Trzecia franczyzowa Biedronka została otwarta. Właściciel Zara zamknie sklepy franczyzowe w Wenezueli. DepilConcept z kolejnym lokalem franczyzowym. NETSU podpisuje pierwszą umowę franczyzową! ORLEN zostaje uznany za najcenniejszą markę. A Sfinks rozwija wege franczyzę! To jest flesz tygodnia od Franczyza INFO. Przeczytaj w skrócie, co działo się w biznesie!
Zgodnie z rozporządzeniem, od 28 maja 2021 gastronomia w lokalu zostaje odmrożona. Od dzisiaj, restauracje i kawiarnie mogą działać i przyjmować gości do środka. Przypomnijmy, że restauracje były zamknięte od 24 października 2020 roku i mogły tylko sprzedawać posiłki na wynos lub z dowozem.
Powracająca gastronomia musi jednak pamiętać o przestrzeganiu reżimu sanitarnego. Przede wszystkim warunkiem jest: maks. 50 proc. obłożenia lokalu. Musi być zachowany także dystans między stolikami (zajęty może być co drugi stolik, odległość między stolikami musi wynosić co najmniej 1,5 m – chyba że między nimi znajduje się przegroda o wysokości co najmniej 1 m, licząc od powierzchni stolika).
Od dzisiaj, mogą działać kluby fitness i siłownie. Więcej na temat odmrożenia tej branży i reżimu sanitarnego przeczytasz TUTAJ: https://www.branzafitness.com/co-nalezy-wiedziec-przed-ponownym-otwarciem-swoich-obiektow-qa/
Trzecia franczyzowa Biedronka została otwarta wczoraj, tj. 27 maja w miejscowości Kruklanki koło Giżycka.
Najnowsza placówka sieci Biedronka znajduje się w samym centrum Kruklanek, i zaprojektowana jest zgodnie z najnowszym standardem sieci. Oznacza to m.in. ekologiczne rozwiązania wewnątrz sklepu, wyeksponowane strefy promocji, kwiatów oraz przejrzyste ustawienie wysp na owoce i warzywa. W nowej placówce znajdują się 3 kasy obsługowe.
- Franczyzę w Biedronce cechuje przede wszystkim elastyczność i przyjazny model współpracy. Oferta skierowana jest zarówno do osób z doświadczeniem w handlu, ale również do tych, którzy tę przygodę zaczynają. Dzięki franczyzie sieć otwiera się na współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami, najlepiej znającymi potrzeby swoich bliskich sąsiadów oraz mieszkańców, w tym przypadku również turystów odwiedzających Kruklanki - komentuje Ewa Micińska, dyrektor ds. rozwoju biznesu w sieci Biedronka.
Minął rok, od kiedy Żabka jako pierwsza sieć sklepów w Polsce, we współpracy z niezależną jednostką certyfikującą TÜV Nord Polska stworzyła program „Bezpieczeństwo i Higiena+”. Celem programu jest podwyższanie standardów bezpieczeństwa higienicznego i zwiększenie zaufania klientów do sklepów Żabka oraz ofertowanych w sieci produktów. Znak BiH+ od TÜV NORD jest dodatkową gwarancją bezpiecznych zakupów i zachowania najwyższych norm higienicznych w sieci Żabka - czytamy w komunikacie prasowym sieci.
– Podjęcie decyzji o wprowadzeniu rok temu dodatkowych procedur jeszcze bardziej podnoszących bezpieczeństwo i higienę w całym łańcuchu logistycznym sieci Żabka było właściwe. Nasi pracownicy, franczyzobiorcy i pracownicy sklepów podeszli do programu z największą dbałością, udowadniając że troska o bezpieczeństwo klientów Żabki, a także nasze wspólne bezpieczeństwo jest dla nich priorytetem. Pokazali swoje ogromne zaangażowanie w kwestie higieny i bezpieczeństwa. W trakcie roku trwania programu, znakomita większość sklepów Żabka przeszły pozytywną ocenę audytorów uzyskując znak Bezpieczeństwo i Higiena+ – mówi Joanna Kasowska, Dyrektor ds. Zarządzania Jakością i Środowiskiem Żabka Polska.
- To dla nas niezwykle ważne, że niezależne podmioty takie jak TÜV Nord Polska potwierdzają to, na czym nam, franczyzobiorcom oraz ich pracownikom, niezwykle zależy, a mianowicie zachowaniu bezpieczeństwa 2,5 mln klientów, którzy każdego dnia odwiedzają nasze placówki w całej Polsce. Zarówno ze strony naszej firmy i jak i franczyzobiorców oraz ich personelu, dokładamy starań, aby w sklepach Żabka zachowany był jak najwyższy reżim sanitarny. Ma to jeszcze większe znaczenie w dzisiejszych czasach dotkniętych pandemią koronawirusa – zaznacza Joanna Kasowska, dyrektor ds. zarządzania jakością i środowiskiem w firmie Żabka Polska (komentarz wysłany do FI).
Franczyzobiorcy Żabki, od marca ubiegłego roku otrzymują ogromne wsparcie związane z zapewnieniem bezpieczeństwa we wszystkich placówkach sieci, polegające na dostępności we wszystkich lokalizacjach odpowiednich środków dezynfekcyjnych, maseczek oraz ekranów. Sklepy zostały wyposażone w szyby ochronne z pleksi, a także bezdotykowe stacje do dezynfekcji oraz rękawice dla klientów, które są dostępne przy wejściu wraz ze środkami do dezynfekcji. Sieć za pomocą materiałów marketingowych umieszczonych zarówno w witrynach sklepów jak i wewnątrz, na bieżąco informuje klientów o aktualnych wytycznych dotyczących bezpieczeństwa. Działania te doceniają nie tylko franczyzobiorcy, ale także klienci, którzy wybierając zakupy w sklepach Żabka, mogą czuć się bezpiecznie - czytamy dalej w komunikacie.
Sieć stacji Circle K powiększyła się o kolejny punkt na mapie Polski. Nowa stacja paliw znajduje się w Jeżewie, w województwie mazowieckim, na trasie między Pułtuskiem a Nasielskiem. Stacja obsługuje zarówno ruch tranzytowy, jak i lokalny. Stacja Circle K w Jeżewie funkcjonuje w modelu franczyzowym. Obecnie stacje franczyzowe stanowią ponad 25% wszystkich punktów należących do sieci w Polsce.
Dzięki międzynarodowemu doświadczeniu Circle K oferuje swoim partnerom franczyzowym możliwość korzystania z wypracowanych i sprawdzonych rozwiązań globalnej marki działającej w ponad 20 krajach i posiadającej 16 000 sklepów typu convenience. Wszystkie stacje franczyzowe Circle K otrzymują także dostęp do znanych i cenionych na rynku produktów paliwowych miles® oraz szerokiej oferty pozapaliwowej. Franczyzobiorcą może zostać zarówno właściciel już istniejącej stacji, jak i właściciel działki, na której zamierza wybudować stację paliw. Circle K oferuje swoim partnerom franczyzowym opiekę kierowników regionalnych, którzy z zaangażowaniem starają się doradzać i pomagać w dbaniu o wysokie standardy prowadzenia stacji. Pomoc we wdrożeniu otrzymują także pracownicy stacji franczyzowych, którzy otrzymują pakiet szkoleń pomocnych w codziennej pracy na stacji paliw - czytamy w dostarczonym komunikacie prasowym.
Franczyza DepilConcept urosła do 55 placówek. Firma na swoim linkedinie podzieliła się informacją o kolejnym otwarciu. Nowa placówka znajduje się w Poznaniu. Jest to już drugi salon, który działa w tym mieście pod szyldem DepilConcept.
Spółka NETSU podpisała pierwszą umowę franczyzową. Dokument zakłada wyłączność na prowadzenie salonu sprzedaży spółki na terenie miasta Tarnowskie Góry oraz powiatu tarnogórskiego. Umowa przewiduje współpracę w zakresie sprzedaży pomp ciepła wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem pod marką NETSU.
NETSU planuje otwarcie na terenie Polski 50 nowych punktów dystrybucji. W przyszłym roku ma być to 120 nowych punktów dystrybucji. Docelowo planujemy otworzyć ok. 300 takich punktów na terenie całego kraju. Budujemy naszą markę nie tylko w Polsce, ale działamy na rzecz rozwoju poza granicami kraju. Liczymy, że środki z planowanej emisji akcji skierowanej do inwestorów społecznościowych pozwolą na przyspieszenie naszych celów inwestycyjnych i zwiększenie skali działalności – mówi Paweł Kaproń, członek zarządu NETSU SA (cyt. strefainwestorow.pl).
O tym, że Sfinks Polska wprowadził nową markę (Levant - hummus & falafel) informowaliśmy jeszcze w marcu. Ten nowy brand to odpowiedź sieci i cel na odbudowę po covidowym zamknięciu. Levant jest kolejną wirtualną marką Sfinksa, czyli konceptem bez stacjonarnych lokali. Dania dostępne są w dostawie i na wynos, a zamówienia można składać przez własny portal Sfinksa, smacznieiszybko.pl oaz inne platformy online. Menu nowego brandu obejmuje 20 roślinnych oraz bezmięsnych dań inspirowanych kuchnią Bliskiego Wschodu.
- Uruchamiając nowy wirtualny koncept gastronomiczny, podążamy za trendami kulinarnymi związanymi przede wszystkim z oczekiwaniami klientów, a jednocześnie wykorzystujemy nasze dotychczasowe doświadczenie z kuchnią bliskowschodnią. Popularność kuchni opartej na daniach wegetariańskich jest stale rosnącym trendem, zaś naszą sieć i marki tworzymy, aby były uzupełniającymi się konceptami dla klientów o różnych gustach kulinarnych – mówi Dorota Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska.
W wywiadzie dla Nowości Gastronomiczne, Marcin Szworak, współwłaściciel Makarun Spaghetti & Salad zdradził plany sieci na najbliższy czas. Szworak wspomniał o utrudnionej sprzedaży podczas lockdownu, ale także zapowiedział kolejne otwarcia. Współwłaściciel Makaruna podzielił się także informacją, że niebawem sieć uruchomi kolejny koncept. A będzie to kuchnia indyjska.
Stava i Order Incoming zintegrowały swoje systemy, aby zapewnić restauracjom jeszcze szybsze przekazywanie zamówień pochodzących z różnych źródeł do realizacji przez wyspecjalizowanych gastro-kurierów. Stava oferuje restauracjom profesjonalne usługi kurierskie. Od 2014 roku rozwija autorski system do optymalizacji i automatyzacji dowozów jedzenia oraz sieć oddziałów w Polsce. Dostawy realizowane przez oddziały Stava to oszczędność czasu i pieniędzy dla restauratorów. Order Incoming tworzy natomiast rozwiązanie IT dla restauratorów, którzy chcą w szybki i prosty sposób obsługiwać zamówienia spływające z różnych źródeł – największych portali do zamawiania jedzenia oraz własnej strony internetowej. Rozwiązanie to można obsługiwać z dedykowanego urządzenia lub z poziomu wybranego restauracyjnego POSu - czytamy w komunikacie prasowym na stronie Stava.
Obie firmy zintegrowały swoje systemy, po to aby ułatwić obsłudze restauracji zarządzanie zamówieniami z różnych źródeł i przekazywanie zleceń dla gastro-kurierów. Po pilotażu w wybranych lokalach, rozwiązanie jest dostępne bezpłatnie dla wszystkich klientów Stava, którzy korzystają z oprogramowania Order Incoming.
Portal Money podał, że spółka Inditex, która jest właścicielem takich marek, jak Zara, Bershka czy Pull & Bear, zamknie wszystkie swoje sklepy w Wenezueli. To element nowej strategii firmy. Phoenix World Trade ponownie ocenia obecność na rynku w Wenezueli swoich marek franczyzowych Zara, Bershka i Pull & Bear oraz dostosowanie ich do integracji i transformacji cyfrowej ogłoszonym przez Inditex - poinformowała firma w komunikacie przekazanym agencji Reuters.
Jak podaje Reuters, do końca 2021 roku ma zostać zamkniętych w sumie ok. 1200 sklepów. Do 700 w Europie, 100 w obu Amerykach i 400 w innych częściach świata.
PKN ORLEN zajął pierwsze miejsce w rankingu „Rzeczpospolitej” na najcenniejszą polską markę. Marka ORLEN jest wyceniana już na blisko 10 mld zł. Jej wartość od poprzedniej edycji wzrosła dwukrotnie, na czym korzystają Akcjonariusze i polska gospodarka.- PKN ORLEN jest nowoczesną marką i wizytówką polskiego biznesu. Wyróżnienie to potwierdza, że rozwijamy się we właściwym kierunku, a rynek docenia nasze sukcesy. Konsekwentnie wzmacniamy także globalną rozpoznawalność. Oferujemy produkty i usługi na światowym poziomie. Są one dostępne już w ponad 110 krajach na 6 kontynentach. Budujemy silny koncern multienergetyczny o zdywersyfikowanych przychodach, który będzie efektywnie konkurował na międzynarodowym rynku i odpowiadał na wyzwania związane z transformacją energetyczną. Inwestycje realizowane m.in. w nisko- i zeroemisyjne źródła energii jeszcze bardziej wzmocnią Grupę ORLEN, z korzyścią dla akcjonariuszy, klientów i całej polskiej gospodarki – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.