Obecna sytuacja powoduje dezorientację w każdej branży. Jak to wygląda w sieciach franczyzowych? Czy wszyscy franczyzobiorcy mogą liczyć na pomoc z centrali? Specjalnie dla Państwa przeprowadziliśmy sondę wśród sieci franczyzowych, w której zapytaliśmy jak wspierają swoich franczyzobiorców w tym ciężkim okresie. Dodatkowo poprosiliśmy o prognozy na najbliższe dwa - trzy miesiące.
Przez najbliższe dni będziemy specjalnie dla Państwa publikować cyklicznie sondy przeprowadzone w sieciach franczyzowych, które wyraziły na to zgodę. Tym razem zapraszamy do przeczytania odpowiedzi Pani Anny Borys-Karwackiej - dyrektora ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.
Jak wspieracie Państwo swoich franczyzobiorców i jakie przewidujecie Państwo prognozy na przyszłe dwa- trzy miesiące?
Odpowiedź:
Wprowadzony stan zagrożenia epidemicznego ograniczył możliwość działania firm gastronomicznych w całym kraju, a w tym naszej sieci. Nasi franczyzobiorcy zamknęli lokale w centrach handlowych lub typowo miejskie restauracje, tam gdzie to możliwe realizują sprzedaż w kanałach McDelivery oraz McDrive. Z racji ograniczonych możliwości budowania sprzedaży, znacznych kosztów pracowniczych, obecna sytuacja dotyka każdą organizację franczyzową, a w szczególności te oparte na restauracjach w centrach handlowych – to one potrzebują najszybszego wsparcia. W innych typach restauracjach także odnotowujemy znaczące spadki sprzedaży, co znacząco wpływa na sytuację finansowo naszych partnerów biznesowych. Opracowaliśmy własny program wsparcia dla organizacji licencyjnych, przesuwający największe płatności w czasie i redukujący część z nich. Liczymy także na rozwiązania zaproponowane w pakiecie osłonowym przygotowanym przez rząd.
Sieć także w komunikatach dla innych mediów podkreśla, że dba, aby w McDonald's były przestrzegane z najwyższą starannością, a kwestia dezynfekcji jest standardem w restauracjach. Przedstawicielka firmy poinformowała, że prowadzą także ciągłe działania informacyjne wśród pracowników i partnerów. Sieć także wprowadziła w kilku miastach w porozumieniu z Uber Eats darmowe posiłki, które są dostarczane do pracowników szpitali.
***
Polecamy także:
Sonda: wsparcie franczyzobiorców w dobie koronawirusa- komentarz sieci SPAR