Portal Entrepreneur opublikował międzynarodowy ranking, który przedstawia najlepsze globalne franczyzy 2021. Zestawienie składa się z 200 firm, które rozwijają się na międzynarodowym rynku.
Aby stworzyć ten ranking, wzięliśmy formułę Franchise 500 i dostosowaliśmy ją, aby nadać dodatkową wagę międzynarodowemu rozmiarowi i wzrostowi. Inne obszary oceniane przez formułę to koszty i opłaty, wsparcie franczyzobiorcy, siła marki oraz siła i stabilność finansowa - czytamy na Entrepreneur. W poniższym rankingu uwzględniono tylko firmy poszukujące nowych franczyzobiorców poza Stanami Zjednoczonymi, które w lipcu 2020 r. miały co najmniej pięć lokalizacji poza granicami USA.
Poniżej TOP 50 marek:
1. McDonald's
2. KFC
3. 7-Eleven
4. Pizza Hut
5. Dunkin'
6. Taco Bell
7. Century 21 Real Estate
8. Kumon Math & Reading Centers
9. Anytime Fitness
10. Smoothie King
11. Baskin-Robbins
12. Circle K
13. Ace Hardware
14. RE/MAX
15. Arby's
16. Dairy Queen
17. Cinnabon
18. Chem-Dry Carpet & Upholstery Cleaning
19. The UPS Store
20. Hampton by Hilton
21. Popeyes Louisiana Kitchen
22. Snap-on Tools
23. Eye Level Learning Centers
24. Doubletree by Hilton
25. Carl's Jr.
26. Planet Fitness
27. Right at Home
28. Hilton Garden Inn
29. Interim HealthCare
30. Hardee's
31. Super 8 by Wyndham
32. Pearle Vision
33. Hilton Hotels and Resorts
34. F45 Training
35. Denny's Inc.
36. Matco Tools
37. Firehouse Subs
38. Keller Williams
39. Dogtopia
40. uBreakiFix
41. Crunch
42. Novus Glass
43. Gyu-Kaku Japanese BBQ Restaurant
44. SmartStyle
45, Jan-Pro
46. ServiceMaster Clean/ServiceMaster Restore
47. 9Round Fitness
48. Pirtek
49. Sport Clips
50. Petland
Celem tego rankingu nie jest popieranie, polecanie ani promowanie żadnej konkretnej franczyzy. Jest to raczej narzędzie badawcze, którego możesz użyć do porównania franczyz - wyjaśniają realizatorzy rankingu. Najlepsze globalne franczyzy to ranking, który ma jedynie pomóc w wyborze biznesu, ale nie decydować o nim. Realizatorzy badania zachęcają, aby przed zainwestowaniem w jakąkolwiek franczyzę, przeprowadzić dogłębną analizę – w tym konsultacje z prawnikiem, księgowym. Należy także przeczytać dokumenty, dostarczone przez franczyzodawcę i odwiedzić istniejące lokalizacje franczyzowe.