Dziś, będąc prawie pół roku w sieci, mogę z pełnym przekonaniem stwierdzić, że hasło RE/MAX “Samodzielny, ale nie sam” brzmi dobrze, ale działa jeszcze lepiej i doskonale podsumowuje wartość, którą na co dzień otrzymuję w ramach tej franczyzy - rozmowa z Jarosławem Sułek, franczyzobiorcą RE/MAX Polska, właścicielem biura RE/MAX Living w Krakowie.
Pomysł na biznes w tej branży dojrzewał powoli. Swoje ostatnie prawie 20 lat byłem związany z branżą IT. Jakkolwiek, temat nieruchomości pojawił się również dość dawno, bo ponad 10 lat temu - wówczas bardziej przy okazji, jako możliwość inwestycji kapitału i budowania portfela prywatnych aktywów. W ramach poznawania rynku i poszerzania grona znajomych z tej branży, czułem coraz silniejszą pokusę, żeby poświęcić tematyce rynku nieruchomości więcej czasu. Zastanawiałem się jak najlepiej wykorzystać swoje dotychczasowe doświadczenia i co może połączyć dla mnie obie branże. Odpowiedź okazała się prosta... ludzie.
Tworzenie i prowadzenie zaangażowanych i odnoszących sukcesy zespołów było dla mnie od wielu lat główną motywacją zawodową. Świadomość, że mogę zbudować od początku kolejny zespół, w zupełnie innej branży, tworząc przy tym biznes dla siebie, i pomagając zbudować biznes innym, ostatecznie przesądziło o decyzji.
A dlaczego RE/MAX? Pracując w IT, w strukturach międzynarodowych, byłem od lat pod wrażeniem, w szczególności, amerykańskiej kultury organizacyjnej i stylu zarządzania. Zmieniając branżę zależało mi niezmiennie na dostępie do wartości, które są z tym związane. Stąd też, wybór RE/MAX jako międzynarodowej marki o amerykańskich korzeniach, był praktycznie oczywisty.
Jestem typem pioniera, motywuje mnie możliwość wytyczania nowych kierunków i sposobów działania - wchodząc we franczyzę poszukiwałem modelu biznesowego, który dostarczy mi dużo swobody, przy jednoczesnym wsparciu w tych obszarach prowadzenia działalności, z którymi nie miałem wcześniej do czynienia. Dziś, będąc prawie pół roku w sieci, mogę z pełnym przekonaniem stwierdzić, że hasło RE/MAX “Samodzielny ale nie sam” brzmi dobrze, ale działa jeszcze lepiej i doskonale podsumowuje wartość, którą na co dzień otrzymuję w ramach tej franczyzy.
Rozpoczynając przygodę z prowadzeniem własnego biznesu w RE/MAX zależało mi przede wszystkim na możliwości stopniowego startu, tak aby swobodnie zakończyć moje poprzednie zobowiązania. Dzięki elastyczności biura regionalnego RE/MAX udało się to osiągnąć i zaplanować wiele aktywności jeszcze przed oficjalnym otwarciem biura. Teraz zaczynamy już działać na 100%, ale te parę miesięcy “rozgrzewki” w prowadzeniu biznesu były bardzo pomocne, żeby móc płynnie wystartować.
Jednym z niewątpliwych atutów modelu wsparcia w RE/MAX jest obecność konsultanta biznesowego. Po latach korporacyjnej przygody pozwoliło mi to wejść we własny biznes samodzielnie, ale nie samemu :) i o wiele szybciej poczuć się integralną częścią RE/MAX. W dużej mierze stało się to również dzięki otwartości i wsparciu biura regionalnego RE/MAX Polska, które aktywnie angażuje się na każdym etapie naszego wzrostu.
Jak już wcześniej wspomniałem, budowanie i prowadzenie zespołów było moją pasją niemal od początku kariery zawodowej. Od tego czasu w rekrutacyjnych poszukiwaniach konsekwentnie stawiałem na osoby ambitne, otwarte, autentyczne i…z dużym poczuciem humoru. Tylko wtedy kiedy praca może być zabawą, przestaje być pracą, a może stać się pasją. Częścią misji RE/MAX w Polsce jest transformacja na lokalnym rynku pośrednictwa nieruchomości. To ambitny cel, a duże cele można osiągać tylko ze zmotywowanym zespołem, który potrafi zjednoczyć się wokół określonych wartości. To dla nas ważny temat.
Jeśli chodzi o kompetencje, w naszym zespole znajdą miejsce zarówno osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z branżą nieruchomości. Jak i te, którym model wsparcia biznesu agenta pozwoli rozwinąć skrzydła i w pełni wykorzystać drzemiący w nich potencjał.
Uważam, że międzynarodowość RE/MAX, daje dodatkowo szansę osobom, które chciałyby wykorzystać znajomość języków obcych w prowadzeniu biznesu w skali całego świata.
Spójne wartości to fundament silnego biznesu. Oprócz cech agenta, które wymieniłem wcześniej, w naszym zespole kluczowe wartości, na których budujemy to zaufanie, wzajemny szacunek i współodpowiedzialność za sukces naszego biznesu.
Agent nieruchomości, który rozpoczyna współpracę z RE/MAX Living może przede wszystkim liczyć na to, że trafi do grona profesjonalistów, zdeterminowanych do pracy w służbie naszym klientom, wspierających się nawzajem, aby wspólnie świadczyć serwis najwyższej jakości i prowadzić (jakby przy okazji) dochodowy biznes.
W ramach wsparcia ze strony naszego biura, agent otrzymuje również dostęp do lokalnych, regionalnych i międzynarodowych szkoleń i możliwość regularnego uczestnictwa w kampaniach, które mają na celu ciągłe doskonalenie w zawodzie i pomoc w utrzymaniu roli lidera w branży.
Oprócz po prostu fajnych ludzi, oferujemy również dostęp do komfortowego biura i nieograniczonych porcji dobrej kawy ;)
Na obecnym etapie, w którym jesteśmy jako biuro czas wolny to luksus, na który rzadko można sobie pozwolić. Dlatego, w ramach relaksu zajmuje się dalszym pochłanianiem wiedzy o branży i prowadzeniu biznesu. Mam też nadzieję zrealizować w końcu cel 52 książek przeczytanych w tym roku oraz powrócić do moich ogrodniczych pasji i zakończyć 8-letni już projekt sadzenia trawnika w ogrodzie ;)