Słodki biznes we franczyzie - przegląd firm

29 sie 2021

A może własna cukiernia? Taka, gdzie ugościć można słodkimi deserami i ciastami. Lub taka, gdzie można sprzedawać ciasta na wybrane okoliczności? Z tradycyjną recepturą czy raczej nowoczesnym podejściem do zdrowego odżywiania? Możliwości jest wiele...

Słodki biznes to przyjemny biznes. Bywa też trudny. Stąd wielu przedsiębiorców decyduje się na franczyzę. Jakie znane cukiernie oferują taki model współpracy? Sprawdzamy!

Cukiernię we franczyzie można prowadzić, przyłączając się między innymi do marek:

  • A. Blikle - jedna z najstarszych cukierni, która ma ponad 150 lat. Została założona 11 września 1869 roku, przez Antoniego Kazimierza Bliklego. Firma umożliwia współpracę na zasadach franczyzy. Sieć szuka partnerów, którzy chcieliby poprowadzić cukiernie w większych miastach Polski. Do A. Blikle można się przyłączyć na dwa sposoby. Firma może zaoferować gotowy lokal lub franczyzobiorca może zaproponować lokal znaleziony przez siebie. Koszt inwestycji w jedną z najstarszych cukierni w Polsce, oscyluje w granicach od 100 do 400 tys. złotych. Część z nich może być pokryta z kredytu czy leasingu.
  • Fit Cake - to koncept z nowoczesnym podejściem do cukiernictwa, który został założony przez dwójkę aktywnych sportowców. Sieć przestrzega zasady “No sugar” i buduje sieć niecukierni ze zdrowymi ciastami i deserami. Założyciele tej koncepcji dbają, aby ich produkty były nie tylko niskokaloryczne czy zdrowe, ale i mogły być konsumowane przez osoby zmagające się z nietolerancjami pokarmowymi. Fit Cake umożliwia franczyzobiorcom przyłączenie się do sieci w kilku formatach: Fit Cake Mini (bez lokalu konsumpcyjnego  z inwestycją rzędu około 19 tys. zł za pakiet startowy plus koszty remontu). Fit Cake Standard (klasyczna kawiarnia, której koszt inwestycji wynosi około 30 tys. zł), Fit Cake Premium (uzupełniony standard o fit śniadania - kartę bezglutenowych, bezcukrowych i bezlaktozowych posiłków oraz wegańskie lody Fit IceCream).
  • DESEO Patisserie & Chocolaterie - luksusowa sieć cukierni, która zdecydowanie nie jest dla wszystkich!  Sieć pierwszą umowę franczyzową podpisała w 2019 roku, a w lipcu 2021 r. otworzyła pierwszy franczyzowy lokal poza Warszawą.  Firma założona została przez parę podróżników prowadzących od wielu lat najpopularniejszy w Polsce blog podróżniczo-kulinarny Tasteaway. DESEO Patisserie & Chocolaterie zostało wyróżnione nagrodą Best of Warsaw w kategorii Dessert jako najlepsza cukiernia 2015 roku. A na stronie internetowej nie znajdziemy informacji na temat kosztów inwestycji w biznes pod tym szyldem.
  • Ciacho bez cukru - kolejna franczyzowa propozycja biznesu, gdzie kładzie się nacisk na zdrowe słodycze. Koncept został założony przez aktywnego sportowca. Wstępna opłata franczyzowa wynosi około 25 tysięcy złotych netto, a bieżąca 500 złotych netto + 1% obrotu. Koszty uruchomienia lokalu to około 40 tysięcy złotych, gdzie w skład tej kwoty wchodzą urządzenia gastronomiczne, system sprzedaży, meble, agd i inne rzeczy potrzebne do uruchomienia lokalu. Zatowarowanie to koszt około 10 tysięcy złotych. Przystosowanie lokalu zależy od jego stanu technicznego. Inwestycja się zwraca, ponieważ biznes pozwala na osiągnięcie przychodów na poziomie 30- 60 tysięcy, a w sezonie ta kwota potrafi wynieść nawet 80 tysięcy netto
  • Pijalnia Czekolady E.Wedel - w tym zestawieniu nie mogło zabraknąć "płynącej słodkości". Marka E.Wedel działa na rynku już od ponad 170 lat. W ofercie pijalni pod tym znanym szyldem znajdziemy czekolady do picia z różnymi nutami i dodatkami, ale także inne słodkie wyroby. Koszt inwestycji w lokal z początkowym zatowarowaniem to maksymalnie 800 tys. zł, ponieważ wszystko zależy od powierzchni lokalu i jego stanu. Wstępna opłata to koszt około 40-70 tys. złotych.

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook