Wywiad: o franczyzie odzieżowej QUIOSQUE

23 mar 2020

QUIOSQUE to marka odzieżowa, którą zna niemalże każda "dobrze ubrana" kobieta. Nie każdy wie, że firma oferuje współpracę na zasadach franczyzy. O tym modelu biznesowym mieliśmy przyjemność porozmawiać z Panią Małgorzatą Larwą - menagerem ds. Ekspansji.

• Od kiedy QUIOSQUE umożliwia współprace na zasadach franczyzy?

Powstanie firmy to początek lat 90-tych. Istniejemy na rynku już ponad ćwierć wieku. Pierwsze sklepy franczyzowe pojawiły się w naszej sieci już w 2003 roku. Oczywiście zasady współpracy ewaluowały na przestrzeni tych lat, ale z czego jesteśmy dumni to fakt, że wśród naszych Partnerów cały czas obecni są Ci, którzy otwierali z nami pierwsze sklepy franczyzowe.

• Wymienia się wiele rodzajów franczyzy, tj. masterfranczyza, czy franczyza bezpośrednia. Jaki Państwo rodzaj współpracy oferujecie?

Oferujemy bezpośredni rodzaj franczyzy.

Nasza pomoc dotyczy wielu obszarów i można ją uzyskać na każdym etapie inwestycji. Począwszy od doboru lokalizacji sklepu, negocjacji z centrum handlowym - jeśli zaistnieje taka konieczność - przez realizację projektu architektonicznego, pozyskanie zezwoleń budowlanych. Każdy franczyzobiorca może też liczyć na organizowane centralnie promocje, o których informacje są regularnie umieszczane w mediach.

Zapewniamy stałe zabezpieczenie oferty towarowej sklepu, bieżącą analizę sprzedaży oraz działania wspierające sprzedaż. Wiemy, że wielu potencjalnych partnerów odstrasza pozostanie z towarem po zakończeniu sezonu . Zapobiegamy temu poprzez bieżące zarządzanie zatowarowaniem sklepu oraz odbieranie niesprzedanego towaru po sezonie.

 

Małgorzata Larwa - menager ds. Ekspancji

• Kto może zostać Państwa franczyzobiorcą? Czy sklep Quiosque musi mieć odgórnie ustalony metraż/powierzchnie?

Aby współpracować z QUIOSQUE należy posiadać lokal, którego optymalna dla marki powierzchnia ma metraż od 100 do 130 m2, w mieście powyżej 30 tysięcy mieszkańców. Koszt inwestycji to, w zależności od stanu lokalu, od 1 000zł do 2 500zł netto na 1m2.

• Obecnie sieć sprzedaży Quiosque liczy ponad 180 salonów, z czego aż połowa to sklepy partnerskie. Czym się Państwo wyróżniacie na tle konkurencji?

Marka QUIOSQUE istnieje na rynku nieprzerwanie od blisko 30 lat. Jesteśmy liderem sprzedaży małych i średnich miastach, na które stawiamy. Z naszą marką jest ponad 600 tys. Polek, członkiń Klubu QUIOSQUE – programu lojalnościowego dedykowanego naszym Klientkom. Tym co nas wyróżnia jest więc: rozpoznawalność marki, ogromne doświadczenie w branży i zaufanie, którym darzą nas nie tylko partnerzy biznesowi, lecz także klientki.

Nasi franczyzobiorcy mogą liczyć na pełne wsparcie i doradztwo. Pomagamy w otwarciu sklepu, już od etapu negocjacji czynszu, przez przygotowania projektu salonu, aż po codzienne wsparcie w jego prowadzeniu. Potrafimy trafnie ocenić przydatność danej lokalizacji pod kątem prowadzenia salonu QUIOSQUE, minimalizując tym samym ryzyko biznesowe. Wspierając sprzedaż stosujemy cały pakiet nowoczesnych rozwiązań omnichanel , których zadaniem jest zachęcać klientkę do wizyty w sklepie.

Oferujemy unikatowy produkt - ubrania idealnie dopasowane pod względem gustu i typu sylwetek Polek, w cenie, na którą mogą sobie pozwolić. Kolekcje są dostępne w pełnej gamie rozmiarów od 36 do 46. Specjalizujemy się w określonym asortymencie – są nim sukienki – nasz sztandarowy produkt, po który Klientki przychodzą do nas od lat.

Obecnie stacjonarna sprzedaż w galeriach jest zdecydowanie ograniczona. Niemniej niebawem wszystko się zmieni i unormuje. Dlatego też życzę jak najszybszych otwarć kolejnych, nowych sklepów franczyzowych i serdecznie dziękuję za odpowiedzi.

 

***

Polecamy także:

Wywiad: Remax Polska franczyzą roku 2020

Wywiad: Remax Polska franczyzą roku 2020

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook