FLESZ TYGODNIA: Rynek dostaw w 2020 roku warty był 9,5 mld zł - podała sieć Stava. Sfinks został zaatakowany przez hakerów. McDonald's Polska wprowadził wegeburgera. A Auchan Polska obchodził 25-lecie.
Sfinks został zaatakowany przez hakerów - poinformowała 19 kwietnia br. firma. Niektóre dane zostały zaszyfrowane i trwają procesy odzyskiwania danych. Według spółki, atak hakerów nie miał wpływu na jej bieżącą działalność operacyjną czy procesy biznesowe.
- Nie wahaliśmy się zamykać salonów o niskiej rentowności. Grupa korzystała z wakacji czynszowych gwarantowanych w ramach pierwszej rządowej tarczy antykryzysowej i podejmowała negocjacje czynszów za wszystkie kolejne okresy administracyjnego lockdownu sieci. Potencjalne, nowe lokalizacje salonów stacjonarnych dobierane są obecnie ostrożnie, na podstawie pogłębionych analiz rentowności. W segmencie jubilerskim stawiamy na zrównoważony rozwój sieci salonów, w oparciu zarówno o lokalizacje własne, jak i franczyzowe. W markach odzieżowych skupiamy się na rozwoju punktów franczyzowych, które niosą niższe ryzyko kosztowe dla Grupy - przekazał Andrzej Jaworski, prezes VRG.
– Na przełomie maja i czerwca br. wprowadzimy produkty marki własnej ekonomicznej – No.1. Będzie to segment przygotowywany dla kilku krajów europejskich w ramach wspólnych zakupów, z produkcją realizowaną głównie przez polskich producentów. Spar No.1 to wyroby w dobrej relacji jakości do ceny – gdzie jakość nie jest obniżona. Trzecim segmentem marki własnej są produkty Premium. Są to zatem wysokiej jakości produkty od polskich producentów lub pochodzące z importu niedostępne w Polsce – mówił serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Waligórski, dyrektor handlowy, członek zarządu, Wasz Sklep Spar.
Polska Grupa Supermarketów również wprowadza markę własną. - Prowadzimy już wstępne rozmowy z producentami AGD w Polsce i za granicą. Wkrótce planujemy wprowadzenie wybranych produktów drobnego AGD w ofercie przynajmniej części sklepów Top Market – zapowiedział Michał Sadecki z PGS.
W Pruszkowie pojawił się franczyzowy lokal w formacie hybrydowym, w ramach którego funkcjonują dwie marki: „Frentzza – Pizza & Friends oraz „Meet & Fit – Slow Food”. Lokal znajduje się przy ul. Ołówkowej 1D i ma powierzchnię 90 m2. Jest w stanie pomieścić 25 gości na sali konsumpcyjnej oraz 25 osób na zaplanowanym przed lokalem ogródku letnim.
W planach na najbliższe tygodnie mamy otwarcie również hybrydowego lokalu „Frentzza – Pizza & Friends” z „Meet & Fit – Slow Food” w Sierpcu oraz dwóch lokali „Frentzza – Pizza & Friends” w Warszawie - poinformowała sieć w najnowszym komunikacie prasowym.
W dniu 4 maja 2021 r. SFD S.A rozpoczyna sprzedaż do klientów detalicznych w Czechach. Sprzedaż odbywać się będzie przez własną platformę e-commerce. Przypomnijmy, że SFD rozwija w Polsce również sieć sklepów franczyzowych. W asortymencie sklepów znajdziemy odżywki i suplementy dla sportowców.
Jak wynika z najnowszego raportu Stava, rynek dostaw jedzenia w 2020 roku był wart prawie 9,5 mld złotych i w porównaniu do 2019 roku urósł o 42%. W raporcie wskazano zaś, że cały rynek gastronomiczny w 2020 roku osiągnął wartość prawie 21,7 mld złotych, czyli o 15 procent mniej niż w 2019 roku.
- Poza znaczącym wzrostem całego rynku, zaobserwowaliśmy też wiele innych zmian. Po pierwsze, dość istotnie wzrosła średnia wartość rachunku w dowozie – aż o 10,1%, licząc rok do roku. Zmieniło się również to w jaki sposób płacimy za jedzenie z dostawą. W zeszłym roku po raz pierwszy, od kiedy przygotowujemy raporty o rynku dowóz jedzenia, udział płatności gotówką w całym “torcie” płatności spadł poniżej 40% i wyniósł 32,17% - mówił Paweł Aksamit, prezes Stava S.A.
Rynek dostaw będzie miał zagranicznego konkurenta. JOKR to najnowszy koncept "darkstores", czyli miejskich magazynów, które zlokalizowane są w wybranych dzielnicach. Opcja znana jest już w wielu krajach, m.in. Meksyku czy Brazylii. Teraz pojawi się w Polsce. JOKR rozpoczyna działalność w Warszawie. Firma deklaruje, że dostarczy zamówione zakupy w ciągu 15 minut.
Gastronomia postanawia wykorzystać nazwy szczepionek w swojej pracy. Dla przykładu, w Węgrzech powstały desery, nazywające się tak jak szczepionki na Covid-19. Jak twierdzi portal Bors, desery o nazwie AstraZeneca, Pfizer, Moderna, Sinopharm i Sputnik nabrały innego znaczenia i robią furorę wśród klientów.
Supermarket jest dostępny w Parku Handlowym MMG Centers* Piekary Śląskie. Działa w formacie POWER.
– Z radością zapraszamy mieszkańców Piekar Śląskich i okolic do naszego sklepu. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby klienci znaleźli u nas bogaty wybór rozmaitych produktów. Uruchomiliśmy własną wędzarnię i piekarnię, więc gwarantujemy świeżą żywność najwyższej jakości. Dzięki wdrożeniu konceptu Power nasz supermarket oferuje wiele funkcjonalnych rozwiązań oraz zyskał nowoczesny design – mówi Adrian Podziemski, który razem z żoną Agnieszką jest właścicielem sklepu Intermarché w Piekarach Śląskich – Co więcej w naszym supermarkecie klienci kupią produkty dostarczane przez lokalnych dostawców. W asortymencie mamy pieczywo, nabiał, warzywa i owoce, a także produkty garmażeryjne pochodzące od miejscowych dostawców – dodaje Agnieszka Podziemska.
W Wielkiej Brytanii pojawi się totalnie nowy koncept franczyzowy - Rise. Nowa franczyza to nowość na rynku klubów fitness. Rise planuje tworzyć siłownie outdoorowe, tak by klienci mogli trenować na otwartych terenach zielonych oraz w innych miejscach publicznych.
Rise to zupełnie nowa seria, która nie jest obciążona starszymi systemami ani myśleniem przed COVID, ale została stworzona przez Team Rise, aby wypełnić pojawiającą się lukę w krajobrazie sektora fitness- poinformowali inicjatorzy konceptu.
Sieć Auchan obchodzi swoje 25-lecie. Ta francuska sieć działa od 1961 roku. W Polsce pierwszy hipermarket powstał w 1996 roku.
Moya powiększyła się o 25 obiektów netto w 2021 roku i liczy obecnie 325 stacji paliw. Najnowsze stacje prowadzone są przez franczyzobiorców. Nowe franczyzowe punkty znajdują się w Janowie (mazowieckie), na autostracie A2 w Modle Królewskiej, na drodze powiatowej (Konin/ Rosoczyce) oraz w Woli Otałęskiej (podkarpacie).
Wegerewolucja to ostatnio trend wśród znanych marek franczyzowych. Do firm oferujących wege posiłki dołączył również McDonald's Polska.
Od 22 kwietnia klienci ponad 250 hiper- i supermarketów Carrefour Polska będą mogli oddawać butelki zwrotne. Do zwrotu butelek nie będzie wymagany paragon. Oddając butelki konsumenci otrzymają e-bony. Inicjatywa Carrefour ma zachęcać Polaków do aktywnego ograniczania ilości generowanych odpadów szklanych.
Inicjatywa Carrefour stanowi element długoterminowego programu “STOP Marnotrawstwu". Pilotaż projektu rozpoczął się w połowie grudnia ubiegłego roku w Warszawie. W następnych miesiącach sukcesywnie dołączały do niego kolejne sklepy i miasta. Sieć planuje wkrótce włączyć również do tej akcji swoich franczyzobiorców.
Żabka Polska otrzymała 3 wyróżnienia w konkursie "Mistrz innowacyjnej Transformacji".