Trzecia franczyzowa Biedronka! Właściciel Zara zamyka sklepy franczyzowe! Franczyza DepilConcept rośnie! - flesz tygodnia

28 maja 2021
źródło: materiały prasowe

Trzecia franczyzowa Biedronka została otwarta. Właściciel Zara zamknie sklepy franczyzowe w Wenezueli. DepilConcept z kolejnym lokalem franczyzowym. NETSU podpisuje pierwszą umowę franczyzową! ORLEN zostaje uznany za najcenniejszą markę. A Sfinks rozwija wege franczyzę! To jest flesz tygodnia od Franczyza INFO. Przeczytaj w skrócie, co działo się w biznesie!

1. Gastronomia i fitness ponownie otwarte!

Zgodnie z rozporządzeniem, od 28 maja 2021 gastronomia w lokalu zostaje odmrożona. Od dzisiaj, restauracje i kawiarnie mogą działać i przyjmować gości do środka. Przypomnijmy, że restauracje były zamknięte od 24 października 2020 roku i mogły tylko sprzedawać posiłki na wynos lub z dowozem.

Powracająca gastronomia musi jednak pamiętać o przestrzeganiu reżimu sanitarnego. Przede wszystkim warunkiem jest: maks. 50 proc. obłożenia lokalu. Musi być zachowany także dystans między stolikami (zajęty może być co drugi stolik, odległość między stolikami musi wynosić co najmniej 1,5 m – chyba że między nimi znajduje się przegroda o wysokości co najmniej 1 m, licząc od powierzchni stolika).

Od dzisiaj, mogą działać kluby fitness i siłownie. Więcej na temat odmrożenia tej branży i reżimu sanitarnego przeczytasz TUTAJ: https://www.branzafitness.com/co-nalezy-wiedziec-przed-ponownym-otwarciem-swoich-obiektow-qa/

2. Trzecia franczyzowa Biedronka wystartowała!

Trzecia franczyzowa Biedronka została otwarta wczoraj, tj. 27 maja w miejscowości Kruklanki koło Giżycka.

Najnowsza placówka sieci Biedronka znajduje się w samym centrum Kruklanek, i zaprojektowana jest zgodnie z najnowszym standardem sieci. Oznacza to m.in. ekologiczne rozwiązania wewnątrz sklepu, wyeksponowane strefy promocji, kwiatów oraz przejrzyste ustawienie wysp na owoce i warzywa. W nowej placówce znajdują się 3 kasy obsługowe.

- Franczyzę w Biedronce cechuje przede wszystkim elastyczność i przyjazny model współpracy. Oferta skierowana jest zarówno do osób z doświadczeniem w handlu, ale również do tych, którzy tę przygodę zaczynają. Dzięki franczyzie sieć otwiera się na współpracę z lokalnymi przedsiębiorcami, najlepiej znającymi potrzeby swoich bliskich sąsiadów oraz mieszkańców, w tym przypadku również turystów odwiedzających Kruklanki - komentuje Ewa Micińska, dyrektor ds. rozwoju biznesu w sieci Biedronka.

Trzecia franczyzowa Biedronka! Właściciel Zara zamyka sklepy franczyzowe! Franczyza DepilConcept rośnie! - flesz tygodnia

3. Żabka bezpieczna dla klientów!

Minął rok, od kiedy Żabka jako pierwsza sieć sklepów w Polsce, we współpracy z niezależną jednostką certyfikującą TÜV Nord Polska stworzyła program „Bezpieczeństwo i Higiena+”. Celem programu jest podwyższanie standardów bezpieczeństwa higienicznego i zwiększenie zaufania klientów do sklepów Żabka oraz ofertowanych w sieci produktów. Znak BiH+ od TÜV NORD jest dodatkową gwarancją bezpiecznych zakupów i zachowania najwyższych norm higienicznych w sieci Żabka - czytamy w komunikacie prasowym sieci. 

Podjęcie decyzji o wprowadzeniu rok temu dodatkowych procedur jeszcze bardziej podnoszących bezpieczeństwo i higienę w całym łańcuchu logistycznym sieci Żabka było właściwe. Nasi pracownicy, franczyzobiorcy i pracownicy sklepów podeszli do programu z największą dbałością, udowadniając że troska o bezpieczeństwo klientów Żabki, a także nasze wspólne bezpieczeństwo jest dla nich priorytetem. Pokazali swoje ogromne zaangażowanie w kwestie higieny i bezpieczeństwa. W trakcie roku trwania programu, znakomita większość sklepów Żabka przeszły pozytywną ocenę audytorów uzyskując znak Bezpieczeństwo i Higiena+mówi Joanna Kasowska, Dyrektor ds. Zarządzania Jakością i Środowiskiem Żabka Polska.

- To dla nas niezwykle ważne, że niezależne podmioty takie jak TÜV Nord Polska potwierdzają to, na czym nam, franczyzobiorcom oraz ich pracownikom, niezwykle zależy, a mianowicie zachowaniu bezpieczeństwa 2,5 mln klientów, którzy każdego dnia odwiedzają nasze placówki w całej Polsce. Zarówno ze strony naszej firmy i jak i franczyzobiorców oraz ich personelu, dokładamy starań, aby w sklepach Żabka zachowany był jak najwyższy reżim sanitarny. Ma to jeszcze większe znaczenie w dzisiejszych czasach dotkniętych pandemią koronawirusa – zaznacza Joanna Kasowska, dyrektor ds. zarządzania jakością i środowiskiem w firmie Żabka Polska (komentarz wysłany do FI).

Franczyzobiorcy Żabki, od marca ubiegłego roku otrzymują ogromne wsparcie związane z zapewnieniem bezpieczeństwa we wszystkich placówkach sieci, polegające na dostępności we wszystkich lokalizacjach odpowiednich środków dezynfekcyjnych, maseczek oraz ekranów. Sklepy zostały wyposażone w szyby ochronne z pleksi, a także bezdotykowe stacje do dezynfekcji oraz rękawice dla klientów, które są dostępne przy wejściu wraz ze środkami do dezynfekcji. Sieć za pomocą materiałów marketingowych umieszczonych zarówno w witrynach sklepów jak i wewnątrz, na bieżąco informuje klientów o aktualnych wytycznych dotyczących bezpieczeństwa. Działania te doceniają nie tylko franczyzobiorcy, ale także klienci, którzy  wybierając zakupy w sklepach Żabka, mogą czuć się bezpiecznie - czytamy dalej w komunikacie. 

żabka Trzecia franczyzowa Biedronka! Właściciel Zara zamyka sklepy franczyzowe! Franczyza DepilConcept rośnie! - flesz tygodnia

4. Kolejna stacja franczyzowa pod szyldem Circle K! 

Sieć stacji Circle K powiększyła się o kolejny punkt na mapie Polski. Nowa stacja paliw znajduje się w Jeżewie, w województwie mazowieckim, na trasie między Pułtuskiem a Nasielskiem. Stacja obsługuje zarówno ruch tranzytowy, jak i lokalny.  Stacja Circle K w Jeżewie funkcjonuje w modelu franczyzowym. Obecnie stacje franczyzowe stanowią ponad 25% wszystkich punktów należących do sieci w Polsce.

Dzięki międzynarodowemu doświadczeniu Circle K oferuje swoim partnerom franczyzowym możliwość korzystania z wypracowanych i sprawdzonych rozwiązań globalnej marki działającej w ponad 20 krajach i posiadającej 16 000 sklepów typu convenience. Wszystkie stacje franczyzowe Circle K otrzymują także dostęp do znanych i cenionych na rynku produktów paliwowych miles® oraz szerokiej oferty pozapaliwowej. Franczyzobiorcą może zostać zarówno właściciel już istniejącej stacji, jak i właściciel działki, na której zamierza wybudować stację paliw. Circle K oferuje swoim partnerom franczyzowym opiekę kierowników regionalnych, którzy z zaangażowaniem starają się doradzać i pomagać w dbaniu o wysokie standardy prowadzenia stacji. Pomoc we wdrożeniu otrzymują także pracownicy stacji franczyzowych, którzy otrzymują pakiet szkoleń pomocnych w codziennej pracy na stacji paliw - czytamy w dostarczonym komunikacie prasowym. 

5.  Franczyza DepilConcept rośnie!

Franczyza DepilConcept urosła do 55 placówek. Firma na swoim linkedinie podzieliła się informacją o kolejnym otwarciu. Nowa placówka znajduje się w Poznaniu. Jest to już drugi salon, który działa w tym mieście pod szyldem DepilConcept.

Trzecia franczyzowa Biedronka! Właściciel Zara zamyka sklepy franczyzowe! Franczyza DepilConcept rośnie! - flesz tygodnia

6. NETSU podpisuje pierwszą umową franczyzową!

Spółka NETSU podpisała pierwszą umowę franczyzową. Dokument zakłada wyłączność na prowadzenie salonu sprzedaży spółki na terenie miasta Tarnowskie Góry oraz powiatu tarnogórskiego. Umowa przewiduje współpracę w zakresie sprzedaży pomp ciepła wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem pod marką NETSU.

NETSU planuje otwarcie na terenie Polski 50 nowych punktów dystrybucji. W przyszłym roku ma być to 120 nowych punktów dystrybucji. Docelowo planujemy otworzyć ok. 300 takich punktów na terenie całego kraju. Budujemy naszą markę nie tylko w Polsce, ale działamy na rzecz rozwoju poza granicami kraju. Liczymy, że środki z planowanej emisji akcji skierowanej do inwestorów społecznościowych pozwolą na przyspieszenie naszych celów inwestycyjnych i zwiększenie skali działalności mówi Paweł Kaproń, członek zarządu NETSU SA (cyt. strefainwestorow.pl).

Trzecia franczyzowa Biedronka! Właściciel Zara zamyka sklepy franczyzowe! Franczyza DepilConcept rośnie! - flesz tygodnia

7. Sfinks rozwija wege franczyzę!

O tym, że Sfinks Polska wprowadził nową markę (Levant - hummus & falafel) informowaliśmy jeszcze w marcu. Ten nowy brand to odpowiedź sieci i cel na odbudowę po covidowym zamknięciu. Levant jest kolejną wirtualną marką Sfinksa, czyli konceptem bez stacjonarnych lokali. Dania dostępne są w dostawie i na wynos, a zamówienia można składać przez własny portal Sfinksa, smacznieiszybko.pl oaz inne platformy online. Menu nowego brandu obejmuje 20 roślinnych oraz bezmięsnych dań inspirowanych kuchnią Bliskiego Wschodu.

- Uruchamiając nowy wirtualny koncept gastronomiczny, podążamy za trendami kulinarnymi związanymi przede wszystkim z oczekiwaniami klientów, a jednocześnie wykorzystujemy nasze dotychczasowe doświadczenie z kuchnią bliskowschodnią. Popularność kuchni opartej na daniach wegetariańskich jest stale rosnącym trendem, zaś naszą sieć i marki tworzymy, aby były uzupełniającymi się konceptami dla klientów o różnych gustach kulinarnychmówi Dorota Cacek, wiceprezes zarządu Sfinks Polska.

Sfinks

8. Makarun planuje kolejne otwarcia i nowy koncept

W wywiadzie dla Nowości Gastronomiczne, Marcin Szworak, współwłaściciel Makarun Spaghetti & Salad  zdradził plany sieci na najbliższy czas. Szworak wspomniał o utrudnionej sprzedaży podczas lockdownu, ale także zapowiedział kolejne otwarcia. Współwłaściciel Makaruna podzielił się także informacją, że niebawem sieć uruchomi kolejny koncept. A będzie to kuchnia indyjska.

9. Stava integruje się z Order Incoming

Stava i Order Incoming zintegrowały swoje systemy, aby zapewnić restauracjom jeszcze szybsze przekazywanie zamówień pochodzących z różnych źródeł do realizacji przez wyspecjalizowanych gastro-kurierów. Stava oferuje restauracjom profesjonalne usługi kurierskie. Od 2014 roku rozwija autorski system do optymalizacji i automatyzacji dowozów jedzenia oraz sieć oddziałów w Polsce. Dostawy realizowane przez oddziały Stava to oszczędność czasu i pieniędzy dla restauratorów. Order Incoming tworzy natomiast rozwiązanie IT dla restauratorów, którzy chcą w szybki i prosty sposób obsługiwać zamówienia spływające z różnych źródeł – największych portali do zamawiania jedzenia oraz własnej strony internetowej. Rozwiązanie to można obsługiwać z dedykowanego urządzenia lub z poziomu wybranego restauracyjnego POSu - czytamy w komunikacie prasowym na stronie Stava. 

Obie firmy zintegrowały swoje systemy, po to aby ułatwić obsłudze restauracji zarządzanie zamówieniami z różnych źródeł i przekazywanie zleceń dla gastro-kurierów. Po pilotażu w wybranych lokalach, rozwiązanie jest dostępne bezpłatnie dla wszystkich klientów Stava, którzy korzystają z oprogramowania Order Incoming.

Franczyza gastro-kurierska rośnie

10. Właściciel Zara zamknie sklepy franczyzowe!

Portal Money podał, że spółka Inditex, która jest właścicielem takich marek, jak Zara, Bershka czy Pull & Bear, zamknie wszystkie swoje sklepy w Wenezueli. To element nowej strategii firmy.  Phoenix World Trade ponownie ocenia obecność na rynku w Wenezueli swoich marek franczyzowych Zara, Bershka i Pull & Bear oraz dostosowanie ich do integracji i transformacji cyfrowej ogłoszonym przez Inditexpoinformowała firma w komunikacie przekazanym agencji Reuters.

Jak podaje Reuters, do końca 2021 roku ma zostać zamkniętych w sumie ok. 1200 sklepów. Do 700 w Europie, 100 w obu Amerykach i 400 w innych częściach świata.

Trzecia franczyzowa Biedronka! Właściciel Zara zamyka sklepy franczyzowe! Franczyza DepilConcept rośnie! - flesz tygodnia

11. ORLEN najcenniejszą polską marką

PKN ORLEN zajął pierwsze miejsce w rankingu „Rzeczpospolitej” na najcenniejszą polską markę. Marka ORLEN jest wyceniana już na blisko 10 mld zł. Jej wartość od poprzedniej edycji wzrosła dwukrotnie, na czym korzystają Akcjonariusze i polska gospodarka.- PKN ORLEN jest nowoczesną marką i wizytówką polskiego biznesu. Wyróżnienie to potwierdza, że rozwijamy się we właściwym kierunku, a rynek docenia nasze sukcesy. Konsekwentnie wzmacniamy także globalną rozpoznawalność. Oferujemy produkty i usługi na światowym poziomie. Są one dostępne już w ponad 110 krajach na 6 kontynentach. Budujemy silny koncern multienergetyczny o zdywersyfikowanych przychodach, który będzie efektywnie konkurował na międzynarodowym rynku i odpowiadał na wyzwania związane z transformacją energetyczną. Inwestycje realizowane m.in. w nisko- i zeroemisyjne źródła energii jeszcze bardziej wzmocnią Grupę ORLEN, z korzyścią dla akcjonariuszy, klientów i całej polskiej gospodarkimówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

„ORLEN w ruchu” - w planach ma powstać około 900 obiektów

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera