Sonda: GoDan o sytuacji swoich franczyzowych sklepów

20 Kwi 2020

Jeszcze kilka tygodni temu publikowaliśmy cyklicznie dla Państwa sondy dotyczące wsparcia franczyzobiorców w dobie koronawirusa. Po publikacji " 4 etapów odmrożenia gospodarki" wiemy, że ta ciężka sytuacja może jeszcze potrwać. Dlatego wznawiamy cykl sond.

W sondach staramy się docierać do różnych branż. Znamy już stanowisko ponad 10 sieci franczyzowych. Tym razem przedstawiamy odpowiedź firmy, która zajmuje się sprzedażą i aranżacją dekoracji imprezowych.

Jak GoDan ocenia obecną sytuację i w jaki sposób wspiera swoich franczyzobiorców? Odpowiedzi na to pytanie udzieliła nam Pani Agnieszka Falińska - Specjalista ds. rozwoju sieci.

Sklepy zostały zamknięte jednak po dwóch tygodniach zaczęły się telefony i maile od klientów, którzy chcieli swoim pociechom udekorować przyjęcie urodzinowe pomimo przeprowadzania go we własnym gronie. W większości sklepy zostały uruchomione na jeden dzień w tygodniu (sobota). Kontrahenci oferują również dowóz balonów do domu klienta, "dostawa pod drzwi za free". Zdarzają się także zamówienia bukietów balonowych dla dorosłych – np. z okazji rocznicy ślubu, czy pełnych urodzin. Świętowanie w domu wśród najbliższych najwyraźniej wcale nie musi być nudne.

Żeby wesprzeć kontrahentów ogłosiliśmy na portalach Internetowych oraz na stronie akcje "dostawa balonów do domu", dodatkowo promujemy akcje "udekoruj urodziny", żeby pomimo zamknięcia w domu, dzieci miały kolorowe przyjęcie. Zmniejszyliśmy minima logistyczne dla franczyzobiorców oraz poinformowaliśmy partnerów, żeby byli spokojni, gdyż będziemy indywidualnie podchodzić do zobowiązań wobec naszej firmy. Ważne jest, żeby ten czas wykorzystać efektywnie. Przy udziale firm balonowych Gemar i Qualatex został uruchomiony cykl darmowych szkoleń Internetowych podnoszących kwalifikacje (dotyczy on zarówno technik wiązania i dekoracji balonów jak i aspektów prowadzenia biznesu).

Ważne teraz jest, żeby zabezpieczyć finanse. W większości Kontrahentów już poszły deklaracje od Wynajmujących dotyczące obniżek lub odroczeń czynszu nawet do 70% a dla lokali znajdujących się w Galeriach czynsze zostały całkowicie wygaszone. Nasi Kontrahenci najczęściej prowadzą sklepy jako samozatrudnieni posiłkując się pracownikami na umowach zlecenie, które teraz są minimalne ilości godzin bądź całkowicie są zawieszone. Zmniejszenie kosztów to podstawa żeby w obecnej sytuacji przetrwać ale u większości naszych Franczyzobiorców da się to zrobić. Właściwie wszyscy Kontrahenci prowadzą działalność, którą obejmuje "ustawa antykryzysowa".

Teraz trzeba wykorzystać ten czas, na szkolenia (udostępniamy za darmo dostęp do szkoleń), wykorzystać potencjał Internetu, zacząć robić rzeczy, na które wcześniej nigdy nie było czasu – robić zdjęcia produktom, otworzyć konto firmowe na facebooku, prowadzić instagrama, odświeżyć informacje na stronie, przemyśleć co może zwiększyć konkurencyjność naszego biznesu.

Najbliższe miesiące będą trudnym czasem. Trzeba będzie nadrobić straty wynikające z braku aktywności biznesowej, do tego przez pewien czas wśród ludzi będzie panowała niepewność, ale wierzę, że wraz z lepszą pogodą i latem wróci do ludzi optymizm. Po tak długim czasie zamknięcia w domu czy home office, wierzę, że ludzie będą skłonni nadrobić zaległości większą „intensywnością życia”.

***

Polecamy także:

Sonda: wsparcie franczyzobiorców w dobie koronawirusa- MOYASonda: wsparcie franczyzobiorców w dobie koronawirusa- MOYA

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera