Sushi we franczyzie - przegląd firm i możliwości

09 maj 2021
źródło: materiały prasowe

Niektórzy z żartem mówią o Polsce "druga Japonia". I o ile można się z tym zgodzić lub nie, to niewątpliwie polski rynek gastronomii polubił się z barami sushi. Powstają coraz to nowsze koncepty gastronomiczne. Ba, japońska kuchnia śmiało konkuruje z rynkiem pizzerii i fast foodów. Coraz więcej barów sushi działa we franczyzie. Wiele także z uwagi na brak odpowiedniego doświadczenia, zamyka lokale. A szkoda - bo rynek w sushi widzi potencjał.

Franczyza sushi ma przyszłość?

Wielu ekspertów zauważa wzrost zainteresowania konsumentów kuchnią japońską. A jeśli zwiększa się popyt na takie smaki, to i lokali serwujących sushi przybywa. Kiedyś rynek ten był kojarzony z czymś premium, drogim i niedostępnym dla "mas". Teraz sushi cieszy się popularnością lokalnych klientów. Jest przystępna dla wszystkich i chętnie zamawiana np. w dostawie.

Według danych zgromadzonych przez Uber Eats, od 1 czerwca 2019 do 1 czerwca 2020 roku  - liczba zamówień sushi wzrosła w całej Polsce o 135 procent (to tylko dane dotyczące zamówień z tej jednej platformy). Najwięcej zamówień platforma notowała w piątki oraz w weekendy. Zauważono także wzrost zamówień sushi w porach lunchu.

Jakie sushi prowadzić we franczyzie? Oto kilka propozycji:

  • KOKU Sushi - pierwszy lokal pod marką KOKU Sushi powstał w 2011 roku w Białymstoku. Sieć rozwija obecnie 3 formaty franczyzy: KOKU Sushi, KOKU Sushi Premium oraz nowy koncept, działający od 2020 roku -  KOKU Sushi POINT.
  • Sushi World -kolejna restauracja, która działa na rynku od kilku lat. Sieć w 2020 roku otrzymała nagrodę w kategorii:  “Najlepsza Restauracja Sushi w Polsce”.
  • Nova Sushi - znana miłośnikom sushi głównie w stolicy. Pierwszy bar Nova Sushi powstał w 2008 roku. Sama firma pisze o sobie, że jest najtańszą franczyzą na rynku sushi.
  • Royal Sushi - sieć barów sushi również znana warszawiakom. Firma oferuje potencjalnym franczyzobiorcom dwa warianty współpracy: lokal streetowy lub restaurację.
  • Sushi Planet - to sieć, która pierwszą wyspę z sushi uruchomiła w 2019 roku. Sieć rozwija franczyzę wysp z sushi.
  • PANDA Sushi - kolejna sieć rozwijająca się w modelu franczyzowym. Na stronie internetowej nie zajdziemy jednak szczegółowych informacji na temat współpracy. Po szczegóły franczyzodawca zachęca do osobistego kontaktu.
  • Hasztag Sushi - sieć franczyzowa, która została założona między innymi przez Tomasza Jakubowskiego - współtwórcę i założyciela takich sieci, jak Da Grasso czy Sushi Kushi.
  • Sushi bistro - sieć, która również rozwija się we franczyzie.  Zgodnie z informacją podaną przez firmę, w ramach sushi bistro prowadzone jest 4 lokale franczyzowe.
  • Yoko Sushi - sieć informuje, że działa na rynku od 20 lat. Firma działa w modelu franchisingowym. Na stronie internetowej sieci nie ma wskazanej informacji ile obecnie jest prowadzonych punktów franczyzowych pod tym szyldem.
  • Sushi Kushi - znana sieć barów sushi, która oferuje współpracę franczyzową w dwóch formatach: Sushi Kushi Express oraz Sushi Kushi Premium.
  • Hana Sushi - koncept, który również działa na rynku już od kilkunastu lat. Sieć rozwija się w modelu franczyzowym.
  • Cudo sushi - to dość niespotykany koncept, który serwuje swoim klientom wege sushi. Marka bazuje tylko i wyłącznie na roślinnych produktach i rozwija się w modelu franczyzowym.
Artykuł nie promuje żadnej z wyżej opisanych firm i ma charakter informacyjny.

Tagi:

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook