12 października, o godz. 20.00 w hotelu Double Tree by Hilton w Warszawie odbyła się uroczysta Gala Retail Business Awards (RBA), podczas której wręczono nagrody Wydawnictwa Gospodarczego i Business Centre Club. Wśród wyróżnionych i nagrodzonych znalazły się firmy, które rozwijają się w modelu franczyzowym. Galę poprowadził Krzysztof Ibisz.
Ideą nagród RBA jest także to, aby wspierać i wyróżniać nie tylko największe firmy, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa, które budują swoją pozycję na rynku dystrybucyjnym lub szukają swoich szans w jego niszach.
- Statuetkami są nagradzane firmy i ich menadżerowie za realnie podejmowane działania, które kreują rzeczywistą wartość dla partnerów biznesowych, dostawców, pracowników, lokalnych społeczności i konsumentów, a także gospodarki i środowiska. Wskazując laureatów poprzez ich przykłady chcemy promować wartości, bez których niemożliwe jest budowanie zdrowego, efektywnego i zrównoważonego środowiska, przyjaznego nie tylko dla przedsiębiorców i ich partnerów, ale także dla konsumentów - wyjaśniała Anna Potocka-Domin, wiceprezes BCC, Dyrektor Instytutu Interwencji Gospodarczych.
W tym roku statuetkami Retail Business Awards 2020 nagrodzono firmy handlowe w następujących kategoriach:
1. Osobowość Handlu 2020 - Luis Amaral, Prezes Zarządu Grupa Eurocash
Menadżer, który odnosząc sukces rynkowy łączy skuteczne zarządzanie firmą i dążenie do osiągania celów ekonomicznych z dbałością o pracowników, klientów oraz partnerów biznesowych;
2. Inwestor Roku 2020 - Jeronimo Martins Polska / Biedronka
Firma handlowa, która dzięki realizowanym inwestycjom miała kluczowy wpływ na rynek, konsumenta i rozwój gospodarki.
3. Architekt Rynku - Lidl Polska
Firma handlowa, która miała istotny wpływ sektor detaliczny i sytuację partnerów biznesowych i ich rozwój.
4. Kreator Trendów Rynkowych - Żabka Polska
Firma, która miała największy wpływ na kreowanie trendów rynkowych, konsumenckich i produktowych.
5. Sukces Rynkowy - Allegro Polska
Firma, która wykorzystując swój model biznesowy, potencjał menadżerski, przewagi konkurencyjne oraz sytuację na rynku potrafiła rozwijać się i zwiększać sprzedaż niż konkurencja.
6. Lider Transformacji - grupa Eurocash oraz Polomarket
Firma, która w sposób najbardziej efektywny i kompletny potrafiła wdrożyć narzędzia i rozwiązania budujące jej obecność w świecie cyfrowym, dające przewagę nad konkurentami i możliwość bardziej skutecznej analizy rynku oraz zachowań konsumenta.
7. Motor E-gospodarki - Super-Pharm
Firma, która efektywnie rozwija sprzedaż w kanale online, inwestując w innowacyjne rozwiązania i usługi, wspierając tym samym rozwój gospodarki cyfrowej w Polsce.
8. Innowator Rynkowy - DOZ SA
Firma, która wprowadza na rynek nowe rozwiązania, koncepty i standardy, tworząc bardziej przyjazną rzeczywistość dla konsumentów, dostawców i pracowników.
9. Anioł Biznesu - Grupa Kapitałowa Specjał
Firma, która budując własną siłę i konkurencyjność jest w stanie robić to w oparciu o bliskie i otwarte relacje z partnerami biznesowymi, tak w obszarze sieci dystrybucji, jak i dostaw.
10. Odpowiedzialny biznes - Kaufland Polska Markety
Firma, która łączy dążenie do osiągania celów ekonomicznych z dbałością o pracowników, środowisko naturalne, otoczenie społeczne w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju.
11. The Retail Visionary 2020 / Wizjoner Handlu 2020 - Michel-Edouard Leclerc, Dyrektor Generalny Grupy E.Leclerc.
Jury wyłoniło również laureatów konkursów Market Roku i Drogerie Roku. Nagrodę w kategorii najlepsza franczyzowa sieć handlowa przyznano sklepowi Delikatesy Centrum w Koszycach.
Wyróżniono także sklepy franczyzowe:
Nagrodę w kategorii najlepsza franczyzowa sieć drogeryjna przyznano drogerii Laboo, Galeria Siedlce.
***
Polecamy także:
Sieci franczyzowe wśród laureatów Employer Branding Excellence Awards 2020