymi, wykończonym zgodnie z identyfikacją wizualną marki RE/MAX - lokal akceptuje biuro regionalne.
Wykupienie franczyzy RE/MAX to koszt 5000 - 10 000 euro. Franczyzobiorca musi być też przygotowany finansowo na dodatkowe koszty związane z rozpoczęciem działalności, takich jak: adaptacja lokalu, kapitał potrzebny na rozruch i koszty stałe prowadzenia biznesu, czyli na bieżącą działalność biura przez kilka pierwszych miesięcy. Oczywiście dla biura, które tylko zmienia szyld na RE/MAX koszty te będą dużo niższe, ponieważ biuro takie funkcjonuje już aktywnie na rynku i w związku z tym przeprowadza transakcje dużo szybciej, niż biuro, którego właściciel skupia się najpierw na edukacji własnej, a następnie na rekrutacji agentów i pozyskaniu klientów i ofert. Dynamicznie działające biuro może osiągnąć break-even-point już w ciągu pierwszego roku istnienia.
Jedną z zalet bycia właścicielem biura RE/MAX jest fakt że nie pracuje się na etacie i dlatego też żaden dzień pracy nie jest taki sam. Godziny pracy są elastyczne i każdy franczyzobiorca decyduje o tym indywidualnie. Pewne ramy są jednak zachowane, cały dzień jest przeplatany codziennymi obowiązkami, spotkaniami z agentami oraz klientami. Z rozmów i doświadczeń naszych franczyzobiorców wynika że, dzień pracy właściciela biura koniecznie musi być na najwyższym poziomie planowania i organizacji. Dlatego też dzień rozpoczynają od przejrzenia maili oraz zadań. Tej czynności obowiązkowo towarzyszy poranna kawa. Jednak należy pamiętać że nawet najbardziej zaangażowany w pracę szef powinien mieć coś, co życie zawodowe zrównoważy. Dla jednych będzie to rodzina, dla innych grupa przyjaciół, podróże czy hobby. Dlatego też nasi franczyzobiorcy jako ludzie o szerokich horyzontach i pasjach, nie zaniedbują kwestii związanej z popularnym w dzisiejszych czasach terminem: work – life – balance, co możemy z przyjemnością zaobserwować w social mediach.
Z pewnością nie powinny się angażować w taki rodzaj biznesu osoby, które nie lubią pracować z ludźmi. Dlatego też nie sprzedajemy franczyzy za wszelką cenę. Celem udzielenia licencji biznesowej jest poszerzenie zasięgu działalności firmy, wzmocnienie marki, a także zwiększenie zysków firmy. Posiadamy już na tyle duże doświadczenie, które pozwala nam na sporządzenie i zastosowanie tzw. profilu franczyzobiorcy. Dzięki temu mamy pewność że franczyzobiorca nie będzie prowadził biznesu po swojemu i jest w stanie akceptować i stosować odpowiednie standardy, które dla nas są jednym z najistotniejszych elementów. Co ciekawe, mamy wśród naszych franczyzobiorców więcej właścicieli biur bez wcześniejszego doświadczenia na rynku nieruchomości, niż tych, którzy prowadzili już w przeszłości swoje biura, dlatego też nie zamykamy drzwi przed rozmowami z każdym zainteresowanym poznaniem naszej koncepcji na rynku nieruchomości. Zapraszamy do rozmowy, która nic nie kosztuje.
***
Przeczytaj także:
Franczyza 2021 roku jeszcze silniejsza?