Wywiad: O biznesie ubezpieczeniowym z Jakubem Gorayskim (PZU)

12 lut 2020

Największa instytucja ubezpieczeniowo-finansowa w Europie Środkowo-Wschodniej daje możliwość otwarcia własnego punktu na zasadach franczyzy. Rynek ubezpieczeń ulega niesamowitej transformacji, dzięki czemu otwierają się nowe możliwości na rynku ubezpieczeniowym. O  biznesie ubezpieczeniowym mieliśmy możliwość porozmawiać z Jakubem Gorayskim - ekspertem ds. zarządzania siecią placówek agencyjnych w PZU.

 

Jak Państwo oceniacie zmieniający się rynek ubezpieczeń w Polsce? Czy nie jest tego za dużo?

Jako lider rynku, czujemy się wręcz odpowiedzialni za te zmiany, za wyznaczanie kierunku rozwoju branży i dbanie o najwyższe standardy jakości obsługi. Chcąc być jak najbliżej naszych klientów, inwestujemy w nowe technologie oraz rozszerzamy portfolio produktów Grupy PZU – dostępnych u naszych sprzedawców. Znakomite wyniki badań jakości obsługi i opinie naszych klientów, potwierdzają obrany przez nas kierunek. W 2019 roku osiągnęliśmy cel strategiczny otwierając 1500. biuro agenta PZU w całej Polsce. Staramy się być jeszcze bardziej dostępni dla naszych klientów, w małych i dużych miejscowościach, ale także w internecie. Aby utrzymać najwyższy standard obsługi klientów, stale rozwijamy narzędzia szkoleniowe dla naszych agentów, inwestujemy w nowe technologie, aplikację mobilną i serwis internetowy dla klientów. W minionym roku postawiliśmy też na uniwersalność oferty produktowej. Nasi agenci obsługują klientów profesjonalnie, w komfortowych warunkach, przedstawiając propozycję kompleksowego ubezpieczenia majątku, życia i zdrowia. Rynek stale się zmienia, ale dla nas pozostaje ważne, by wyznaczać kierunek zmian. Skupiamy się na tym, by odpowiadać na potrzeby naszych klientów. W PZU hasło „Klient w centrum uwagi” ma realne odzwierciedlenie w inicjatywach, które realizujemy na każdym szczeblu naszej organizacji. Klienci są dla nas najważniejsi i mimo rosnących wymagań klientów w sektorze usług w ogóle, wyniki badania satysfakcji naszych klientów w ubiegłym roku ponownie wzrosły.

Działalność związana z ubezpieczeniami jest dość konkurencyjna, stąd istnieje pogląd, że agent powinien mieć zacięcie sprzedażowe. Franczyza PZU to dobry pomysł na biznes dla wszystkich?

Nie ma idealnego rozwiązania dla wszystkich. Przy sprzedaży ubezpieczeń zacięcie biznesowe i umiejętności sprzedażowe na pewno będą dodatkowym atutem. Jeśli jednak nasz potencjalny partner nie ma zbyt dużego doświadczenia, ale jest gotowy się uczyć i ambitnie podchodzi do rozpoczęcia swojego biznesu, nic nie stoi na przeszkodzie, ponieważ gwarantujemy mu szeroki wachlarz szkoleń.

Jakie warunki trzeba spełnić, aby przyłączyć się do Państwa sieci? Czy jest wymagany wkład własny?

Nie wymagamy wkładu finansowego. Każdy agent PZU ma możliwość otwarcia i prowadzenia własnego biura pod szyldem PZU. Wystarczy mieć własny lub wynajęty lokal. Kolejnym etapem jest przygotowanie tego miejsca zgodnie z naszymi standardami: białe ściany, podłoga w stonowanych kolorach – nawierzchnia w dobrym stanie, jasne oświetlenie. W sytuacji, gdy lokal nie wymaga remontu, agent nie ponosi na starcie żadnych dodatkowych kosztów.

Czy wymagane jest posiadanie określonego doświadczenia lub szkoleń?

Kandydat na agenta ubezpieczeniowego powinien mieć wykształcenie przynajmniej średnie i legitymować się zaświadczeniem o niekaralności. Są to wymogi ustawowe. Na naszej stronie internetowej agentpzu.pl krok po kroku wyjaśniamy, jak zostać agentem ubezpieczeniowym. Zapewniamy szkolenia i wsparcie Zespołu Sprzedaży oraz Biura Sprzedaży.

Na jakie wsparcie mogą liczyć Państwa "najmłodsi" franczyzobiorcy?

Dla biur w standardzie Agent 2.0 i Agent 3.0 zapewniamy bezpłatne umeblowanie, profesjonalną aranżację i wizualizację lokalu, oznakowanie wewnętrzne i zewnętrzne biura, by było dobrze widoczne z ulicy. Biura w najwyższym standardzie otrzymują od nas zestaw wypoczynkowy do poczekalni, specjalne elementy dekoracyjne czy ekspres do kawy. Wszystkim zapewniamy materiały marketingowe, szkolenia i wsparcie merytoryczne. Nie pobieramy żadnych opłat franczyzowych na początku współpracy ani w okresie jej trwania.

Naszą przewagą na rynku franczyzowym jest minimalna inwestycja naszego partnera i maksymalne wsparcie z naszej strony. Kiedy jesteśmy obecni z naszym stoiskiem na różnego rodzaju targach franczyzowych, odwiedzający pytają nas, gdzie jest haczyk. Nie są w stanie uwierzyć, że nie pobieramy opłat, a tak wiele oferujemy partnerowi już na starcie. Nasza oferta z pewnością wyróżnia się na tle podobnych konceptów z branży finansowej brakiem opłat oraz zakresem wsparcia, jakie oferujemy. Mówimy tu nie tylko o wyposażeniu biura w meble, czy oznakowaniu placówki, ale też o kompleksowym programie wdrożenia, szkoleniach, opiece kierowników sprzedaży i atrakcyjnym systemie wynagrodzenia.

Serdecznie dziękujemy za udzielenie odpowiedzi.

 

***

Polecamy także:

Wywiad: O franczyzie na kółkach z Krystianem Zarembą - Sales Menagerem Bike Café

 

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook