Właściciel sieci Pijalnia Wódki i Piwa wycofuje się z planów rozwojowych!

18 Kwi 2021
źródło: bankier
foto: pwip

Zarząd Mex Polska, właściciel sieci gastronomicznych: Pijalnia Wódki i Piwa, The Mexican, Prosty Temat i PanKejk poinformował o wycofaniu się z realizacji założeń rozwojowych i strategii na lata 2020-2022. Spółka poinformowała, że jest to spowodowane wprowadzonymi obostrzeniami dot. pandemii covid-19. Na ten moment plany sieci nie są do zrealizowania.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Marka modowa ucieka z galerii handlowych i będzie sprzedawać swoje ubrania w hotelach!

- Lokale gastronomiczne Grupy na skutek wprowadzonego zakazu prowadzenia stacjonarnej działalności gastronomicznej, biorąc pod uwagę rok 2020 i 2021, nie prowadziły i do chwili obecnej nie prowadzą stacjonarnej działalności gastronomicznej łącznie przez ponad siedem miesięcy, a w większości pozostałych miesięcy wskazanego okresu prowadziły działalność w zaostrzonym reżimie sanitarnym, którego zasady uniemożliwiały uzyskanie wyników finansowych na poziomie generowanym w placówkach gastronomicznych grupy emitenta w latach poprzednich - napisano w komunikacie.

- Dodatkowo przychody po otwarciu lokali gastronomicznych w pozostałym okresie roku 2020 były niższe niż w analogicznych okresach roku 2019, co było spowodowane obowiązującymi w lokalach gastronomicznych obostrzeniami sanitarnymi, wymuszającymi zmniejszenie liczby miejsc w salach konsumpcyjnych i ogródkach - dodano w komunikacie.

W strategii na 2020-2022, Grupa zapowiadała otwarcie kolejnych punktów gastronomicznych i zwiększenie sieci do 73 placówek. Niestety przychody grupy, na wskutek pandemii znacznie się zmniejszyły. Spółka poinformowała, że szacuje przychody netto grupy w 2020 r. na 41,9 mln zł, w porównaniu do 75,3 mln w 2019 r. Mex Polska podał, że po odmrożeniu placówek gastronomicznych, będzie się skoncentrować na utrzymaniu płynności finansowej i odbudowie wyników (do tych przed pandemią). Następnie na odbudowie wielkości sieci, a dopiero potem na jej rozwoju.

Mex Polska rozwija sieć lokali Pijalnia Wódki i Piwa oraz  The Mexican w oparciu o model franczyzowy.

Przypomnijmy, że gastronomia zamknięta jest od 24 października 2020 r. Wiele lokali boleśnie odczuło lockdown, wiele także zbankrutowało. Restauracje notują spadki przychodów, sięgające nawet  80-90%. Największe skutki pandemii odczuwają sieci, które nie mają możliwości sprzedawać potraw z dowozem/odbiorem. Są to kuchnie nowoczesne, fusion, ale także bary, które głównie serwują alkohol.

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera