– Polska to bez wątpienia kraj przedsiębiorczy. Aż 99,8 proc. firm w naszym kraju należy do sektora MŚP, generując praktycznie połowę naszego PKB. Co ważne, znakomita część przedsiębiorców działa lokalnie, zasilając swoją pracą i podatkami regiony, w których działają. Wspieranie ich jest niezwykle ważne, a już szczególnie w czasach, gdy musimy bardzo mocno skupić się na pobudzaniu polskiej gospodarki. To właśnie działanie na rzecz budowania konkurencyjności lokalnych przedsiębiorców leży u podstaw misji Grupy Eurocash. Aktywnie udzielamy się w tym obszarze, m.in. właśnie poprzez Ranking Równi w Biznesie. W naszym cokwartalnym zestawieniu sprawdzamy, jakie warunki współpracy producenci oferują kanałowi niezależnemu, a jakie centralnie zarządzanym sieciom dyskontów i supermarketów. Ranking jest dla nas także cennym narzędziem w rozmowach w dostawcami – podkreśla Małgorzata Obrębska, Dyrektor Działu Zakupów Centralnych i Marki Własnej w Grupie Eurocash.
– Oferowanie sprawiedliwych warunków segmentowi niezależnemu to dużo bardziej racjonalne i długofalowe działanie, do którego chcemy przekonać dostawców. W ten sposób nie tylko zapewnią sobie lepsze dotarcie ze swoimi wyrobami do konsumentów w całym kraju, ale także wesprą rozwój lokalnych sklepów, a więc zyskają jeszcze mocniejszy kanał dystrybucji. To z resztą kanał, który konkuruje z dużymi graczami na rynku m.in. bliskością klienta i rozpiętością asortymentu, dlatego inwestowanie w niego w naszej opinii jest korzystne dla producentów – komentuje Małgorzata Obrębska.
– Współpraca z firmą Carlsberg to dla nas dowód na to, że produkty dedykowane, dotychczas dostępne głównie dla dyskontów i wielkich sieci hipermarketowych, niosą ogromny potencjał także w kanale niezależnym. Mamy nadzieję, że inni dostawcy podążą tym wzorem, do czego mocno ich zachęcamy – podsumowuje Małgorzata Obrębska.
materiały prasowe
Zobacz także: 6000 franczyzobiorców prowadzi sklepy w 950 miejscowościach!