Badanie „Wizerunek i problemy polskich przedsiębiorców”, zostało przeprowadzone na początku kwietnia. Badanie przedstawia wyniki dotyczące predyspozycji do prowadzenia biznesu, problemów i obaw polskich przedsiębiorców oraz ich cech. Zestawienie pokazuje także, że Polacy coraz częściej myślą nad własnym biznesem.
Na co dzień przedsiębiorcy borykają się z wieloma trudnościami. Narzekają oni m.in. na:
Mimo trudności i przeciwności, Polacy coraz więcej myślą o własnym biznesie. Poza trudnościami dostrzegają również wiele korzyści. Biznes dalej im przecież mnóstwo możliwości, których nie ma na etacie. Niezależność, nieograniczona możliwość samorealizacji i decydowania o własnej przyszłości - to jedne z wielu atutów bycia własnym szefem. - Przy dobrym podejściu i odpowiednim przygotowaniu, może to być ciekawy pomysł na życie, dający poczucie spełnienia i niezależności. Polacy coraz przychylniej myślą o przedsiębiorcach i doceniają ich wkład w rozwój polskiej gospodarki - czytamy w komunikacie prasowym dot. tego badania.
W badaniu „Wizerunek i problemy polskich przedsiębiorców” polski przedsiębiorca jest:
Niniejsze badanie pokazuje także, że Polacy mają smykałkę do biznesu. Prawie 60% społeczeństwa uważa, że Polacy posiadają cechy, którymi powinien charakteryzować się dobry przedsiębiorca. Wśród głównych cech wymieniono decyzyjność (43%), umiejętność zarządzania (43%) i odpowiedzialność (42%). Zaraz za nimi istotną rolę grają inicjatywa i kreatywność (37%) oraz umiejętność reagowania w trudnych sytuacjach (34%). Na końcu rankingu cech dobrego przedsiębiorcy uplasowały się wytrwałość w dążeniu do celu (27%), zdolności przywódcze (22%) i samodyscyplina (19%). Badanie przeprowadzono w ramach inicjatywy Urodzeni Przedsiębiorcy powołanej przez PSH Lewiatan, która promuje, docenia przedsiębiorców i pokazuje, że własny biznes to dobra perspektywa rozwoju - czytamy w analizie badania.
- Polacy zaczęli z jednej strony dostrzegać, że własny biznes to ciężka praca, ale dająca wiele możliwości rozwoju i poprawy sytuacji materialnej. Z drugiej strony współcześni biznesmeni sami ciężko pracują na swój wizerunek - to dziś eksperci i cenieni profesjonaliści, dający zatrudnienie i odpowiadający na nasze potrzeby. Dodatkowo ostatni rok pandemii pokazał, jak ważni w naszym codziennym funkcjonowania są drobni przedsiębiorcy. Tzw. „etatowcy” pracujący w pandemii z domu docenili, że np. właściciel okolicznego sklepu, mimo zagrożenia codziennie otwierał swój sklep, żebyśmy mogli zrobić niezbędne zakupy. Dzięki temu, w naszych oczach przedsiębiorcy stali się bohaterami dnia codziennego – mówi - prof. dr hab. Dariusz Doliński, Kierownik Katedry Psychologii Społecznej SWPS, partner inicjatywy Urodzeni Przedsiębiorcy.
Badanie „Wizerunek i problemy polskich przedsiębiorców”, zostało przeprowadzonego na początku kwietnia w ramach inicjatywy PSH Lewiatan pod nazwą „Urodzeni Przedsiębiorcy”.