Trendy we franczyzie na 2021 rok!

07 Lut 2021
źródło: zagraniczne materiały prasowe

Portale takie jak: mirrorreview, globalfranchise, czy nfo.hireyourself podjęły się wskazania trendów we franczyzie na 2021 rok. My zbieramy te najczęściej pojawiające się typy i prezentujemy je w jednym miejscu. Co zmienił covid-19? Sprawdźmy!

Pandemia zmusiła biznes do ewoluowania i dostosowania się do "nowego". Wraz z przeradzającą się gospodarką zmieniały się wymagania klientów. Ludzie zmienili nawyki związane z wydawaniem pieniędzy. Popularność zyskała praca zdalna i nastąpiło przyśpieszenie technologiczne. Dość specyficzny 2020 rok, ukształtował wiodące trendy. Wyłonił branże, które mogą dominować we franczyzie. Wskazał także atuty odpornych biznesów.

Zastanawiasz jak wiele pozmieniał covid-19? Trendy we franczyzie na 2020 rok, znajdziesz TUTAJ>>
Jakie branże wymienia się w trendach na 2021 rok?

1. Franczyzy spożywcze

Franczyzy z sektora spożywczego okazały się niezniszczalne, ponieważ jako jedne z niewielu były odporne na wprowadzane obostrzenia. Sklepy, gdzie można było kupić środki "pierwszej potrzeby" zyskały miano niezatapialnych. Stąd umieszczenie tej branży w trendach na 2021 rok, jest po prostu obowiązkowe.

2. Restauracje

Mimo, że należą do jednych z najbardziej poszkodowanych przez pandemię, to są kolejnym sektorem, który prężnie rozwijać się będzie w 2021 roku. Zarówno w formacie standardowym, jak i w postaciach skupionych głównie na delivery i dark kitchen. Rankingi pokazują niezatapialność tej branży i dalszy jej rozwój w 2021 roku.

3. Edukacja

Kiedy większość dzieci zmuszona jest do nauki online, korepetycje mogą okazać się jedynym sposobem na "załatanie" braków w edukacji. Zagraniczne trendy wyłaniają franczyzę edukacyjną jako trend na 2021 rok bez względu na to jaki będzie ogólny stan gospodarki.

4. Zdrowie

Ten sektor pojawia się również w zestawieniach. Pod tym ogólnym pojęciem znajdziemy nie tylko apteki, sklepy zielarskie czy gabinety kosmetyczne. Eksperci w tym zakresie wymieniają także wszelkie usługi spa czy rehabilitację. Niektórzy idą o krok dalej i włączają w ten zakres fitness.

Jakie trendy we franczyzie to "must have" na 2021 rok?

1. To był bardzo dobry rok dla drive-thru!

Drive-thru okazuje się wiodącym trendem na 2021 rok, według wielu ekspertów. Co ciekawe, dotyczy to nie tylko gastronomii, ale i branży retail.  W tym miejscu nie należy zamykać się tylko na usłudze zamówień  z okienka. Warto do tego punktu dorzucić "click and collect" (czyli odbiór zamówienia z danego miejsca) - wiodący trend zarówno dla branży gastronomicznej, jak i retail. W klasyfikacji trendów nie możemy zapomnieć o dalszym rozwoju usługi delivery. Dowozy w 2021 roku zyskają na jeszcze większej popularności, co podkreślają informacje z początku roku. Przypomnijmy, że platformy dowozowe prześcigają się w pozyskiwaniu jak największej liczby restauracji i sklepów. Wiele z nich szuka niszy w tym segmencie. Dla przykładu, Uber Eats poinformował o planach dowozu alkoholu. To tylko pokazuje jak trend związany z dostarczaniem zamówień rośnie.

2. Technologia

Panele dotykowe, płatności telefonem to już niemalże obowiązek przedsiębiorcy. Teraz biznes franczyzowy idzie o krok dalej. Popularność zyskuje nowoczesność w połączeniu z ochroną środowiska. Słowem kluczem w 2021 roku może okazać się fotowoltaika. Przypomnijmy, że coraz więcej firm unowocześnia swoje biznesy w taki sposób, aby przy tym wspierać planetę. Żabka stworzyła "sklep przyszłości" i odchodzi od plastikowych opakowań. Specjał informuje o wprowadzeniu do swojej sieci franczyzowej rozwiązań proekologicznych, między innymi instalacji fotowoltaicznych.

3. Praca zdalna i mobilność

Ten "pocovidowy" trend zostanie z nami najdłużej. Miniony rok pokazał, że jest wiele zawodów, które można wykonywać w domu. Taka forma pracy okazała się nie tylko wygodna, ale i  opłacalna dla obu stron. Według ekspertów, liczba pracowników zdalnych może podwoić się w 2021 roku. Mając na uwadze, że większość osób będzie preferować taki styl pracy, sieci franczyzowe również muszą iść o krok dalej. Szczególnie ważne będzie to w sektorach takich jak: praca biurowa czy edukacja. Przewiduje się, że obowiązkiem w dzisiejszych czasach staną się wideokonferencje i rozmowy przez Internet. Rzadziej franczyzobiorcy i franczyzodawcy będą spotykać się fizycznie. To samo przewiduje się podczas rozmów rekrutacyjnych, które też w dużej mierze będą odbywać się online.  W tym punkcie dorzucamy także mobilność jako trend we franczyzie na 2021 rok. Popularnością będą się cieszyć mobilne biznesy, takie które nie będą zmuszać przedsiębiorców do bycia "w jednym miejscu" przez X lat.

***

Przeczytaj także:

Niezatapialna franczyza w dobie kryzysu

Niezatapialna franczyza w dobie kryzysu

 

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera