Według raportu IBIS World oraz raportu Zion Market Research branże fryzjerskie i kosmetyczne w przyszłości mają opanować rynki. Są to usługi, które mają potencjał i wielkie perspektywy - nie tylko wśród Amerykanów. Jakie można wymienić trendy we franczyzie kosmetycznej?
Branża fryzjerska i kosmetyczna stale się rozrasta. Klienci są coraz bardziej wymagający i oczekują odpowiednich dla nich usług. Zmieniająca się mentalność napędza machinę dbałości o własne ciało, twarz, czy włosy. A firmy prześcigają się w pomysłach i zachęcają klientów coraz to nowymi usługami.
Franchise Update Media na swoim portalu przygotowało specjalne zestawienie i wymieniło kilka trendów w modelu franczyzowym z branży kosmetycznej i fryzjerskiej, które cieszą się popularnością. Są nimi między innymi:
Kosmetyka Organiczna – według raportów z branży kosmetycznej „zielone kosmetyki” cieszą się coraz większą popularnością. Istnieje przekonanie, że im bardziej naturalny produkt, tym lepsza skuteczność. Dodatkowo jest to pewnego rodzaju brak ingerencji w środowisko i we własne ciało. Co więcej, dotyczy to zarówno branży oferującej usługi kosmetyczne, jak i fryzjerskiej. Model franczyzowy oferujący takie usługi może okazać się sukcesem.
Zabiegi, kosmetyki „zatrzymujące młodość”– to kolejne, najbardziej oczekiwane usługi. Zarówno powodzeniem cieszą się placówki medycyny estetycznej, jak i inne sieciówki, które koncentrują się na odmładzaniu i zapobieganiu starzenia.
Usługi ukierunkowane dla dzieci – trend może jeszcze mało widoczny w polskich realiach, niemniej za oceanem jest coraz bardziej zauważalny. Coraz więcej powstaje usług i produktów skierowanych tylko i wyłącznie na dzieci. Dla młodych klientów można znaleźć już dziecięcych fryzjerów, odpowiednie kosmetyki, czy też salony spa.
Personalizacja usług i produktów – Firmy coraz częściej oferują możliwość stworzenia np. własnego kremu z ulubionych składników, czy też perfum z preferowanych zapachów. Franczyza modelu, który promuje się indywidualnymi potrzebami klientów może okazać się strzałem w dziesiątkę. W dobie przepychu marek i produktów nie wystarczy zaoferować coś uniwersalnego. Sęk tkwi w tym, aby usługa lub produkt były unikatowe, indywidualne i zgodne z potrzebami każdego klienta.
Usługi skierowane do mężczyzn - Produkty, usługi dedykowane tylko mężczyznom, którzy stają się coraz bardziej wymagającą klientelą. Jeszcze kilkanaście lat temu mężczyzna posiadał w swojej kosmetyczce jedynie krem, który używał do wszystkiego. Obecnie mężczyźni korzystają z usług kosmetyczek, kosmetologów, lekarzy medycyny estetycznej, „barberów” i używają podobnej ilości kosmetyków jak ich partnerki.
Franczyza w sektorze kosmetycznym i fryzjerskim może okazać się opłacalnym biznesem. Warto jednak zastanowić się nad własnymi możliwościami. Do uruchomienia placówki, która będzie się zajmowała takiego rodzaju usługami wymagana jest odpowiednia wiedza i przeszkolenie. Niektóre franczyzy wymagają zatrudnienia wykwalifikowanych specjalistów.
***
Polecamy także:
TOP 15 - Najwięksi giganci franczyzy na świecie