Agencja Inquiry sporządziła zestawienie najpopularniejszych i najbardziej lubianych marek. Zestawienie zostało oparte na badaniach YouGov BrandIndex.
Wyżej wymienione badanie zostało przeprowadzone w oparciu o rok 2019 r. i objęło w Polsce 116 marek (N=6996, próba ogólnopolska).
Na podstawie zestawień wyłoniono 10 topowych sieci, które zostały uznane najsilniejszymi markami 2019 roku w Polsce. Zestawienie przedstawiamy poniżej:
lp. | MARKA | YouGov BrandIndex |
1. |
Rossmann |
47,3 |
2. |
Lidl |
45 |
3. |
Empik |
31,8 |
4. |
Ikea |
30,7 |
5. |
Biedronka |
30,5 |
6. |
CCC |
28,3 |
7. |
Decathlon |
26,6 |
8. |
Castorama |
26,2 |
9. |
RTV Euro AGD |
26 |
10. |
Kaufland |
25,1 |
W omawianym badaniu sprawdzono także sieci, które najchętniej były odwiedzane przez klientów. Przygotowano TOP 5 podzielone na branże. Zestawienie zostało oparte na odsetce osób, które robiły zakupy w danej sieci w ciągu ostatniego miesiąca ( w przypadku sieci spożywczych i drogerii), zaś w przypadku pozostałych branż w ciągu ostatnich 3 miesięcy.
lp. |
SKLEPY SPOŻYWCZE |
MODA |
SKLEPY SPECJALISTYCZNE |
1. |
Biedronka |
Pepco |
Empik |
2. |
Lidl |
CCC |
Castorama |
3. |
Rossmann |
H&M |
IKEA |
4. |
Żabka |
Deichmann |
Leroy Merlin |
5. |
Tesco |
Reserved |
RTV Euro AGD |
Podsumowując najsilniejszymi wizerunkowo markami okazały się Rossmann, Lidl i Biedronka. Zaś najchętniej odwiedzanymi sklepami w Polsce wybrano Biedronkę, Pepco oraz Empik. Co ciekawe sieć Pepco okazała się bardziej popularna w branży modowej niż sklepy specjalizujące się stricte sprzedażą ubrań.
W zestawieniach wskazano także informacje, związaną z zapytaniem: „O których markach rozmawiałaś/eś z przyjaciółmi lub rodziną w ciągu ostatnich dwóch tygodni (osobiście, online lub w mediach społecznościowych)?” W tym zestawieniu ustalono, że najczęściej rozmawiamy o Biedronce, Lidlu i Rossmannie – czyli tam gdzie najczęściej robimy zakupy.
Zestawienia przygotowane przez Agencję Inquiry jedynie podkreśla jak ważna jest siła marki i jej rozpoznawalność. Polacy ewidentnie przywiązani są do znanych marek i tam chętnie dokonują zakupów. To pokazuje jak istotne jest budowanie świadomości brandu wśród Polskich konsumentów.
***
Polecamy także:
TOP 15 – najwięksi giganci franczyzy na świecie