Siła jest Kobietą - rozmowa o franczyzie Ślubnej Pracowni

28 kw. 2020
foto: Marta Machej Photography

Ślubna Pracownia jest pierwszą siecią franczyzową w Polsce i drugą na świecie, oferującą kompleksową organizację imprez okolicznościowych. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać franczyzobiorcą Ślubnej Pracowni? Jak branża ślubna radzi sobie w dobie koronawirusa? O tym wszystkim opowiedziała - Marzena Ramotowska - właścicielka tej marki franczyzowej.

Na samym początku skróćmy naszym czytelnikom, czym zajmuje się franczyzobiorca Ślubnej Pracowni.

Ślubna Pracownia zajmuje się kompleksową organizacją ekskluzywnych przyjęć okolicznościowych od 2006 r. Działalność firmy polega przede wszystkim na pomocy Klientom, poprzez wyszukiwanie odpowiednich Wykonawców, spełniających ich kryteria, a następnie nadzorowanie prac przygotowawczych tych Wykonawców i ostatecznym koordynowaniu imprezy, zwłaszcza ślubów i wesel. Misją Ślubnej Pracowni jest perfekcyjne organizowanie imprez okolicznościowych, przede wszystkim ślubów i wesel, dla bardzo wymagających Klientów.

Podstawową zasadą realizacji jest ich wyjątkowa, przemyślana stylizacja i wysoki stopień estetyzmu. Chcemy, aby oferta była inspiracją dla poszukiwań własnego stylu naszych Klientów. Realizujemy nawet najbardziej oryginalne pomysły, oferując nietypowe lokalizacje i niezapomniane atrakcje. Naszej pracy przyświeca następujące motto: „To możliwość spełniania marzeń sprawia, że życie jest tak fascynujące”. W swojej pracy nie wahamy się ani chwili. Spełniamy marzenia innych i swoje z wielką odwagą oraz sercem.

Ile obecnie funkcjonuje jednostek franczyzowych pod szyldem Ślubnej Pracowni?

Ślubna Pracownia jest pierwszą siecią franczyzową w Polsce i drugą na świecie, oferującą kompleksową organizację imprez okolicznościowych. Budowa sieci franczyzowej została rozpoczęta w 2007 roku. Jesteśmy więc najstarszą krajową siecią na rynku branżowym. Obecnie działają 4 oddziały franczyzowe firmy, m.in.: w Warszawie, Łodzi, Krakowie i Olsztynie. Organizujemy też wesela na Pomorzu, w Poznaniu i Wrocławiu.

Prowadzamy tę rozmowę w dobie koronawirusa, dlatego ten temat również chciałabym poruszyć. To musi być ciężki czas dla konsultantów ślubnych, ponieważ większość wesel jest odwoływanych lub przekładanych. Jak wspieracie Państwo swoich franczyzobiorców w tej niecodziennej sytuacji?

Nie ukrywam, że jest to dla nas, Konsultantów ślubnych bardzo ciężki czas. W ostatnim okresie miałyśmy bardzo dużo pracy związanej z przesunięciami wesel na późniejsze terminy. Większość naszych tegorocznych Par, przełożyło swoje wesela na miesiące jesienne lub na następny rok z wiarą, że mimo trudnej sytuacji, będzie im dane spełnić swoje marzenie o wyjątkowym dniu. Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby tak właśnie było, jednocześnie działając w spokoju i z rozsądkiem. Jednak, jak wiadomo, ze względu na obecną sytuację, nasza sytuacja ekonomiczna znacznie ulegnie pogorszeniu. Dlatego jako Franczyzodawca staram się wspierać mój zespół Franczyzobiorców nie tylko mentalnie (jestem również Trenerem Mentalnym), ale także pod kątem ekonomicznym, umarzając płatności stałe w tym trudnym dla wszystkim okresie.

Pomimo całej sytuacji wierzę w siłę i moc sprawczą kobiet, dlatego jako zespół nieprzerwanie działamy. Wierzymy, że będzie dobrze, mimo że śluby i wesela naszych Klientów przesuwają się na późniejsze daty.

Czy epidemia wpłynęła na dalsze rekrutacje potencjalnie zainteresowanych franczyzą?

Tak, oczywiście. W nowej rzeczywistości, w jakiej wszyscy się znaleźliśmy spowodowanej przez koronawirusa, plany rekrutacyjne potencjalnych kandydatów na Franczyzobiorców zostały, póki co wstrzymane i przełożone na późniejszy czas. Osoby, które odezwały się do mnie jeszcze zanim pandemia wybuchła i które przeszły pierwszy etap weryfikacji w procesie rekrutacji, same poprosiły mnie o chwilę na zastanowienie i oswojenie się z lękiem, który zrodził się na początku u większości osób prowadzących swoją działalność. Większość Konsultantów ślubnym w tym samym momencie zadała sobie pytania: Co teraz będzie? Jak będzie wyglądał ten rok pod kątem organizacji wesel, które mamy już zakontraktowane? Kiedy wrócimy do normalności?

Myśli Pani, że biznes Ślubnej Pracowni jest oporny na kryzys?

Obecnie niewiele mogę wymienić biznesów opornych na kryzys, który nam zgotował koronawirus. A już na pewno nie jest oporna na kryzys branża ślubno – weselna. Jako zespół pogodziłyśmy się z tym, że raczej na nowe umowy w tym roku nie ma co liczyć, przynajmniej przez najbliższe miesiące. Jednak została obawa dotycząca organizacji tegorocznych, wesel, a także niepewność co do reakcji naszych Par Młodych na obecną sytuację. Jak się później okazało, ta obawa była zasadna.

Wierzymy jednak, że Siła Jest Kobietą, dlatego praktycznie od razu spotkałyśmy się online i porozmawiałyśmy o strategii na najbliższe miesiące, o wzajemnej inspiracji, pomocy i nadziei na lepsze jutro. Wsparcie w naszym zespole było od zawsze bardzo duże, jednak wydaje mi się, że właśnie teraz, w tym niełatwym czasie, możemy pokazać światu nowy wymiar „silnej kobiety”, wzmacniając kobiecą solidarność. Teraz, mimo realnej separacji, jesteśmy bliżej niż kiedykolwiek.

Przejdźmy teraz do formalności. Naszych czytelników na pewno interesuje co należy zrobić, aby rozpocząć współpracę. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać franczyzobiorcą Ślubnej Pracowni?

Szukam osób, które wierzą i wiedzą o tym, że tylko poprzez swoją pracę i determinację w dążeniu do celów, są w stanie osiągnąć sukces. Osób, które pragną się rozwijać i nie ustają w ciągłym podnoszeniu swoich kwalifikacji. Jestem przekonana, że tylko przez ciągły rozwój, determinację i cierpliwość, jesteśmy w stanie osiągnąć wszystko, czego pragniemy. Na pewno nie szukam osób ze słomianym zapałem i tych, którzy sądzą, że wchodząc we współpracę z marką franczyzową wszystko zostanie im podane na tacy, bez konieczności wychodzenia do klienta. Oczywiście, jako Franczyzodawca daję całe know how, daję duże wsparcie na początku, również mentalne, tak jak i przez cały okres współpracy, jednak nieustannie powtarzam: o każdy biznes trzeba dbać, należy włożyć w niego bardzo dużo pracy i serca od samego początku i nie ustawać w działaniach…wtedy prędzej czy później biznes nam się odwdzięczy.

Siła jest Kobietą - rozmowa o franczyzie ślubnej pracowni

foto: Marta Machej Photography

Jakie powinien mieć podstawowe cechy Franczyzobiorca?

Powinien być przedsiębiorczym, ambitnym, z pragnieniem odniesienia sukcesu, posiadać zmysł organizacyjny, zdolności menadżerskie. Powinen mieć doświadczenie w pracy z ludźmi, być komunikatywnym w kontaktach, umieć rozwiązywać problemy i szybko podejmować decyzje. Franczyzobiorca musi być także systematyczny i wytrwały, kreatywny i twórczy. Mieć pasję w tworzeniu wyjątkowych uroczystości i spełnianiu marzeń klientów. Posiadać zainteresowania w tematyce ślubno- weselnej, ale także chęć samodoskonalenia się. Musi także rozumieć zasady franchisingu i chcieć popularyzować pracę Konsultanta ślubnego. Powinien także posługiwać się językiem angielskim w stopniu komunikatywnym.

Ponadto, aby dołączyć do nas trzeba mieć zarejestrowaną działalność gospodarczą, posiadać samochód osobowy, posiadać komputer przenośny, posiadać urządzenie wielofunkcyjne oraz dysponować odpowiednimi własnymi środkami finansowymi na pokrycie opłat początkowych.

No właśnie a propos opłat. Czy to jest biznes na każdy portfel? Jaki trzeba mieć wkład własny?

Tak jak wspomniałam wyżej, aby dołączyć do naszej franczyzy należy dysponować odpowiednimi własnymi środkami finansowymi na pokrycie opłat początkowych. Te opłaty są uzależnione od regionu, w którym będzie działał potencjalny Franczyzobiorca. Do kalkulacji liczone są wszystkie miasta powyżej 100 tys. mieszkańców. Czy jest to biznes na każdy portfel? Trudno powiedzieć, jednak opłata licencyjna jest o wiele niższa niż wkład, który musimy wnieść w każdy biznes na samym początku. Tu mamy gotowy know how, gotową stronę i sprawnie funkcjonujące, sprawdzone narzędzia od lat.

Proszę mi jeszcze opowiedzieć, jak wygląda w praktyce taka praca konsultanta? Czy pomagacie Państwo zdobyć pierwszych klientów?

Oczywiście, że tak, wspieramy taką osobę od samego początku, również pod kątem pozyskania pierwszych klientów, jak i na późniejszych etapach współpracy z klientem.

Zanim jednak Konsultant podpisze umowę, taka praca z potencjalnym Klientem wygląda następująco: najpierw wsłuchujemy się dokładnie w oczekiwania Klienta, rozmawiamy o dokonaniach i możliwościach naszej firmy, poruszamy wszelkie istotne kwestie. Następnie omawiamy i poprawiamy przygotowany kosztorys i dopiero później, gdy Klient ten kosztorys zaakceptuje, podpisujemy umowę.

Czy Ślubna Pracownia oferuje swoim franczyzobiorcom szkolenia?

Tak, każdy z Franczyzobiorców przechodzi trzydniowe szkolenie Wedding Planner Masterclass z elementami Treningu Mentalnego oraz wewnętrzne szkolenie firmowe. Poza tym oferujemy cykliczne szkolenia w ramach całej naszej współpracy, w zależności od potrzeb w danym momencie oraz wsparcie mentalne.

Brzmi ciekawie. Myślę, że branża ślubna pod Pani skrzydłami tylko umocni się poprzez ten kryzys. Dziękuję za rozmowę.

 

***

Polecamy także:

Skąd wziąć dofinansowanie na otworzenie franczyzy? cz. 2

Skąd wziąć dofinansowanie na otworzenie franczyzy? cz. 2

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook