Euromonitor International, dostawca badań rynku, opublikował podsumowujący roczny raport „Top 10 Global Consumer Trends 2020”. Zestawienie określa najbardziej wpływowe trendy, które będą kształtowały nawyki konsumentów w 2020 roku.
W zestawieniu ujęto najważniejsze wartości i zachowania konsumentów mające wpływ na proces zakupowy. Jest to bardzo ważna podpowiedź dla wszystkich przedsiębiorców. Poniższa numeracja jest przypadkowa.
1. Lokalna kultura
Konsumenci powracają do korzeni, natury i kultury lokalnej. Dlatego jest to dobry czas na ekspansję niszowych marek, które oferują usługi i produkty regionalne.
2. Sztuczna inteligencja
Konsumenci wykorzystują sztuczną inteligencję dla wygody. Dlatego cieszą się popularnością rozwiązania technologiczne, które ułatwiają funkcjonowanie i dostarczają komfortu.
3. Spersonalizowany transport
Klienci poszukują takich opcji transportu, które uwzględniałyby ich potrzeby. Między innymi budżet, czas trwania podróży, ale także pogodę i inne informacje ułatwiające przemieszczanie się.
4. Więcej treści w krótszym czasie
Klienci wymagają, aby docierane do nich treści zwracały ich uwagę i przyciągały. Najlepiej, aby były przedstawiane w sposób zwięzły, ale zawierały najistotniejsze informacje. W dobie tylu wiadomości ważne jest znalezienie tak zwanych informacji „w pigułce”.
5. Dla wszystkich
Koncentracja na różnorodności i zwiększenie dostępności dla wszystkich.
6. Wielofunkcyjność domów
Nawyki konsumenckie, które pokazują mentalność do tego, aby wykonywać jak najwięcej czynności w domu. Przede wszystkim dotyczy to możliwości pracy, zakupów, aktywności fizycznej.
7. Potrzeby mentalne
Koncentracja konsumentów na zdrowiu psychicznym i wyszukiwanie metod związanych z jego poprawą.
8. Wykorzystanie Rewolucjonistów
Poszukiwanie wśród konsumentów alternatyw do produktów jednorazowego użytku w celu dbania o środowisko. Szukanie takich usług, produktów, które umożliwiają wielokrotne użycie i ponowne wykorzystanie.
9. Prywatna personalizacja
Prawdopodobieństwo odejścia od indywidualnych zastosowań dla konkretnego klienta z uwagi na większą ilość pozyskanych danych osobowych. Nadal istnieje trend personalizacji, niemniej większość konsumentów obawia się o dane, które na takie potrzeby są wykorzystywane.
10. Czyste powietrze
Konsumenci oczekują i przywiązują uwagę do zanieczyszczeń powietrza. Stąd przed przedsiębiorstwami stoi wyzwanie, aby dostarczać takich rozwiązań, które nie będą wpływać negatywnie na jakość powietrza. Co więcej będą dążyć do wyeliminowania zanieczyszczeń.
Euromonitor International, dostarcza takiego rodzaju badania rynku co roku. Jak się okazuje wpływają one na kreowanie procesów zakupowych i mają wielkie znaczenie zarówno dla marek jak i producentów.
***
Polecamy także:
TOP 10 błędów franczyza&biznes – czyli jak nie powinno się reklamować na Facebooku