Raport Deloitte ujawnia nowy model jedzenia!

12 lipiec 2021
źródło: materiały prasowe

Przed podjęciem decyzji o własnym biznesie w branży gastronomicznej, warto zwrócić uwagę na spostrzeżenia Deloitte, które firma przedstawiła w ramach ankiety: „Global State of Consumer Tracker". Z badania wynika, że konsumenci w Polsce i na świecie zapewniają, że nawet po zakończeniu kryzysu epidemicznego nadal będą unikali tłumów.

Pandemia ujawniła nowy model jedzenia. W stosunku do 2019 roku o ponad jedną trzecią zwiększyła się liczba Polaków, którzy deklarują, że częściej niż przed pandemią będą kupować świeże jedzenie, a o 10 proc. zwiększyła się liczba tych, którzy będą zamawiać posiłki na wynos lub z dostawą.

Wyniki raportu Deloitte

  • W ankiecie przebadano 18 krajów. Ich mieszkańcy deklarują, że po pandemii częściej niż przed pojawieniem się COVID-19 będą gotowali w domu. Globalnie liczba konsumentów, którzy tak odpowiedzieli zwiększyła się średnio o 50 proc., w Polsce – o 45 proc.
  • Więcej respondentów na świecie i w Polsce, zapewnia także, że rzadziej będzie jadać „na mieście”.
  • o 10 proc. przybyło konsumentów, którzy częściej będą zamawiali jedzenie na wynos lub z dostawą (+13 proc. globalnie). Konsumenci chętniej podchodzą także do opcji produktów "on-the-go", czyli dań gotowych do podgrzania.

Na naszych oczach powstaje nowy model korzystania z restauracji. Nie oznacza to, że zaczną hurtowo znikać z map miast, bo jakości, wygody, serwisu czy prestiżu, które dają nam wizyty w nich, nie da się w zupełności zastąpić odpowiednią adaptacją modelu jedzenia w domu. Podobnie jak możliwości, jakie dają restauracje w przypadku oficjalnych spotkań czy spotkań w większej grupie. Ważniejsze natomiast będą dla nas teraz bezpieczeństwo i przestrzeń –, jaką dają na przykład ogródki restauracyjnemówi Kamil Kucharczyk, wicedyrektor w dziale doradztwa finansowego Deloitte.

Jakie są główne powody zmian?

Eksperci wskazują kilka powodów, dla których konsumenci na całym świecie deklarują, że po pandemicznym kryzysie nadal będą częściej jadać w domu.

  • Konsumenci, jak i firmy, spodziewają się, że model pracy zdalnej lub hybrydowej utrzyma się również po zakończeniu pandemii.
  • Konsumenci uważają, że gotowanie w domu jest tańsze (63 procent Polaków martwi się stanem swoich oszczędności, a 59 proc. spłatą kredytów).

Raport można pobrać TUTAJ

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera