JD Sports Fashion z siedzibą w Wielkiej Brytanii zawarł warunkową umowę nabycia 60 procent spółki Marketing Investment Group SA - właściciela marek takich jak: Sizeer czy 50 style. Umowa została zawarta 11 marca 2021 roku. Przewiduje się, że transakcja powinna zakończyć się w maju 2021 (po uzyskaniu zgody polskich organów ochrony konkurencji).
- To ekscytujące przejęcie dla JD, które będzie dalej opierać się na sukcesie naszej międzynarodowej strategii rozwoju, rozszerzając naszą działalność na Europę Środkową i Wschodnią - powiedział prezes JD Sports, Peter Cowgill.
- Obserwowaliśmy i podziwialiśmy rozwój MIG przez wiele lat i jesteśmy przekonani, że połączenie ich wysoce doświadczonego i kompetentnego zespołu zarządzającego, wraz z wiedzą zespołu kierowniczego JD, zapewni grupie mocne fundamenty, na których skutecznie optymalizować możliwości w regionie. Z niecierpliwością czekamy na zamknięcie transakcji i powitanie zespołu MIG w grupie - dodał.
Marketing Investment Group SA jest właścicielem marek: Sizeer, 50 style, które rozwijają się głównie we franczyzie. Łącznie MIG prowadzi 410 sklepów detalicznych w dziewięciu krajach Europy. Jest także wyłącznym dystrybutorem marek jak: Timberland, New Era, Lotto, Umbro i producentem marek własnych Confront i Up8. Historia firmy sięga 1989 roku. Wtedy to Zbigniew Grząka założył firmę, do której wkrótce dołączyli Leon i Andrzej Grząka. W 1998 roku udziałowcy firmy założyli spółkę Marketing Investment Group Sp. z o.o. (MIG). W tym samym roku, firma podpisała umowę master-franczyzową z międzynarodową siecią sportową. W 2002 roku firma rozpoczęła dystrybucję marki Timberland i Umbro. A w 2006 roku powstała sieć 50 style. Dwa lata później uruchomiono Sizeer. MIG ma swoją siedzibę w Krakowie.
***
Przeczytaj także:
Żabka przejmuje największą sieć cateringu dietetycznego!