Obecna sytuacja powoduje dezorientację w każdej branży. Jak to wygląda w sieciach franczyzowych? Czy wszyscy franczyzobiorcy mogą liczyć na pomoc z centrali? Specjalnie dla Państwa przeprowadziliśmy sondę wśród sieci franczyzowych, w której zapytaliśmy jak wspierają swoich franczyzobiorców w tym ciężkim okresie. Dodatkowo poprosiliśmy o prognozy na najbliższe dwa - trzy miesiące.
Przez najbliższe dni będziemy specjalnie dla Państwa publikować cyklicznie sondy przeprowadzone w sieciach franczyzowych, które wyraziły na to zgodę. W pierwszym cyklu zapraszamy do przeczytania odpowiedzi Pana Tomasza Syllera - dyrektora zarządzającego i członka zarządu Wasz Sklep SPAR.
Jak wspieracie Państwo swoich franczyzobiorców i jakie przewidujecie Państwo prognozy na przyszłe dwa- trzy miesiące?
Odpowiedź:
Chcielibyśmy przede wszystkim podkreślić, że cała Polska stanęła w obliczu bardzo poważnego wyzwania, znacznie większego od dobrze znanej grypy. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ogłosiła pandemię, a to oznacza, że wiele osób może zachorować. Musimy zatem wykazywać się niezwykłą dojrzałością i troską o Nas samych, jak i o innych. Sytuacja ta powinna nas zjednoczyć we wspólnym celu. Wzajemna pomoc, współpraca, wyrozumiałość i odpowiedzialność będą wpływały na to, co będzie się działo.
Podstawową formą wsparcia Wasz Sklep SPAR dla partnerów detalicznych są oczywiście dostawy z naszego magazynu centralnego. Mają być one efektywne, na tyle ile to możliwe i terminowe, aby w sklepach nie brakowało produktów kluczowych.
Jednak najważniejszym działaniem dla nas i naszych franczyzobiorców jest spowolnienie tempa rozprzestrzeniania się wirusa, bo im wolniej epidemia będzie narastać, tym łatwiej szpitale zapewnią pomoc rosnącej liczbie chorych.
Wspieramy partnerów SPAR w przygotowaniu planów awaryjnych. Dzielimy się wiedzą o działaniach, które sami podejmujemy i udostępniamy materiały źródłowe, które stają się punktem wyjścia do własnych procesów planowania naszych partnerów.
Cały czas pozostajemy w kontakcie i zapraszamy do dzielenia się z nami swoimi uwagami i sugestiami, aby usprawnić nasze bieżące wysiłki. Dzięki temu nasze aktywności w tym okresie będą bezpieczniejsze i efektywne na tyle, ile jest to możliwe.
Wasz Sklep SPAR monitoruje najnowsze wydarzenia i komunikuje partnerom najbardziej aktualne wiadomości, zawierające również kolejne informacje odnośnie oficjalnych komunikatów rządowych, legislacji, kwestii prawnych, naszych działań wewnętrznych, rekomendacji.
Zarząd Wasz Sklep SPAR powołał również sztab kryzysowy, który cały czas pracuje nad rozwiązaniami oraz wskazówkami.
Jak widać, jest to pomoc na wielu obszarach aktywności handlowej, od marketingowych elementów – np. przygotowanie banerów informujących o zagrożeniach, wskazówki dla klientów, jak się należy zachować w sklepie, aby być bezpiecznym, po porady prawne dotyczące odpowiedzialności pracodawcy i pracownika oraz zaopatrzenie sklepów w podstawowe środki dezynfekujące i zwiększające ochronę pracowników (żele antybakteryjne, maseczki itp.).
Sieć podzieliła się również z Redakcją Franczyza INFO kilkustronicowym komunikatorem, który został przygotowany dla właścicieli sklepów SPAR. Jest to pewnego rodzaju kompendium porad jak przetrwać kryzys. W komunikacie sieć wskazuje między innymi: Kluczowe działania dla utrzymania ciągłości działań firmy i funkcjonowania sklepów oraz Kluczowe działania dla wsparcia klientów. W komunikacie w punktach wyznacza podstawowe elementy związane z funkcjonowaniem podczas pandemii, między innymi:
Serdecznie zapraszamy do śledzenia Portalu i czytania kolejny sond, które będziemy przeprowadzać w pozostałych sieciach franczyzowych.
***
Polecamy także:
Moja franczyza sklepu a koronawirus – zalecenia