Obecna sytuacja powoduje dezorientację w każdej branży. Jak to wygląda w sieciach franczyzowych? Czy wszyscy franczyzobiorcy mogą liczyć na pomoc z centrali w dobie koronawirusa? Specjalnie dla Państwa przeprowadziliśmy sondę wśród sieci franczyzowych, w której zapytaliśmy jak wspierają swoich franczyzobiorców w tym ciężkim okresie. Dodatkowo poprosiliśmy o prognozy na najbliższe dwa - trzy miesiące.
Przez najbliższe dni będziemy specjalnie dla Państwa kontynuować cyklicznie sondy, przeprowadzone w znanych sieciach franczyzowych. Tym razem zapraszamy do przeczytania odpowiedzi Pana Łukasza Dojki - CEO Xtreme Fitness Gyms.
Jak wspieracie Państwo swoich franczyzobiorców i jakie przewidujecie prognozy na przyszłe dwa- trzy miesiące?
odpowiedź Xtreme Fitness Gyms:
Przede wszystkim stała komunikacja ze wszystkimi naszymi Franczyzobiorcami. Podczas zebrania Franczyzobiorców, w formie video konferencji zwołanej niezwłocznie, przedstawiliśmy opracowaną strategię na pierwsze dwa tygodnie. Omówiliśmy poziom zatrudnienia wszystkich pracowników, cashflow oraz to jak są przygotowani finansowo na kolejne 2-4 tygodnie. To pierwszy element strategii. Oczywiście w tym samym czasie byliśmy zaangażowani w produkcję odpowiednich materiałów oraz komunikację dla wszystkich klubowiczów całej sieci Xtreme Fitness Gyms. Zaczęliśmy od informacji o automatycznym i bezpłatnym zamrożeniu karnetów.
Wprowadziliśmy stałą komunikację z Franczyzobiorcami od strony prawnej. Udostępniliśmy odpowiednie dokumenty, które mogą być przydatne w komunikacji z kredytodawcą, najemcami, czy z urzędami.
Aby sprawnie i efektywnie wspierać Franczyzobiorców w perspektywie nadchodzących tygodni, opracowaliśmy w naszym Head Office działania od 2 do 4 tygodnia. Zrobiliśmy analizę cashflow. Wiedzieliśmy na co, który Franczyzobiorca może sobie pozwolić. Jako sieć, przeprowadziliśmy rozmowy z wszystkimi wynajmującymi. Końcowo, upewniajac się, że cashflow każdego Franczyzobiorcy nie jest zagrożony.
Od początku rozpoczęliśmy wsparcie marketingowe i ubogacenie naszej oferty wartościami dodanymi dla Klubowicza: aplikacja XtremeApp z nowymi treningami do wykonania w domu, stworzenie platformy VOD XtremeGO bezpłatnej dla wszystkich Klubowiczów, stworzenie zajęć fitness online transmitowanych live na Facebooku, komunikacja e-mailingowa - indywidualna do każdego klubowicza, a dotycząca całej sytuacji. Uspokojenie Klubowiczów i zaoferowanie im dodatkowych bezpłatnych usług, to pośrednia pomoc dla naszych Franczyzobiorców.
Z każdym Franczyzobiorcą przeprowadziliśmy indywidualne telekonferencje, analizę finansów, udostępnienie dokumentów oraz zagwarantowanie bezpieczeństwa całemu biznesowi na kolejny okres. Dla przykładu, jeśli kluby będą zamknięte przez cały kwiecień, jesteśmy w stanie powiedzieć, że większość Franczyzobiorców jest na to przygotowana. Jesteśmy optymistami, ale na przyszłość mamy już strategię, krok po kroku, jak działać – na ten moment jest za wcześnie, aby zdradzać szczegóły.
***
Polecamy także:
Sonda: wsparcie franczyzobiorców w dobie koronawirusa- komentarz Quiosque