Studenci zostali twórcami nowych produktów dla sieci Żabka

07 lut 2020
źródło: www.żabka.pl

„Kreatorzy produktu” - to projekt, w którym studenci mieli możliwość opracowania nowego asortymentu Żabki.

Trzyosobowe zespoły, w ramach warsztatów organizowanych przez Żabkę oraz Spółkę Celową Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu tworzyły własne alternatywy gotowych przekąsek i posiłków. Autorzy najlepszych przekąsek otrzymali nagrody, a ich prawa autorskie do stworzonych koncepcji zostały wykupione przez sieć.

Tomasz Suchański – Prezes Zarządu Żabka Polska w komunikacie prasowym tak komentował to przedsięwzięcie:

Młodzi, kreatywni i innowacyjni Polacy mają mnóstwo ciekawych pomysłów, które chcemy pomóc im wprowadzić w życie. Z drugiej strony sami chcemy przekazać im dodatkową wiedzę i dać szansę nabyć kompetencje wykraczające poza typowy program studiów. Dlatego właśnie powstali „Kreatorzy Produktu” – projekt, który wpisuje się w charakter działań naszej firmy i daje szansę studentom na realizację ich twórczych koncepcji. Wybierzemy produkty, które trafią do sprzedaży w naszej sieci, będą więc dostępne niemal na każdym rogu, w jednym z ponad 6000 sklepów Żabka. To niewątpliwie dodatkowa nagroda dla uczestników projektu.

To już czwarta edycja projektu we współpracy ze studentami, realizowanego przez sieć Żabka. W tym roku studenci zainspirowali się produktami takimi jak: regionalne sery, buraki, banan, czy tortilla. Dobór produktów nie był przypadkowy i opierał się na testach i badaniach sensorycznych. Całość warsztatów była prowadzona pod okiem specjalistów z Żabki. Opracowane produkty mają zaspokoić podniebienia zarówno studentów, uczniów, jak i wszystkich osób szukających przekąsek „w biegu”.

żabka kreatorzy produktu

Przed studentami postawiliśmy naprawdę duże wyzwanie - stworzyć innowacyjną alternatywę dla hot-doga, czyli zupełnie nowy produkt który można swobodnie zjeść jedną ręką w biegu i nasycić się, bez obaw o pobrudzenie. Te wymagania stawiają liczne ograniczenia projektowe, pomimo których powstałe koncepcje wniosły do kategorii Quick Meal Solution zupełnie nowe właściwości i smaki. W zaledwie 8 tygodni prac, studenci przekuli śmiałe pomysły w dopracowane i solidnie przetestowane, gotowe rynkowo produkty. Utwierdza nas to w przekonaniu, że potencjał studentów to cenny i dostępny dla biznesu, a słabo zagospodarowany kapitał intelektualny – tłumaczył  Norbert Szczepaniak, menedżer Spółki Celowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

W tegorocznej edycji wyróżniono trzy koncepcje. Nagrodzone zostały dwa zespoły z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz zespół skupiający studentów z Uniwersytetu Adama Mickiewicza i Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Jedna ze studentek biorących udział w projekcie, wspomina akcję „Kreatorów produktu” jako niesamowitą przygodę i możliwość współpracy z doświadczonymi organizatorami. Studenci podkreślają, że te 4-miesięczne warsztaty dały bardzo dużo praktycznej wiedzy.

„Kreatorzy Produktów” to dowód, że współpraca świata nauki i biznesu przynosi bardzo owocne rezultaty. Kluczem jest właściwe wzmocnienie naturalnego potencjału studentów – ich znajomości trendów i świadomości rynku, ale i niekonwencjonalnego podejścia i chęci eksperymentowania, które w spotkaniu z wiedzą i doświadczeniem praktyków biznesu kiełkuje silnymi, lecz bardzo realnymi rynkowo innowacjami. Po czterech edycjach wiemy na pewno, że angażowanie studentów w rozwój nowych produktów to realne i efektywne narzędzie, często skutkujące bardzo unikalnymi rozwiązaniami – dodał Norbert Szczepaniak ze Spółki Celowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Obecnie w Żabkach, klienci mogą dokonać zakupu wybranych produktów z minionych projektów, takich jak „deser z tapioki”, czy „bułka z wędzonką”.

***

Polecamy także:

costa coffee rozpoczyna współpracę z Uber Eats

Costa Coffee rozpoczyna współpracę z Uber Eats

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook