Wywiad: #ratunekdlarestauracji DIETdrive

07 kw. 2020

W dobie obostrzeń wprowadzonych z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa, popularność zyskały koncepty cateringowe i restauracje z dowozem. Taki biznes wydaje się odporniejszy na wszelakie kryzysy i problemy, które czyhają na stacjonarnych restauratorów. O modelu franczyzowym DIETdrive mieliśmy przyjemność porozmawiać z Magdaleną Depa-Muniak, CEO DIETdrive, prezes zarządu Apetyt na Zdrowie Sp. z o.o.

Na samym początku chciałabym poprosić o krótką charakteryzację firmy DIETdrive, dla tych czytelników, którzy nie mieli okazji zapoznać się z Państwa działalnością. Czym jest DIETdrive?

DIETdrive to system szybkiej obsługi zdrowych, indywidualnie zbilansowanych posiłków bez konieczności wychodzenia z samochodu. DIETdrive działa w opcji samodzielnej (szczególnie istotne w sytuacji bieżącego zagrożenia epidemiologicznego) lub w połączeniu z salą konsumpcyjną Fit Restauracji.

Koncept powstał dzięki wieloletniemu doświadczeniu pracy dietetycznej gastronomii Apetyt na Zdrowie. Od roku 2011 firma Apetyt na Zdrowie działa świadcząc usługi konsultacji dietetycznych oraz cateringu dietetycznego. Stale monitorując potrzeby rynku zauważyliśmy ogromną przestrzeń na realizację zdrowej gastronomii dla osób, które chcą jak najszybciej zdobyć pyszny, świeży i zdrowy posiłek bez konieczności „wiązania” się abonamentem cateringowym. Opracowaliśmy autorski system synchronizujący zamówienie online wraz z pracą lokalu gastronomicznego. Dzięki niemu codziennie przygotowujemy zdrowe, indywidualnie skomponowane posiłki (o danej gramaturze i rodzaju) w możliwie najkrótszym czasie. Klient podjeżdżając pod okno wydawcze nie czeka na swoje zamówienie. Dzięki zamówieniu złożonemu oraz płatności online danie jest gotowe do odbioru w momencie przybycia pod DIETdrive.

W jaki sposób DIETdrive reaguje na zmiany związane z obecnym stanem epidemiologicznym?

Nasz koncept w zaistniałej sytuacji udowadnia, że jest idealnym rozwiązaniem nie tylko ze względu na charakter realizowanej kuchni – zdrowe jedzenie wzmacniające odporność organizmu ale także ze względu na sposób świadczenia usługi. Sprzedaż odbywa się z zachowaniem wszystkich aktualnie obowiązujących procedur. Klient podczas odbierania posiłku nie wychodzi z samochodu. Płatność realizowana jest już podczas składania zamówienia online zatem nie ma konieczności wymiany gotówkowej lub płatności kartą. Warto również wspomnieć, że natychmiast po przekazaniu przez GIS nowych zasad dla placówek gastronomicznych zostały one przez nas wdrożone.

W ostatnich tygodniach odbieramy jednak wiele wiadomości płynących z restauracji z całej Polski dotychczas działających w wersji stacjonarnej. Restauratorzy pytają nas jak to możliwe, że my nadal mamy tak dużo zamówień (codziennie umieszczamy relacje w social mediach). Zainspirowało nas to do podjęcia wyjątkowych działań dla restauracji, które pomimo wprowadzenia do swojej oferty dowozu jedzenia nie są w stanie utrzymać swojego biznesu. Stworzyliśmy akcję #ratunekdlarestauracji w której rozpoczynamy działania szkoleniowe mające na celu pomoc istniejącym restauracjom z wdrożeniem oferty zdrowych dań w opcji cateringu dietetycznego. Takie działania pozwolą na poszerzenie lub całkowitą zmianę oferty danej firmy gastronomicznej dzięki której przedsiębiorca będzie mógł zapewnić ciągłość zatrudnienia oraz wejść w dochodowy biznes zarówno w okresie pandemii jak i po jej zakończeniu. Szkolenia odbywają się w systemie online – na żywo. Ich koszt jest zdecydowanie niższy w stosunku do skorzystania z opcji pełnej franczyzy. #ratunekdlarestauracji jest ofertą zarezerwowaną dla istniejących gastronomii i obejmuje najbliższe tygodnie, w których będziemy zmagać się ze skutkami pandemii.

Wywiad: #ratunekdlarestauracji DIETdrive

#ratunekdlarestauracji to akcja DIETdrive

Ten pomysł z akcją #ratunekdlarestauracji wydaje się bardzo ciekawy. Ile obecnie posiadacie posiadacie Państwo jednostek franczyzowych?

Pierwszy w Europie DIETdrive powstał w styczniu 2019 r. w Tarnowie. Dynamiczny wzrost sprzedaży zaowocował pomysłem na rozwój sieci placówek DIETdrive. Jeszcze zanim stworzyliśmy pełną dokumentację dla przyszłych Franczyzobiorców rozpoczęły się zapytania o możliwość współpracy. W chwili obecnej pracujemy nad dwoma nowymi lokalizacjami – w województwie małopolskim i podkarpackim.

Czy według Pani franczyza DIETdrive jest dla każdego?

Jesteśmy przekonani o tym, że sukces każdej powstającej placówki jest miarą wspólnych działań. Zarówno z naszej strony jako Franczyzodawcy służącego całą swoją wiedzą i doświadczeniem oraz strony Franczyzobiorcy poprzez swoje zaangażowanie w nowe wyzwania, jakie niesie za sobą każdy biznes. Chcemy aby nowe miejsca powstawały pod skrzydłami osób ceniących sobie zdrowy styl życia.

Wymagacie Państwo jakiś konkretnych kwalifikacji od przyszłych franczyzobiorców?

Naszym Franczyzobiorcą może zostać każdy przedsiębiorca, który przede wszystkim wyraża gotowość prowadzenia restauracji DIETdrive. Akceptuje cele i zasady funkcjonowania systemu franczyzowego DIETdrive zapisane w podręczniku operacyjnym oraz w umowie franczyzy. Posiada środki finansowe umożliwiające dostosowanie lokalu do standardów wymaganych przez Franczyzodawcę, zakup niezbędnego wyposażenia oraz zapewniające bezpieczeństwo finansowe prowadzenia DIETdrive w pierwszych miesiącach jej funkcjonowania. Prowadzi własną działalność gospodarczą, (jako osoba fizyczna lub formie spółki osobowej albo kapitałowej), ewentualnie jest gotowy do szybkiego jej założenia.

Co z lokalem i jego adaptacją? 
Jesteśmy do dyspozycji przyszłego Franczyzobiorcy już na etapie poszukiwania właściwego lokalu. Dzięki własnemu doświadczeniu oraz nieustannej obserwacji potrzeb Klientów DIETdrive doradzamy w jakich rejonach warto szukać nowych lokalizacji. Zwracamy uwagę na to aby lokal Franczyzobiorcy znajdował się w miejscu charakteryzującym się wysokim natężeniem ruchu samochodowego. Jeżeli chcemy aby w lokalu była możliwość przygotowania nie tylko sali konsumenckiej ale również sprzedaż bez wychodzenia z samochodu lokal musi znajdować się na parterze z możliwością zatrzymania samochodu bezpośrednio pod oknem wydawczym.

Jeżeli chodzi o adaptację lokalu – Franczyzobiorca otrzymuje gotową listę urządzeń i sprzętów gastronomicznych niezbędnych do prowadzenia dietetycznej gastronomii. Ponadto wspieramy przedsiębiorcę poprzez doradztwo i wynegocjowane warunki zdobycia urządzeń gastronomicznych w jak najatrakcyjniejszych cenach.

Każdy lokal sieci DIETdrive musi spełniać określone kryteria dotyczące wizerunku sali konsumenckiej. Franczyzobiorca dostaje od nas wizualizację wykonaną w oparciu o określoną kolorystykę marki DIETdrive oraz industrialny styl pomieszczeń (dotyczy sali konsumenckiej oraz elewacji budynku).

Po naszej stronie jest także doradztwo Franczyzobiorcy podczas przygotowania lokalu do odbioru przez Stację Sanitarno – Epidemiologiczną.

Jak wyglądają kwestie finansowe? Czy jest możliwe pokrycie inwestycji z kredytu?

Nakłady na uruchomienie restauracji DIETdrive nie przekraczają kwoty 200 tys. zł + VAT (wliczając w to wstępną opłatę licencyjną).

W systemie franczyzowym DIETdrive obowiązują następujące opłaty licencyjne:

  • Opłata wstępna 40 000 zł + VAT;
  • Opłata bieżąca 4%;
  • Opłata marketingowa 1%.

Podana kwota (200tys. zł netto) zależna jest od możliwości danego lokalu. W przypadku realizacji zaplecza gastronomicznego wraz z restauracją od podstaw, w lokalu, który musi przejść dużo zmian należy liczyć się z kwotą wyższą. Gdy jednak chcemy realizować DIETdrive® rozpoczynając od opcji wyłącznie wydawania z okna w miejscu, które już posiada zaplecze gastronomiczne, bez adaptowania sali restauracyjnej, nakład na uruchomienie będzie zdecydowanie niższy. Jest to szczególnie istotne dla Przedsiębiorców - Restauratorów, którzy w najbliższych tygodniach nawiążą z nami współpracę polegającą na zmianie profilu dotychczasowej gastronomii na DIETdrive i / lub catering dietetyczny.

W zamian za uiszczenie opłaty wstępnej Franczyzobiorca otrzymuje prawo do prowadzenia działalności pod marką DIETdrive oraz zapewniony ma stał transfer know-how poprzez przeprowadzenie cyklu szkoleń obejmujących wszystkie obszary związane z uruchomieniem i prowadzeniem restauracji DIETdrive. Ale także bezpośrednie wsparcie ze strony doświadczonego personelu Franczyzodawcy podczas wdrożenia systemu franczyzowego DIETdrive w restauracji prowadzonej przez Franczyzobiorcę. Dodatkowo przekazanie pełnej dokumentacji procesów zachodzących we franczyzowej restauracji DIETdrive opisanych w podręczniku operacyjnym – kluczowym dokumencie umożliwiającym efektywne prowadzenie biznesu, na bieżąco aktualizowanym w trakcie obowiązywania umowy franczyzy. Przygotowując model finansowy dla Kandydata na Franczyzobiorcę uwzględniamy możliwość związaną nie tylko z angażowaniem środków własnych ale również skorzystania z kredytu / dotacji z UE itp.

Wywiad: #ratunekdlarestauracji sieci franczyzowej DIETdrive

Jakie wsparcie otrzymują od Państwa franczyzobiorcy?

Podstawowe korzyści dla Franczyzobiorcy związane z przystąpieniem do sieci DIETdrive to przede wszystkim funkcjonowanie pod silną marką, dobrze rozpoznawalną przez Klientów, która przez cały czas funkcjonowania sieci DIETdrive jest wspierana szeregiem działań marketingowych, reklamowych oraz public – relations. Również przekazanie w pełni przetestowanych receptur kulinarnych dań, których różnorodność, smak, walory odżywcze pozytywnie wpływają na decyzje konsumentów. Ale także przekazanie atrakcyjnej koncepcji wizualnej i organizacyjnej restauracji, która zapewnia odpowiednią rozpoznawalność, skuteczną obsługę Klientów, komfort dokonywania wyboru spośród bogatej oferty gastronomicznej, optymalnie przeprowadzane procedury operacyjne na zapleczu restauracji. Dodatkowo przekazujemy stały transfer know-how (receptur, procedur, instrukcji, wskazówek, informacji, wiedzy i doświadczenia), związanego z działalnością operacyjną restauracji DIETdrive, dzięki którym osiągnięcie zaplanowanych wyników ekonomicznych (wartość sprzedaży, koszty działalności operacyjnej, zysk) jest możliwe w specyficznym, silnie nasyconym konceptami w branży gastronomicznej otoczeniu konkurencyjnym.

Nasi franczyzobiorcy mają dostęp do wspólnych dla całej sieci źródeł profesjonalnego zaopatrzenia gastronomii, co oznacza atrakcyjne ceny zakupu i promocje pozwalające na utrzymanie odpowiedniej polityki zakupu i sprzedaży. Uczestniczą w organizowanych cyklicznie przez DIETdrive akcjach marketingowych, reklamowych i informacyjnych, na taką skalę, na którą samodzielnie działający właściciel restauracji nie będzie sobie w stanie pozwolić z przyczyn ekonomicznych i organizacyjnych. Mają także dostęp do wiedzy i kompetencji kulinarnych, organizacyjnych, handlowych, marketingowych i finansowych, ułatwiających Franczyzobiorcy codzienne działania w swoim przedsiębiorstwie, jak i w restauracji. Odbywają także kompleksowe szkolenia wstępne związane z przystąpieniem do systemu franczyzowego, a także mają stały dostęp do szkoleń doskonalących bieżące umiejętności biznesowe – ułatwiające zarządzanie. Gwarantujemy także redukcję kosztów, maksymalizację przychodów – wynikających z niższych kosztów usług wpływających na codzienną działalność Franczyzobiorcy.

Czym się wyróżnia DIETdrive na tle innych firm cateringowych?

DIETdrive to przede wszystkim wygoda – odbiór zamówienia odbywa się bezpośrednio z okna wydawczego w restauracji. Świeżość przygotowywanych dań – posiłki przygotowywane są wraz z momentem dokonania zamówienia online. Krótki czas realizacji usługi dzięki synchronizacji gastronomii z autorskim systemem informatycznym. To również potężne know-how zbudowane na wieloletnim doświadczeniu w branży usług dietetycznych. Dodatkowo opracowany system identyfikacji wizualnej, codzienne aktualizacje dań na naszej stronie internetowej, sprawdzony system działań w mediach społecznościowych, gotowe materiały drukowane, karty lojalnościowe oraz skuteczne działania sieciowe.

Czas epidemii pokazuje jak ważne jest posiadanie takiego konceptu jaki Państwo proponujecie. Gratuluję także pomysłu na akcję #ratunekdlarestauracji. Serdecznie dziękuję Pani za rozmowę i te wszystkie szczegółowe informacje.

 

***

Polecamy także:

Wywiad: O jadalnych kubkach i franczyzie z Angeliką Szkołudą - współwłaścicielką Soup Culture

Wywiad: O jadalnych kubkach i franczyzie z Angeliką Szkołudą - współwłaścicielką Soup Culture

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook