Potencjał sprzedażowy Instagrama – raport „BrandLift”

18 lut 2020
źródło: materiały prasowe

Media społecznościowe ogarnęły nie tylko nasze prywatne życie, ale również zawodowe. Z biznesowego Instagrama korzysta niemalże każda większa sieć. Badanie „BrandLift” pokazało, że Instagram wpływa na zachowania sprzedażowe.

Badanie „Potencjał sprzedażowy Instagrama" zostało przeprowadzone na zlecenie agencji marketingu influencerskiego BrandLift. Badanie ilościowe zostało zrealizowane techniką CAWI w społeczności Zymetria w listopadzie 2019 r. Test objął grupę 400 osób w wieku 18–49 lat, która regularnie korzysta z Instagrama. Celem analizy było poznanie opinii użytkowników i podejmowanych przez nich działań.

Wyniki badania uwypukliły szczegółową analizę. A mianowicie ustalono, że użytkownikami Instagrama są osoby ze średnim i wyższym wykształceniem, w wieku 15 – 34 lat, zamieszkujące głównie większe miasta.

Instagram okazał się idealnym miejscem dla firm sprzedających produkty. W szczególności ustalono, że posiada wielki potencjał zakupowy – wspiera sprzedaż ubrań, akcesoriów i kosmetyków. W mniejszym stopniu książek i telefonów.

Badanie pokazało również, że na Instagramie jest większa tolerancja reklamy. Dlatego staje się miejscem, gdzie łatwiej jest się pojawiać z produktami. A sami użytkownicy są świadomi kreowania rzeczywistości na Instagramie i nie przeszkadza im „sztuczność tego świata”. Stąd Influencer marketing są lepiej przez nich przyswajane, niż telewizyjne bloki reklamowe.

Z raportu wynika również, że Instagram to idealne miejsce do promocji unikatowych i mało rozpoznawalnych produktów. Najłatwiej jest sprzedawać i promować właśnie na Instagramie. Drugie miejsce spośród wielu znanych nam social mediów zajmuje Facebook.

Poniżej przedstawiamy wykres wykazujący potencjał sprzedażowy Instagrama, czyli odsetek osób, u których kupno konkretnego produktu zostało wywołane przez zobaczenie go w aplikacji.

 

KUPOWANIE PRODUKTÓW PO UJRZENIU ICH NA INSTAGRAMIE

 

potencjał sprzedażowy instagrama - brandlift

źródło: opracowanie własne na podstawie materiałów prasowych

 

Raport BrandLift został przedstawiony w procentach. Z danych wynika, że 27% ankietowanych kupiło jakiś produkt od 2 do 10 razy, tylko i wyłącznie dlatego, że zobaczyło go na Instagramie. Z kolei 28% uznało, że reklama na Instagramie nie była dla nich powodem kupienia czegoś. Co ciekawe 19 procent osób skłoniło się do zakupu raz.

Raport uwydatnia, wielki potencjał Instagrama w sprzedaży określonych produktów i prognozuje się, że może stać się w przyszłości głównym miejscem komunikacji marketingowej.

 

***

Polecamy także:

Influencer pomoże wypromować Twoją firmę

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook