Ranking YouGov BrandIndex – ulubione marki Polaków

03 lut 2020
źródło: materiały prasowe

 

Agencja Inquiry sporządziła zestawienie najpopularniejszych i najbardziej lubianych marek. Zestawienie zostało oparte na badaniach YouGov BrandIndex.

Wyżej wymienione badanie zostało przeprowadzone w oparciu o rok 2019 r. i objęło w Polsce 116 marek (N=6996, próba ogólnopolska).

Na podstawie zestawień wyłoniono 10 topowych sieci, które zostały uznane najsilniejszymi markami 2019 roku w Polsce. Zestawienie przedstawiamy poniżej:

lp. MARKA YouGov BrandIndex

1.

Rossmann

47,3

2.

Lidl

45

3.

Empik

31,8

4.

Ikea

30,7

5.

Biedronka

30,5

6.

CCC

28,3

7.

Decathlon

26,6

8.

Castorama

26,2

9.

RTV Euro AGD

26

10.

Kaufland

25,1

Źródło: opracowanie własne na podst. materiałów prasowych

W omawianym badaniu sprawdzono także sieci, które najchętniej były odwiedzane przez klientów. Przygotowano TOP 5 podzielone na branże. Zestawienie zostało oparte na odsetce osób, które robiły zakupy w danej sieci w ciągu ostatniego miesiąca ( w przypadku sieci spożywczych i drogerii), zaś w przypadku pozostałych branż w ciągu ostatnich 3 miesięcy.

lp.

SKLEPY SPOŻYWCZE

MODA

SKLEPY SPECJALISTYCZNE

1.

Biedronka

Pepco

Empik

2.

Lidl

CCC

Castorama

3.

Rossmann

H&M

IKEA

4.

Żabka

Deichmann

Leroy Merlin

5.

Tesco

Reserved

RTV Euro AGD

Źródło: opracowanie własne na podst. materiałów prasowych

 

Podsumowując najsilniejszymi wizerunkowo markami okazały się Rossmann, Lidl i Biedronka. Zaś najchętniej odwiedzanymi sklepami w Polsce wybrano Biedronkę, Pepco oraz Empik. Co ciekawe sieć Pepco okazała się bardziej popularna w branży modowej niż sklepy specjalizujące się stricte sprzedażą ubrań.

W zestawieniach wskazano także informacje, związaną z zapytaniem: „O których markach rozmawiałaś/eś z przyjaciółmi lub rodziną w ciągu ostatnich dwóch tygodni (osobiście, online lub w mediach społecznościowych)?” W tym zestawieniu ustalono, że najczęściej rozmawiamy o Biedronce, Lidlu i Rossmannie – czyli tam gdzie najczęściej robimy zakupy.

Zestawienia przygotowane przez Agencję Inquiry jedynie podkreśla jak ważna jest siła marki i jej rozpoznawalność. Polacy ewidentnie przywiązani są do znanych marek i tam chętnie dokonują zakupów. To pokazuje jak istotne jest budowanie świadomości brandu wśród Polskich konsumentów.

 

 

***

Polecamy także:

TOP 15 – najwięksi giganci franczyzy na świecie

TOP 15 – najwięksi giganci franczyzy na świecie

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook