Niemal w każdej cukierni możemy znaleźć różnego rodzaju pączki. Jednak już znacznie rzadziej typowo amerykańskie "donaty". Mini Donuts King to sieć franczyzowa, która chce to zmienić. Przedsiębiorcy z Bielska-Białej rozpoczynają ekspansję pomysłu z USA i chcą nim zarazić nie tylko Polskę, ale i Europę.
– Zaczęło się 3 lata temu, kiedy byliśmy za granicą w Stanach wraz ze wspólnikiem. Przechodząc ulicami zobaczyliśmy że praktycznie na każdym roku sprzedaje się mini donaty w małych pojemnikach. Każdy klient mógł kupić sobie 10, 15 lub 20 mini donatów z różnymi polewami. Powiem Wam pycha. Stwierdziliśmy, że mogłoby się to przyjąć w Polsce. Mini donaty są pyszne, ciepłe i do tego z różnymi dodatkami. A co ważne są małe i fajnie się je konsumuje – mówi Łukasz Przygoda, właściciel sieci franczyzowej Mini Donuts King.
Ruszają na podbój Europy
Pomysł na amerykański biznes w polskim stylu ziścił się w 2018 roku. To właśnie wtedy pomysłodawcy nawiązali współpracę z amerykańską firmą, która udzieliła im licencji na wyrób i sprzedaż mini donatów. Już na samym początku zdecydowali się postawić na food trucki.
– Mini Donaty praktycznie nie są znane w Polsce. Sprzedawane są jedynie duże donaty lub pączki z gotowym nadzieniem. Nasze Mini donaty wychodzą bezpośrednio przy kliencie z maszyny. Są ciepłe i chrupiące. Klient decyduje o smaku donata czy ma być słodki, czy słony, może też zostać zaserwowany na przykład z boczkiem – dodaje Łukasz Przygoda.
Dziś ich food trucki Mini Donuts King można spotkać w 6 miastach w Polsce. Ponadto już wkrótce zagoszczą w 10 innych lokalizacjach. Przedsiębiorcy z Bielska-Białej swój pomysł przenoszą także na rynki europejskie. Na początku swoich sił próbują na Słowacji. U naszych południowych sąsiadów niebawem pojawią się aż w czterech lokalizacjach.
Kierunek franczyza
Twórcy Donuts King, aby przyśpieszyć swój rozwój, postawili na franczyzę.
- W Stanach takich punktów z mini donatami jest około 700. Chcemy, aby w Polsce również było ich wiele, dlatego zdecydowaliśmy się na franczyzę. Można by rzec, że we franczyzie większe możliwości i siła (...) Otrzymujemy wiele zapytań o ten biznes. Być może dlatego, że jest on bardzo dochodowy. Na donatach można zarobić znacznie więcej niż na tradycyjnych polskich pączkach – dodaje Łukasz Przygoda.
Jak wygląda taka współpraca?
Wsparcie franczyzobiorcy obejmuje przede wszystkim:
Przewidywana suma inwestycji
Przewidywana suma inwestycji to koszt 54 000 zł netto. Całą kwotę można sfinalizować w kredycie firmowym. Wkład własny to 15%. Koszt inwestycji obejmuje: możliwość korzystania z marki, lodówkę, reklamę na poziomie krajowym, szkolenia, wyłączność terytorialną, Pakiet startowy (program lojalnościowy dla klientów) oraz Food truck pod klucz.
Szczegóły na temat franczyzy można znaleźć na www.minidonutsking.pl lub w naszym katalogu.
***
Polecamy także:
Prawne zagrożenia dla franczyzy w Polsce - raport WEI