Pomysł na lodowy biznes od kuchni! Wywiad z Łukaszem Przygodą

31 mar 2022

W wywiadzie postaramy się przybliżyć czytelnikom jak działa lodowy biznes od kuchni. Czy jest to dobry pomysł na własną, dochodową działalność? O czym należy pamiętać przed założeniem własnej lodziarni i czy warto wchodzić w ten biznes?

- Kim jesteś? Czym się zajmujesz, na co dzień?
Łukasz Przygoda: - Jestem właścicielem sieci Franczyzowej Lody Przygoda & Lavazza, która serwuje wyśmienite lody, kawę oraz inny asortyment. Na mojej głowie jest całe zarządzanie siecią, ale co najważniejsze – kontakt z naszymi obecnymi partnerami biznesowymi oraz ścisła współpraca, doradztwo z nowymi osobami zainteresowanymi otwarciem lodziarni stacjonarnej, sprzedaż z okienka lub też bardziej mobilne rozwiązanie z przyczepą gastronomiczną.

- Jak rozkręciłeś własny pomysł na biznes z lodami?
- Często podróżowałem do Włoch. To tam po raz pierwszy zjadłem fantastyczne lody włoskie podane w tradycyjny sposób, ale też miałem okazję posmakować pysznych deserów z różnymi dodatkami. Do deseru pasowała oczywiście kawa Lavazza niezwykle aromatyczna, delikatna. Właśnie takiego zestawienia smaków brakowało mi w Polsce i tak narodził się pomysł, biznes z lodami.

Nasza sieć liczy już ponad 80 punktów franczyzowych. Jak widać biznes ten okazał się strzałem w "dziesiątkę". Punkty z lodami działają w dużych miastach, ale jest to też idealny pomysł na biznes na wsi i w małych miejscowościach.

Czytaj również: Sieć Żabka uruchomiła platformę z ofertami pracy dla obywateli Ukrainy!

Lodowy biznes LODY PRZYGODA:

- Jakie są zalety i wady biznesu z lodami?
- Biznes lodowy to biznes tak naprawdę dla każdego. Nasza sieć franczyzowa zapewnia szkolenia, a partnerami są ludzie w przedziale 20, a nawet 70 lat. Wady, o ile można nazwać wadą – to sezonowość biznesu, ale jeśli wybierzemy odpowiednie miejsce do sprzedaży lodów wystarczy 5 m-c, aby cieszyć się sporymi zyskami przez cały rok.

- A jakie wady i zalety ma lodowy biznes na kółkach?
- Przyczepy gastronomiczne do lodów wyposażone są kompleksowo – generalnie stawiasz, sprzedajesz i zarabiasz. Przyczepy gastronomiczne odebrane są przez sanepid, więc najtrudniejsze robimy za ciebie. Szkolenie wykonywane jest u partnera franczyzowego na miejscu stania przyczepy, trwa około 6 godzin. Przyczepy gastronomiczne można postawić wszędzie, wystarczy dostęp do prądu.

Transport przyczepy odbywa się samochodem, podpinamy ją pod hak holowniczy. Wymagane są uprawienia kat B. Biznes lodowy z przyczepy gastronomicznej jest bardzo bezpiecznym biznesem, więc nie doszukiwałbym się tutaj wad. Jeśli nie trafimy z lokalizacją, w każdej chwili można znaleźć inne. Mając przyczepę gastronomiczną z lodami w każdej chwili możemy obsługiwać festyny, imprezy firmowe, a nawet wesela.

Lodowy biznes LODY PRZYGODA:

Lodowy biznes LODY PRZYGODA: "Wkład własny? Od 10 000 do 20 000 zł"

- A jakie są wady i zalety lodów w punkcie stacjonarnym?
- Punkt z lodami w systemie stacjonarnym to sprzedaż z okienka całego asortymentu znajdującego się w sieci franczyzowej Lody Przygoda & Lavazza. Zaletą sprzedaży lodów z okienka są niskie koszy inwestycji porównując z kawiarnią. Na punkt z lodami wystarczy nam 10 m2, dostęp do wody oraz toalety i możemy cieszyć się zyskami.

Całe wyposażenie maszyny do lodów, ekspres do kawy, gofrownice zakupuje się od nas. Czas otwarcia takiego punktu to około 2 do 3 tygodni. Wymagany wkład własny jest w granicach 10 000-20 000 zł, pozostałą kwotę potrzebną do otwarcia punktu z lodami można rozbić na raty lub też otrzymać atrakcyjny leasing. Jeśli decydujemy się na sprzedaż z okienka – ważna jest dobra weryfikacja lokalu pod kątem atrakcyjności umiejscowienia lokalu.

- Co warto wiedzieć przed założeniem lodowego biznesu?
- Lodowy biznes to biznes z przyszłością. Temperatury coraz wyższe, więc chęć sięgnięcia po loda coraz większa. Należy jednak pamiętać przy otwieraniu tego biznesu, aby wybrać odpowiedniego partnera biznesowego, który na każdym etapie współpracy nam pomoże. Jest to prosty i przyjemny biznes pod warunkiem, że przejdziemy wszystkie formalności, a sprzęt w naszej lodziarni będzie z najwyższej półki. Należy pamiętać, że będziemy pracowali w upalne dni, gdzie ludzie odpoczywają, a nasze wakacje będą dopiero po zakończeniu sezonu.

Dobór odpowiedniego partnera to zysk, a zysk to satysfakcja z prowadzonego biznesu. Wybierz sieć lodziarni Lody Przygoda & Lavazza, a biznes lodowy stanie się twoim głównym źródłem utrzymania i na pewno nie spoczniesz na jednym punkcie lodowym.

- Na czym polega lodowa franczyza – jak ten model biznesowy działa od kuchni?
- Franczyza lodowa to biznes oparty na sprawdzonym pomyśle. Franczyza lodowa cieszy się dużą popularnością wśród przedsiębiorców, jeśli nie chcesz popełnić błędów – należy skorzystać właśnie z franczyzy. Duża firma zezwala umową franczyzową na sprzedaż produktów mniejszej firmie, czyli w skrócie będziesz mógł działać pod naszym szyldem Lody Przygoda & Lavazza i czerpać od nas całą wiedzę. Jak widzisz, pomysł na „biznes lody” nie jest wcale taki straszny.

Lodowy biznes LODY PRZYGODA: "Punkty otwieramy kompleksowo"

- Co jest lepsze: franczyza czy lodowy biznes zakładany od 0?
- Aby otworzyć biznes z lodami na własny rachunek należy przejść szereg formalności związanych z sanepidem, stworzeniem od podstaw księgi HACCP, księgi dobrych praktyk. Stworzenie wizualizacji, stworzenie własnego logo, strony www to bardzo duże koszty, nie wspominając już o czasie wypromowania marki. Franczyza lodowa daje to wszystko gotowe, wręcz wszystko zostaje podane jak na tacy.

Nie musisz się o nic martwić, otwieramy punkty kompleksowo. Masz pełne wsparcie na każdym etapie współpracy. Co najważniejsze, prowadząc taki biznes nie popełnisz błędów, które mogłyby zepsuć twoją reputację wśród klientów.
Franczyza lodowa daje coś jeszcze - sprawdzone menu, sprawdzony wysokiej jakości towar, który zakupisz na preferencyjnych warunkach w jednym miejscu. Jeśli chcesz, to możesz dołączyć do naszej franczyzy lodowej: LODYPRZYGODA.PL.

- Jak założyć własny lodowy biznes krok po kroku?
- Jeśli ktoś myśli o założeniu biznesu lodowego, wystarczy do nas zadzwonić przedstawimy najlepsze warunki. Wspólnie omówimy strategię działania, każdy etap. Pamiętaj – jesteśmy z Tobą od samego początku do otwarcia lodziarni. Następnie oferujemy cykliczne szkolenia oraz wsparcie w dalszym prowadzeniu punktu z lodami. Zastanowimy się nad kwestią finansowania Twojego biznesu przy lokalu stacjonarnym oraz przyczepie gastronomicznej, wystarczy własnego wkładu 20 000 zł. Stań się częścią lodowego biznesu i dołącz do nas.

- Ile można zarobić na czysto przez 1 sezon?
- W biznesie lodowym najważniejsze są dwie rzeczy: lokalizacja oraz dobre maszyny do lodów. Nasze punkty zarabiają od 20 000 do nawet 40 000 zł na m-c w sezonie. Jest to bardzo opłacalny biznes. Marża na lodach jest bardzo wysoka, koszt produkcji loda to około 1 zł. Nasza sieć posiada w ofercie asortyment na chłodniejsze dni: gofry, rurki z bitą śmietaną, bubble, waffle oraz aromatyczą kawę lavazza w 10 różnych odsłonach smakowych. Taki asortyment gwarantuje dobry zarobek w sezonie.

Odpowiedzi do wywiadu udzielił Łukasz Przygoda
Tel 505 593 105
LODYPRZYGODA.PL

Materiał partnera

Czytaj również: Gospodarka 2022-2023: Z tarczą, czy na tarczy? [RAPORT mBank]

Sprawdź nas także na Facebooku:

FRANCZYZA INFO

Tagi:

Opublikowane przez: Redakcję
facebook