Obecna sytuacja powoduje dezorientację w każdej branży. Jak to wygląda w sieciach franczyzowych? Czy wszyscy franczyzobiorcy mogą liczyć na pomoc z centrali w dobie koronawirusa? Specjalnie dla Państwa przeprowadziliśmy sondę wśród sieci franczyzowych, w której zapytaliśmy jak wspierają swoich franczyzobiorców w tym ciężkim okresie. Dodatkowo poprosiliśmy o prognozy na najbliższe dwa - trzy miesiące.
Przez najbliższe dni będziemy specjalnie dla Państwa kontynuować cyklicznie sondy przeprowadzone w sieciach franczyzowych. Tym razem zapraszamy do przeczytania odpowiedzi Pana Grzegorza Tokarczyka - Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju PBH SA (Quiosque).
Jak wspieracie Państwo swoich franczyzobiorców i jakie przewidujecie Państwo prognozy na przyszłe dwa- trzy miesiące?
odpowiedź Quiosque:
Cała branża retail przeżywa obecnie ciężkie chwile w związku z zamknięciem galerii handlowych. Przewiduję, że sytuacja ta może potrwać co najmniej do końca maja, więc czeka nas 2,5 miesiąca bez przychodów, co jest wyzwaniem dla wszystkich podmiotów na rynku retail. Nasi franczyzobiorcy, tak jak ogromna większość biznesów handlowych, z dnia na dzień zostali pozbawieni przychodów, więc sytuację określam jako trudną i wyjątkową, nie mającą precedensu. Duża część naszych franczyzobiorców to firmy rodzinne mające 1-2 sklepy, które zatrudniają po kilku pracowników, ale mamy także franczyzobiorców, którzy mają po kilkanaście sklepów różnych marek. To bardzo ciężki okres dla nas wszystkich i bez pomocy i gwarancji ze strony Państwa będzie im trudno przetrwać ten okres.
Sytuacja cały czas jest rozwojowa i dynamiczna, jesteśmy w stałym kontakcie z naszymi Partnerami. Przekazujemy im nasze najlepsze praktyki, wzory pism i dokumentów. Jest to szczególnie ważne dla firm rodzinnych, które nie mają dostępu do biur prawniczych i często działają po omacku. W tak trudnych warunkach ekonomicznych nasz sposób rozliczeń oparty o kompensatę jest szczególnie korzystny dla naszych franczyzobiorców gdyż nie muszą czekać na wypłatę prowizji po zakończeniu miesiąca. Testujemy także inne formy sprzedaży oparte na mediach społecznościowych i być może wykorzystamy je także dla naszych Partnerów.
***
Polecamy także:
Sonda: wsparcie franczyzobiorców w dobie koronawirusa- komentarz Subway