Od 4 maja br. wprowadzono możliwość otwierania sklepów w galeriach handlowych. Jak wyglądają statystyki? Ile osób odwiedza galerie? Jakie miejsca wybierane są najczęściej?
Na portalu Business Insider Polska opublikowano raport, sporządzony na podstawie zebranych danych od Firm Schwitzke Górski i Omnisense oraz w oparciu o statystyki Retail Institute. Zbadano przede wszystkim ruch w mniejszych centrach handlowych i dużych galeriach w okresie epidemii. Jakie są 4 główne wnioski?
1. Klienci chętniej wybierają mniejsze obiekty
Najbardziej, bo o prawie połowę mniejszym zainteresowaniem cieszą się duże centra handlowe, mających powyżej 40 tysięcy powierzchni najmu. Najmniej straciły bardzo małe obiekty, czyli tak zwane parki handlowe. Tam ruch spadł o o 29,7 proc.
2. Mniejszy ruch w galeriach handlowych
Odwiedzalność badanych 140 galerii handlowych okazała się o 42 procent mniejsza, niż w 2019 r.
3. Zakupy Polaków są bardziej przemyślane i planowane.
Zauważa się, że klienci wchodzą i dokonują zakupu. Wcześniej można było zauważyć, że udanie się do galerii było także pewnego rodzaju rekreacją. Teraz jest to głównie szybkie dokonanie zakupów.
4. Małe galerie uważane są za bezpieczniejsze
Ankietowani uznali, że zakupy w małych galeriach są bezpieczniejsze, co więcej kupujący wybierają galerie, gdzie znajduje się wewnętrzny parking samochodowy, tak aby skrócić czas zakupów do minimum. Klienci wybierają także miejsca handlowe jak najbliżej miejsca zamieszkania.
To najważniejsze wnioski z przedstawionego raportu. Głównym z nich jest to, że na "normalność" w dużych galeriach handlowych trzeba będzie jeszcze poczekać.
***
Polecamy także:
4000 franczyzowych placówek pod szyldem Nasz Sklep