Własna budka z lodami - przegląd lodziarni we franczyzie!

04 mar 2021

Lodziarni w Polsce z roku na rok przybywa, bo i smakoszy tej słodyczy coraz więcej. Według badań, Polacy w ciągu roku potrafią zjadać 5,5 kilograma lodów. Wiele danych wskazuje, że lodowej pokusie częściej ulegają kobiety. Uwielbiamy lody z czekoladowymi dodatkami i w wersji mlecznej. Sorbety choć częściej spotykane, to nadal przegrywają z tymi tradycyjnymi smakami. Lody zajadamy nie tylko w sezonie, ale coraz częściej kupujemy je zimą. Nie bez przyczyny własna budka z lodami, staje się coraz popularniejszą opcją pomysłu na własny biznes. Jakie zatem lodziarnie można prowadzić we franczyzie? 

Własna budka z lodami - biznes całoroczny czy sezonowy?

Zanim rozpoczniemy przygodę z uruchomieniem własnej lodziarni, musimy zweryfikować jaki biznes chcemy prowadzić. Na rynku znajdziemy wiele formatów lodziarni. Można je prowadzić przez cały rok lub tylko w sezonie. Dostępne są opcje stacjonarnych punktów, ale także mobilnych konceptów. Lodziarnię można prowadzić na wyspie handlowej, w formie food trucka lub roweru. Idąc dalej, na rynku znajdziemy koncepty, które oferują tylko lody i takie, które uzupełniają swoją ofertę o inne produkty.

Decyzja, czy biznes ma być całoroczny, zależeć powinna przede wszystkim od lokalizacji oraz kapitału jaki chcemy na niego przeznaczyć.  Dla jednych stała lokalizacja z ofertą całoroczną będzie atrakcyjniejsza, niż mobilny punkt otwarty tylko w sezonie letnim. Dla innych format biznesu na kilka miesięcy może być się po prostu bezpieczniejszy i przystępniejszy cenowo.

Własna budka z lodami - przegląd lodziarni we franczyzie!

Jakie lody się sprzedają?

Na franczyzowym rynku znajdziemy niesamowitą ilość lodowych konceptów. Franczyzobiorcy mogą dosłownie "przebierać" w ofertach. We franczyzie można prowadzić koncept lodów tradycyjnych, naturalnych, ale i takich z maszyny (zwanych potocznie włoskimi). Popularność zyskują lody w gofrach, czy pączkach. Firmy coraz częściej rozwijają koncepty lodów tajskich, amerykańskich, czy śródziemnomorskich. Można by rzec: "do wyboru, do koloru".

Jakie lodziarnie można prowadzić we franczyzie?

Oto kilka propozycji z franczyzowego rynku:

(kolejność nie ma znaczenia)
  • Ice Queen Magda Gessler - to koncept franczyzowy, który umożliwia współpracę w kilku formatach: wyspa, przyczepa gastronomiczna, sprzedaż lodów z mobilnej lodówki oraz w formacie stacjonarnej kawiarni.
  • Gotti - ta sieć również umożliwia franczyzę budki, kontenera, wyspy. Biznes pod marką Gotti może być prowadzony również w lokalu.
  • Willisch - marka, która bazuje na rodzinnej recepturze. Umożliwia współpracę franczyzową w formatach: sprzedaż z roweru, rikszy, przyczepy oraz lokalu.
  • Bosko - lodziarnia z Lubina, która rozwija się we franczyzie w całej Polsce. Franczyzowe formaty działają w formie punktów stacjonarnych, dlatego są biznesem całorocznym.
  • Lodolandia - koncept rozwijany w postaci przyczep "pod klucz". Oferta franczyzy uzupełniona jest o takie formy jak gofry. Biznes może być prowadzony sezonowo lub całorocznie (zimą zmienia się w sprzedaż kołaczy).
  • Manufaktura Lodów Prawdziwych - sieć, która umożliwia franczyzę: lodowozu, budki, lodziarni, roweru z lodami, rikszy a także wózka. Rozwija się także w formacie shop in shop.
  • Lodochatka - franczyzowy format, który oferuje franczyzę stacjonarnego lokalu lub mobilnego. Sieć umożliwia także franczyzę konceptu light.
  • uLodziarzy & Lody Boanno - to kolejne koncepty, które można prowadzić we franczyzie. Różnią się strukturą sprzedawanych lodów. Od franczyzobiorcy zależy, czy będzie rozwijał format amerykański, czy też wybierze rzemieśnicze smaki.
  • SiGelato - sieć lodziarni z sycylijskimi lodami. SiGelato to "koncept pod klucz", który rozwijany jest w formie przyczepy gastronomicznej.
Przeczytaj także: Robot Barista - przyszłość franczyzy gastronomicznej?
  • Lody Bałwanki - franczyza lodowa, która również oferuje potencjalnym franczyzobiorcom kilka form współpracy.
  • Beza Krówka - to również popularny koncept franczyzowy, który umożliwia współpracę franczyzową.
  • Lody Smaki Natury - to firma, która oferuje 4 propozycje współpracy: lody gałkowe, tajskie, połączenie lodów gałkowych i świderków oraz alternatywę całoroczną, uzupełnioną o sprzedaż kiełbasek.
  • Lodowa Kraina - sieć lodziarni, specjalizujących się w tradycyjnych smakach, która również rozwija się we franczyzie.
  • Sopelek - to sieć franczyzowych lodziarni również z tradycyjnymi smakami.
  • Pallone Lody - koncept, który można prowadzić we franczyzie lub dołączyć go do asortymentu już prowadzonej kawiarni.
  • Lody Lida - sieć, która umożliwia franczyzobiorcy otwarcie lokalu lub prowadzenie biznesu w przyczepie.
  • Rajskie Lody Tajskie - sieć franczyzowych przyczep, które oferują klientom typowe tajskie lody, w kształcie charakterystycznych rulonów.
  • Lody Przygoda - kolejna franczyzowa marka, która otwiera lokale zarówno w postaci przyczepy, jak i stacjonarnego formatu.
  • Mini Melts - marka franczyzowa, która oferuje lody w postaci małych kulek. Firma oferuje kilka formatów współpracy: kiosk, mini, mini glass oraz compact. Umożliwia także sprzedaż kuleczkowych lodów w postaci maszyny vendingowej.
  • Lody Rolls –  to kolejna propozycja lodów w tajskiej odsłonie. Rozwijana zarówno w formacie przyczepy, jak i wysp handlowych.
  • Jesz lody tradycyjne - to sieć franczyzowych lodziarni, serwujących lody rzemieślnicze.

Własna budka z lodami - przegląd lodziarni we franczyzie!

Lista franczyzowych lodziarni mogłaby być o wiele dłuższa. I choć na rynku, franczyz lodowych znajdziemy ogrom, to tak naprawdę każdy z tych wyżej wymienionych konceptów jest inny. Portfolio franczyzowych lodziarni jest ogromne. A decyzja co do wyboru odpowiedniego brandu, należy do przedsiębiorców.

*Artykuł ma charakter informacyjny i nie promuje żadnej z wyżej opisanych firm

***

Przeczytaj także:

SiGelato, czyli franczyza prosto z Sycylii

SiGelato, czyli franczyza prosto z Sycylii

 

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook