Sonda: wsparcie franczyzobiorców w dobie koronawirusa- komentarz Lewiatan

02 Kwi 2020

Obecna sytuacja powoduje dezorientację w każdej branży. Jak to wygląda w sieciach franczyzowych? Czy wszyscy franczyzobiorcy mogą liczyć na pomoc z centrali w dobie koronawirusa? Specjalnie dla Państwa przeprowadzamy sondy wśród znanych sieci franczyzowych. Pytamy, jak wspierają swoich franczyzobiorców w tym ciężkim okresie. 

Przez najbliższe dni będziemy dla Państwa kontynuować cyklicznie sondy, przeprowadzone w znanych sieciach franczyzowych. Tym razem zapraszamy do przeczytania komunikatu Pana Roberta Rękasa - członka zarządu Lewiatan Holding S.A.

Jak wspieracie Państwo swoich franczyzobiorców i jakie przewidujecie Państwo prognozy na przyszłe dwa- trzy miesiące?

odpowiedź Lewiatan:

Polska Sieć Handlowa Lewiatan, jako jedyna sieć franczyzowa w Polsce, ustanowiła program pomocowy dla swoich Franczyzobiorców – „Fundusz Pomocy Lewiatańczykom”. Gwarantuje on nieoprocentowaną pomoc finansową dla sklepów, których biznes został bezpośrednio zagrożony skutkiem pandemii koronawirusa. Wartość Funduszu solidarnościowego wynosi 10 mln złotych. Sieć podjęła również szereg działań edukacyjno-prewencyjnych do personelu i klientów na terenie wszystkich sklepów.

Kluczowe miejsce w przyjętej w ubiegłym roku strategii Sieci Lewiatan na kolejne lata zajmują wartości: bliskość, partnerstwo, przedsiębiorczość i odpowiedzialność oraz zasady: współtworzenia, współdecydowania i współodpowiedzialności. W ostatnich tygodniach Lewiatan, kierując się swoimi wartościami, wspiera Franczyzobiorców konkretnym wsparciem i skutecznymi rozwiązaniami pomocowymi, by chronić ich biznes. Ochrona sklepów Sieci oraz przedsiębiorców, którzy je prowadzą, przed możliwymi bolesnymi skutkami pandemii są obecnie priorytetowym zadaniem PSH Lewiatan.

– Naszym obowiązkiem, jako Organizatora największej franczyzowej sieci detalicznej oraz trzeciej sieci handlowej w Polsce, jest prowadzić działania pomocowe, które pozwolą przetrwać nam tę nadzwyczajną sytuację, utrzymać zatrudnienie i zachować perspektywę działania i dalszego rozwoju naszych sklepów w przyszłości. Jako pierwsza sieć franczyzowa w Polsce podjęliśmy decyzję o uruchomieniu specjalnego Funduszu w celu zabezpieczenia interesów naszych Franczyzobiorców, którzy pełnią dzisiaj niezwykle ważną misję społeczną – dostarczanie żywności dla społeczeństwa, a których biznes może zostać zagrożony w obliczu pandemii na skutek konieczności czasowego zamknięcia sklepów. Alokacja środków z Funduszu odbywać się będzie na podstawie jednolitych kryteriów. Żaden z naszych Franczyzobiorców nie będzie pozostawiony bez pomocy – wyjaśnia Robert Rękas, członek zarządu Lewiatan Holding S.A.

Wartość Funduszu budowana jest poprzez wypracowane środki przez Lewiatan Holding, Spółki Regionalne oraz Franczyzobiorców. Przyznane środki mogą zostać przeznaczone na realizację bieżących zobowiązań wynikających z działalności sklepu, bądź też uzgodnionych działań promocyjnych i wizerunkowych mających na celu odbudowę pozycji sklepu na lokalnym rynku i lojalności klientów.

Procedury prewencyjne na każdą sytuację

To niejedyne działania skierowane do Franczyzobiorców Lewiatan, by zapewnić sprawne funkcjonowanie sklepów. Personel sklepów pomimo zagrożenia nieprzerwanie realizuje swoją misję społeczną, jaką jest zapewnienie dostępu do żywności oraz innych podstawowych artykułów, dlatego bezpieczeństwo pracowników jest dla Sieci priorytetem.

Lewiatan Holding powołał sztab kryzysowy, który codziennie komunikuje się w celu oceny sytuacji, wymiany dobrych praktyk oraz uzgodnień operacyjnych. Opracowanych został szereg procedur na wypadek wystąpienia określonej sytuacji kryzysowej, w tym konieczności zamknięcia sklepu w związku z wystąpieniem przypadku zarażenia u pracownika lub właściciela sklepu. Lewiatan zorganizował także centralny system zamówień i dystrybucji środków prewencyjnych, a także środków dezynfekcyjnych.

Sieć opracowała rekomendację zabezpieczenia profilaktycznego sklepów – montaż osłony z plexi czy oznaczenia bezpiecznego dystansu. Wszystkie sklepy otrzymały ponadto komplet wzorów materiałów edukacyjnych i informacyjnych. Dostosowano godziny pracy sklepów oraz wprowadzono pracę zmianową z uwzględnieniem przerwy, by zespoły obu zmian miały czas na dezynfekcję i nie spotykały się na terenie sklepu w jednym momencie.

W trosce o bezpieczeństwo pracowników i klientów

Dla zapewnienia bezpieczeństwa pracowników i klientów Lewiatana na terenie sklepów wprowadzono też nowe zasady zachowań konsumenckich. Prowadzona jest ponadto stała komunikacja z klientami za pomocą plakatów informacyjnych oraz za pośrednictwem wewnętrznych kanałów informacyjnych – telewizji i radia Lewiatan. Sieć przygotowała również serię spotów i komunikatów, które emitowane są w każdym sklepie Lewiatan oraz w mediach społecznościowych. Obowiązkowe jest utrzymanie odległości od innych osób – co najmniej 1,5 m, a także używanie jednorazowych rękawiczek. Sieć  zachęca także, by za zakupy płacić kartą w celu ograniczenia do minimum używania gotówki. Zgodnie z zaleceniami, wszystkie placówki Lewiatan są regularnie dezynfekowane, ze szczególnym uwzględnieniem miejsc często dotykanych, takich jak: koszyki i wózki na zakupy, terminale płatnicze, klamki, poręcze, lady.
Polska Sieć Handlowa Lewiatan to jedna z najdłużej funkcjonujących i najbardziej rozpoznawalnych marek franczyzowych na polskim rynku. Obecnie na terenie całej Polski zrzesza ponad 3 200 placówek handlowych. Wśród nich jest około 455 supermarketów (powyżej 300m2), ponad 1895 dużych sklepów, blisko 800 placówek średniej wielkości oraz około 30 małych sklepów. Łączne obroty, które w 2019 roku przekroczyły 13,6 mld zł, stawiają Sieć w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce.

***

Polecamy także:

Sonda: wsparcie franczyzobiorców w dobie koronawirusa- komentarz So! Coffee

Sonda: wsparcie franczyzobiorców w dobie koronawirusa- komentarz So! Coffee

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera