Poczta Polska podsumowuje 2019 rok!

18 sty 2020
Źródło: materiały prasowe Poczty Polskiej

Sieć Poczta Polska dokonała analiz minionego roku. Spółka w obliczu spadku tradycyjnej korespondencji zastosowała kluczowe zmiany w zakresie własnej działalności.

Poczta Polska na swojej stronie internetowej wydała komunikat z podsumowaniem swoich działań w 2019 r. Dzięki rozszerzeniu działalności o współpracę z Parterami takimi jak sieć sklepów Żabka, stacji PKN Orlen i kiosków RUCH, tworzy największą w Polsce sieć „click&collect”. Początki pierwszych relacji z partnerami sięgają 2015 r. Zaś w drugiej połowy 2019 r. sieć uruchomiła 200 automatów paczkowych, które zostały zamontowane w sklepach należących do sieci Biedronka.

Sieć w podsumowaniu wskazuje cechy, dzięki którym piastuje czołową pozycję na rynku przesyłkowym. A mianowicie zawdzięcza to dzięki rozwinięciu usługi odbioru w punkcie, powiększeniu sieci placówek pocztowych, wprowadzeniu rozwiązań elektromobilnych, czy też uproszczeniu systemu opłat.

Dodatkowo na początku roku Poczta Polska uruchomiła Międzynarodową Przesyłkę Paletową, którą realizuje na terenie Europy. Dzięki niej jest możliwość wysyłania przesyłek z Polski, jak i wybranych państw europejskich. Kolejnym atutem jaki wykazuje Poczta Polska jest zastosowanie aut elektrycznych, które trafiły do Bydgoszczy, Gdańska, Białegostoku, Katowic, Krakowa, Poznania, Lublina, Łodzi, Szczecina, Warszawy oraz Wrocławia. Rzecznik Poczty Polskiej w komunikacie dodaje, że auta na prąd dodatkowo wpasowały się w „Plan rozwoju elektromobilności w Polsce”, przygotowanego przez Ministerstwo Rozwoju.

Przemysław Sypniewski - Prezes Zarządu Poczty Polskiej w opublikowanym komunikacie podkreśla, że:

„Najważniejszym atutem Poczty Polskiej jest jej unikatowy dostęp do wszystkich obywateli, instytucji i urzędów zlokalizowanych w całym kraju. Nasze placówki są we wszystkich gminach, w 2019 roku oddaliśmy do użytku 79 nowych placówek. Zatrudniamy ponad 30 tys. listonoszy i kurierów, którzy każdego dnia dostarczają miliony przesyłek. Wykorzystując te atuty stawiamy na rozwój usług logistycznych, podobnie zresztą jak inni operatorzy pocztowi działający w Europie”.

W podsumowaniu Poczta Polska dodaje, że obecnie zatrudnia 80 tysięcy osób, a zatrudnienie w 2019 r, wzrosło o 800, w porównaniu do 2018. Dodatkowo spółka zwiększyła zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami.

 

***

Polecamy także

Sieć  Costa Coffee nawiązuje współpracę z Foods by Ann

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook