Inwestycja w rowery uważana jest za strzał w dziesiątkę - szczególnie w ostatnim czasie. Bycie eko staje się coraz modniejsze, a sam jednoślad jest dla wielu po prostu bardziej ekonomiczny. Ba... dotarcie rowerem na drugi koniec miasta jest czasem realniejsze niż przejazd samochodem. Nie zapominajmy także, że cegiełkę do wzrostu sprzedaży rowerów dołożyła również sama pandemia. To głównie z jej powodu Polacy coraz chętniej wybierają podróże jednośladem. Popularnością cieszą się zarówno tradycyjne rowery, jak i te elektryczne. A sam biznes rowerowy w pandemicznych czasach notuje zaskakujące wzrosty.
Badanie „Rowerowa Rewolucja” przeprowadzone na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego wskazuje, że ponad 40 proc. osób wybiera jednoślad zamiast innych środków transportu. Z badania SW Research wynika zaś, że 46 procent nie zrezygnowało z rowerów nawet zimą. Statystyki pokazują, że jednoślady wybierają także osoby, które na co dzień uprawiały sport - niedostępny obecnie z uwagi na koronawirusa.
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że produkcja rowerów w Polsce w maju 2020 r., w porównaniu do maja 2019 r. wzrosła o 33,4 proc. Prognozy na najbliższe lata są również obiecujące. A wybrane sklepy w ostatnim czasie notują ogromne wzrosty. Sprzedaż rowerów tradycyjnych w 2020 roku w jednym ze e-sklepów wzrosła o 126 procent - podobne wyniki notują inne e-sklepy. Elektryczne rowery, choć mniej popularne, to również notują wzrosty. Wielu internautów pisze na forach, że w ostatnim czasie rower w sieci ciężko kupić - z uwagi na tak ogromny popyt. Inni wskazują, że ceny rowerów bywają nawet o 80% droższe, w stosunku do lat przed pandemią koronawirusa.
Na franczyzowym rynku pojawia się coraz więcej sieci sklepów, które rozwijają się w tym modelu. Kto zatem oferuje franczyzę rowerową?
Na rynku działa także wiele sieci franczyzowych, które zajmują się stricte wypożyczaniem rowerów. Jedną z nich jest firma blinkee.city, w której asortymencie znajdziemy elektryczne rowery, ale także hulajnogi i skutery.