Jak zostać właścicielem jednej z najlepszych franczyz na świecie?

08 cze 2020

Według klasyfikacji Franchise Times TOP200+ Pizza Hut zajmuje 8. miejsce w rankingu 200 gigantów franczyzy na świecie. Zaś Franchise Direct klasyfikuje tą sieć restauracji na miejscu 4. O modelu franczyzowym Pizza Hut mieliśmy możliwość porozmawiać z Damianem Rybakiem, Dyrektorem franczyzy Pizza Hut odpowiedzialnym za europejskie rynki AmRest.

Zacznijmy może od tego o czym mówią wszystkie światowe media. Jak franczyza Pizza Hut się miewa po odmrożeniu?

Biznes wraca powoli do normalności i to samo dotyczy franczyzy w Pizza Hut. Odświeżamy zawieszone kontakty i intensywnie rozmawiamy z potencjalnymi franczyzobiorcami. Części partnerów biznesowych bardzo zależy na przyśpieszeniu prac nad otwarciem nowych restauracji, gdyż chcą poszerzyć i zróżnicować swoje portfolio. Jest także grupa, która wstrzymała swoje inwestycje co szanujemy i rozumiemy w zaistniałej sytuacji. Już w maju zintensyfikowaliśmy prace nad rekrutacją w Polsce i na rynkach Europy Zachodniej. Na początku były to rozmowy on-line, teraz coraz częściej spotykamy się z potencjalnymi partnerami osobiście. Jako marka przymierzamy się także do konsolidacji i przyśpieszenia naszego rozwoju właśnie poprzez franczyzę. Nasz model ma istotne przewagi na zmieniającym się rynku w trakcie i po pandemii – zintegrowany system dostawy do domu, nowoczesne narzędzia e-commerce, efektywny marketing oraz zaawansowane procedury bezpieczeństwa i kontroli. To kluczowe w tym czasie.

Jak zostać właścicielem jednej z najlepszych franczyz na świecie?

Damian Rybak, Dyrektor franczyzy Pizza Hut odpowiedzialny za europejskie rynki AmRest.

Czy koronawirus pokrzyżował plany franczyzowe na 2020 roku?

Pandemia koronawirusa zmieniła nie tylko gospodarkę, ale całe nasze społeczeństwo. Uważam, że wpłynie ona na większość elementów naszego codziennego życia. Oczywiście rynek restauracyjny będzie także ewoluował, w mojej ocenie w stronę konceptów, które z jednej strony są w stanie zapewnić bezwzględne bezpieczeństwo i higienę a z drugiej elastyczność kanałów sprzedaży. Przez tą elastyczność rozumiem szybkie i skuteczne przejście w krótkim czasie np.: ze sprzedaży na miejscu na dostawę do domu, także w formule bezkontaktowej. Pizza Hut nadal realizuje plany franczyzowe. Tak jak wspomniałem wcześniej w zależności od podejścia danego partnera do ryzyka i sytuacji na danym rynku. Jedni z nich przyspieszają, a drudzy spowalniają prace nad otwarciem nowych restauracji. Jako spółka wykorzystaliśmy czas kwarantanny, aby jeszcze lepiej przygotować naszą ofertę, dodatkowo w tym czasie wzmocniliśmy nasze silne strategiczne obszary, czyli digital i delivery. Podsumowując procesujemy umowy i dalej pracujemy nad modelem franczyzowym Pizza Hut.

Na szczęście wszystko małymi krokami wraca do normy. Czy są już prowadzone rozmowy z potencjalnie zainteresowanymi franczyzobiorcami?

Cały czas prowadzimy rozmowy, z kilkoma partnerami są już one na bardzo zaawansowanym etapie i wkrótce będziemy finalizować umowy oraz przygotowywać pierwsze otwarcia.

To dobry moment, aby zacząć od podstaw. Jakie warunki powinien spełnić potencjalny franczyzobiorca Pizza Hut?

AmRest jest master-franczyzbiorcą marki Pizza Hut już w kilkunastu krajach. Prawo do udzielania franczyzy dotyczy Polski, Francji, Niemiec, Czech, Węgier, Bułgarii, Serbii, Chorwacji, Słowacji, Słowenii, Rosji, Azerbejdżanu i Armenii. Dzięki temu AmRest jest w stanie jeszcze lepiej wspierać franczyzobiorców, poprzez dzielenie się międzynarodowym i wielomarkowym doświadczeniem w prowadzeniu restauracji. Franczyza Pizza Hut jest odpłatnym modelem biznesowym, który wiąże się z ryzykiem, koniecznością poniesienia wydatków na inwestycję i opłatę inicjacyjną oraz ponoszeniem opłat franczyzowych przez cały okres trwania umowy przez franczyzobiorcę. Wypracowany zysk z prowadzenia restauracji w całości pozostaje u franczyzobiorcy. Zależy on, między innymi, od wielkości inwestycji, sposobu finansowania, kontroli kosztów operacyjnych oraz skuteczności lokal­nych akcji marketingowych. Kluczowym elementem jest zaangażowanie w projekt i otwarta współpraca z franczyzodawcą, firmą AmRest. Szukamy partnerów, którzy chcą się z nami rozwijać, poszerzać sieć. Liczymy na przedsiębiorców, którzy chcą rozszerzyć swoje portfolio i doświadczenie o biznes gastronomiczny. Oferujemy kompleksowy system wsparcia franczyzodawcy, także w systemie „pod klucz”.

Jak wygląda proces rekrutacji? Wystarczy mieć odpowiedni wkład finansowy?

Jest to inwestycja ze średniej półki, jednakże po wszystkie szczegóły odsyłam do naszej strony https://franczyza.pizzahut.pl/ a także do kontaktu z przedstawicielami naszej firmy. Kontakt można uzyskać za pośrednictwem wspomnianej strony www. Nie pozostawimy żadnego zgłoszenia bez odpowiedzi. Szybko umawiamy się na rozmowę i następnie planujemy spotkanie w restauracji. W kolejnych etapach określamy zakres geograficzny współpracy, oceniamy lokalizację, miasto i potencjał przyszłego Franczyzobiorcy. Podpisujemy umowę i pracujemy nad otwarciem.

Czy jest możliwość finansowania całości inwestycji z kredytu?

Oczekujemy pewnego poziomu wkładu własnego, aczkolwiek tego typu sprawy omawiamy zawsze indywidualnie z inwestorem, w zależności od skali inwestycji i pomysłu biznesowego.

Oferujecie Państwo współpracę w ramach dwóch konceptów: express, fast casual delivery. Czy może Pan krótko je scharakteryzować?

Marka oferuje sprawdzone i atrakcyjne formaty: EXPRESS oraz FAST CASUAL DELIVERY. EXPRESS, jest ofertą skierowaną do centrów handlowych, stacji benzynowych, sieci kin wymagającą niewielkiej powierzchni najmu od 40 m². Model FAST CASUAL DELIVERY to format z miejscami siedzącymi oraz realizacją zamówień z dostawą do domu. Docelową lokalizacją są centra miast lub duże osiedla. Restauracja FAST CASUAL DELIVERY powinna posiadać łatwy dostęp dla Gości i kierowców oraz od min. 110-120 m² powierzchni. Nasza przewaga to elastyczne formaty i możliwość dostosowania do potrzeba lokalnego rynku i lokalu, przy zachowaniu standardów marki.

A jak wygląda kwestia lokalizacji franczyzowego lokalu? Czy franczyzobiorca może wskazać miasto/region, gdzie chciałby prowadzić Państwa franczyzę?

Mamy tu jasne kryteria. Celujemy w miasta powyżej 70 tysięcy mieszkańców. Preferujemy miejscowości, w których możemy kontynuować rozwój sieci i mamy sprawdzony model. Tego typu miast jest w Polsce, na dziś, kilkadziesiąt. Zapraszam ponownie na stronę www po szczegóły.

Czy macie Państwo wymagania co do wielkości lokalu i jego wyglądu?

W zależności od wybranego formatu jest to powierzchnia od 40 m² i konieczność dostosowania lokalu pod potrzeby gastronomi. Wystrój lokalu jest przygotowywany przez nasz zespół architektów. Współpracują oni ściśle z innymi działami np.: odpowiedzialnymi za sprzęt oraz regularnie otrzymują feedback od operacji. Wystrój wnętrz restauracji jest także weryfikowany za pośrednictwem badań marketingowych. W związku z powyższym nasze lokale są funkcjonalne, odpowiadają trendom, a klienci lubią spędzać w nich czas.

Załóżmy, że franczyzobiorca spełnia wszelkie Państwa wymogi. Na ile lat podpisuje się z Państwem umowę franczyzową?

Umowę franczyzową podpisujemy na 10 lat z możliwością przedłużenia. Cenimy sobie stabilność i perspektywę rozwoju.

Mówi się, że im pewniejszy biznes tym mniejsza szansa bankructwa. Ostatni czas zweryfikował funkcjonalność wielu przedsiębiorstw, w różnych branżach. Czy prowadzenie franczyzy Pizza Hut wiąże się z ryzykiem niepowodzenia?

Każdy biznes wiąże się ryzykiem. To cały urok! Marka Pizza Hut to najlepszej jakości produkty, dobre doświadczenia Gości i elastyczny, sprawdzony model, także w trendzie sprzedaży, na wynos i w dostawie co pozwala na szybkie reagowanie i dostosowywanie biznesu do panujących w danym czasie warunków. Partnerem biznesowym jest tu firma AmRest lider rynku restauracyjnego w tej części Europy. Zawsze ostateczny wynik zależy od zaangażowania i kreatywności franczyzobiorcy oraz chęci współpraca z franczyzodawcą.

Bardzo dziękuję za udzielenie odpowiedzi.

***

Polecamy także:

Najlepiej zarządzane franczyzy na świecie - TOP 100

Najlepiej zarządzane franczyzy na świecie - TOP 100

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook