Własna pizzeria we franczyzie? Czemu nie!

09 Lut 2021
źródło: materiały prasowe

9 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Pizzy. Jak się okazuje, to szczególnie ważne święto dla Polaków. Dlaczego? Z jednej strony mówimy o tym, że kolejna pizzeria we franczyzie to przeżytek. Z drugiej zaś, jest to nadal najchętniej zamawiane przez nas danie. Statystyki ewidentnie potwierdzają, że pizza jest naszym daniem narodowym. Kochamy ją zarówno w wersji włoskiej, jak i w typowo amerykańskiej odsłonie. Statystycznie pizzę kupuje około 60% Polaków. Według danych GfK Polonia, w 2019 roku do domu pizzę kupowało 6 na 10 gospodarstw domowych.  

Królowa jest tylko jedna

Dane Glovo pokazują, że niekwestionowaną królową pizz w dostawie jest Pepperoni. Równie chętnie wybieramy także Margheritę oraz Capriciosę. Tuż za podium platforma wymienia Prosciutto z rucolą, a także pizzę hawajską. Co ciekawe, około 56% zamówień pochodzi z lokalnych pizzerii. Jak podaje Glovo, najczęściej Polacy zamawiają pizzę w weekendy - aż 37% zamówień pizzy generowanych jest w soboty i niedziele. Równie chętnie chodzimy do stacjonarnych pizzerii.

Pizzeria to nadal rentowny biznes

Dane gromadzone przez Glovo pokazują, że pizzeria może być nadal dobrym pomysłem na biznes. Zarówno jako lokalna, własna restauracja, jak i franczyza konkretnej marki. Na polskim franczyzowym składziku, znajdziemy wiele marek franczyzowych skupiających swoją gastronomiczną uwagę głownie na pizzy. Są to zarówno znane, międzynarodowe sieci, jak i mniejsze koncepty. We franczyzowych ofertach pojawiają się typowe bistra na wzór tych z Włoch, jak i pizzerie w amerykańskich akcentach.

A może pizzeria we franczyzie? Kto ma pizzę?

Marek franczyzowych, które swoją działalność opierają głównie na tym daniu jest niezliczona ilość. Można powiedzieć: "do wyboru, do koloru". Są nimi między innymi: Pizza, Hut, Papa John's, Domino's, Dominium, Gruby Benek, Biesiadowo, 105 Piątka, Telepizza, New York Pizza Department, Presto, Wytwórnia Pizzy, Da Grasso, MaxiPizza, Tutti Santi, Saluto,  Rukola pizza bistro, czy Fabryka Pizzy (kolejność nie ma znaczenia).

Mówią mi: Nie kupuj kolejnej pizzerii!

Wyżej wymienione marki franczyzowe, to tylko reprezentanci długiej listy pizzerii franczyzowych w Polsce. Ilość lokali serwujących pizzę może niektórych przerażać, innych zaś zachęcać. Rynek mimo wszystko pokazuje, że ten nadal ma sens. Pizza jest i będzie jednym z najczęściej zamawianych dań, ponieważ oprócz tego, że lubimy jej smak, to jest umiarkowanie tania i przystępna dla każdego portfela.

Sukces Twojej pizzerii zależy od wielu czynników. Warto przed rozpoczęciem współpracy z daną marką lub rozpoczęciem biznesu na własną rękę, przeanalizować własne możliwości, pomyśleć nad dogodną lokalizacją.  Patrzeć nie tylko na samą markę, ale przede wszystkim na opinie klientów, jakość jej produktów, ale również i ceny.

Artykuł ma charakter informacyjny i nie promuje wyżej wymienionych marek.

***

Przeczytaj także:

9 zaskakujących restauracji świata!

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera