Poczta Polska i Żabka jako pierwsze w Europie testują Farmo e-truck

11 Lut 2020
źródło: materiały prasowe

Poczta Polska oraz sieć sklepów Żabka jako pierwsze w Europie testują Farmo e-truck – elektryczną ciężarówkę.

Sprawdzenie elektrycznej ciężarówki ma na celu przede wszystkim weryfikację jak będzie się sprawdzać w ramach sieci handlowej i logistyce kurierskiej. Testowana ciężarówka zasilana jest wyłącznie prądem elektrycznym i została wyprodukowana na bazie MAN TGM, przez niemieckiego producenta Farmo Gmbh. Pojemność pojazdu wynosi 280 kWh i ma zasięg przekraczający 200 kilometrów (podczas jednego ładowania).

Żabka testuje ciężarówkę na terenie Wrocławia, kontynuując przy tym strategię rozwoju „zeroemisyjnego” transportu w miastach oraz jak najmniejszego oddziaływania na środowisko. Auto wykorzystywane jest na potrzeby codziennych dostaw.

Test auta Framo e-truck we Wrocławiu to kolejny krok naszej firmy w kierunku nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań logistycznych. Przypomnę, że w ubiegłym roku wspólnie z Volkswagen Polska przetestowaliśmy elektryczny e-Craftera, by jeszcze lepiej zarządzać i optymalizować procesy logistyczne, a tym samym jeszcze szybciej dostarczać produkty do sklepów i zapewnić wysoką jakość obsługi franczyzobiorców – mówi Katarzyna Słabowska Dyrektor Logistyki sieci sklepów Żabka.

Poczta Polska zaś wykorzystuje ciężarówkę do codziennych przewozów przesyłek pocztowych w województwie mazowieckim. Przy teście współpracuje razem z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych.

Poczta Polska zgodnie ze znowelizowaną strategią chce zmniejszać emisję CO2 oraz wprowadzać do swojej floty auta elektryczne. Pod koniec 2019 roku dołączyły do niej pierwsze dostawcze elektryki. Obecnie Spółka posiada największą flotę użytkowych e-aut w Polsce. W najbliższych latach chcemy ją rozwijać o kolejne samochody elektryczne i zasilane paliwami alternatywnymi CNG/LNG – dodaje Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.

Poczta Polska od 2018 roku przeprowadziła największe w Polsce testy aut elektrycznych, w których wzięło udział siedem marek producenckich. Kierowcy sprawdzali zarówno przyczepność, funkcjonalność, bezpieczeństwo, a także wygodę podróżowania takimi autami. Natomiast Żabka jako jedna z pierwszych sieci handlowych zajmuje się promocją nowoczesnej logistyki, dbającej o środowisko naturalne. Sieć planuje wdrożenie odpowiednich strategii w szczególności w dużych miastach, gdzie emisja spalin jest zdecydowanie większa.

 

***

Polecamy także:

starbucks walczy z plastikiem

Starbucks walczy z plastikiem

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera