Wywiad: studio modelowania sylwetki pomysłem na biznes

26 mar 2020

Body Evolution to studio modelowania sylwetki za pomocą specjalistycznego sprzętu i suplementów diety. Firma oferuje współpracę na zasadach franczyzy. O tym koncepcie mieliśmy możliwość porozmawiać z Panią Beatą Wituń  - właścicielką sieci franczyzowej Body Evolution

Na samym początku chciałabym poprosić o krótką charakterystykę firmy Body Evolution dla tych czytelników, którzy nie mieli okazji zapoznać się z Państwa działalnością. Czym jest Body Evolution?

Body Evolution to sprawdzony i gotowy pomysł na biznes, to coś więcej niż gabinet kosmetyczny, czy siłownia. Body Evolution to miejsce, gdzie znajdziemy urządzenia wspomagające odchudzanie, takie jak bieżnia na podczerwień i podciśnienie, bodyslim, rollslim pomagający ujędrnić skórę i pozbyć się cellulitu, ale także zabiegi kosmetyczne i dostęp do diety. Body Evolution to miejsce w którym kompleksowo zadbamy o panią w każdym wieku. W związku z tym ze jesteśmy praktykami , sami prowadzimy gabinet od 5 lat, wiemy co się sprawdza, co się sprzedaje i czego potrzebuje i oczekuje klient.

Body Evolution jest coraz bardziej popularne. Ile obecnie posiadacie posiadacie Państwo jednostek franczyzowych?

Na obecną chwilę mamy już 23 punkty i w najbliższym czasie otwieramy kolejne 3 nowe. Zależy nam na rozwoju, także bardzo intensywnie pracujemy nad rozpoznawalnością marki. Cieszymy się, że jesteśmy już w kolejnych miastach w Polsce.

W czym według Pani tkwi sukces Body Evolution?

Jesteśmy praktykami, wiemy co się sprawdza, wiemy jakie są potrzeby rynku i na bieżąco na nie reagujemy. Na pewno naszym atutem jest bardzo dobrej jakości sprzęt. Nasze bieżnie, czy rowery wyposażone są w wyświetlacze multivision, dzięki którym ćwicząc można zwiedzać miasta na całym świecie, oglądać ulubione seriale, czy słuchać muzyki na YouTube. Ale odnosimy sukces bo podchodzimy do klientki kompleksowo, wiemy że odchudzanie to nie tylko dieta, że trzeba zadbać nie tylko o zmianę nawyków żywieniowych, ale także o kondycję skóry czy regularne ćwiczenia .

Żyjemy w czasach kiedy każdy chce dobrze wyglądać. Jak Pani ocenia rynek beauty/fitness? Czy tych innowacji nie jest już za dużo?

Faktycznie rynek beauty bardzo szybko się rozwija i jest mocno nasycony, ale my łączymy fitness z beauty tworząc kameralne miejsca, przede wszystkim dla kobiet, tak aby mogły się czuć u nas komfortowo. Myślę, że przyszłość to właśnie kameralne kluby, gdzie klient nie jest anonimowy.

Wywiad: studio modelowania sylwetki pomysłem na biznes

Teraz porozmawiajmy trochę o samym koncepcie Body Evolution. Czy według Pani franczyza Body Evolution jest dla każdego? Wymagacie Państwo jakiś konkretnych kwalifikacji?

Jak w każdej branży, osoby przedsiębiorcze, komunikatywne i relacyjne na pewno odniosą sukces. Jak każdy biznes, nasz również, wymaga zaangażowania i dużych nakładów pracy, w szczególności w początkowej fazie rozwoju gabinetu. Właściciel gabinetu zarządza pracownikami, także dobrze jeśli ma umiejętności menadżerskie.

Czy to jest biznes tylko dla kobiet?

Przede wszystkim dla kobiet, ale nie tylko. Jesteśmy otwarci na współpracę, także nasze gabinety prowadzą również mężczyźni i to z dużym powodzeniem.

Co jest najtrudniejsze we franczyzie, którą Państwo oferujecie?

Nie jesteśmy odosobnieni, jak wszystkie branże mierzymy się z problemem braku pracowników. Ciężko jest znaleźć osoby odpowiedzialne, zaangażowane, a do tego otwarte, komunikatywne i sprzedażowe. Dużym obciążeniem dla nowych przedsiębiorców są koszta zatrudnienia, jak ZUS czy podatki i mimo ułatwień jakie wprowadza rząd, nadal są one niewystarczające. Kolejny problem dla całego rynku beauty to kosmetyczki, zaniżające ceny zabiegów i wykonujące zabiegi po domach. Wiem, ile kosztuje dobry preparat, jaki jest koszt utrzymania gabinetu, zatrudnienia ludzi i opat z tym związanych.

Jak wyglądają kwestie finansowe? Czy jest możliwe pokrycie inwestycji z kredytu?

Tam gdzie tylko jest to możliwe, zalecamy zakup urządzeń w ramach kredytu czy leasingu, nadal jest możliwość skorzystania z bardzo korzystnych, nisko-oprocentowanych pożyczek unijnych. Urzędy pracy również oferują różne formy zatrudnienia pracowników ze wsparciem unijnym, także należy się dowiadywać i pytać, bo zawsze jest to dobre wsparcie na starcie.

Jakie wsparcie otrzymują od Państwa franczyzobiorcy?

Od początku współpracy, franczyzobiorcy mogą liczyć na nasze wsparcie. Pomagamy w wyborze najlepszego lokalu, podpowiadamy na co zwrócić uwagę, gdzie szukać i jakie warunki powinien spełniać oraz jeśli jest taka potrzeba, negocjujemy warunki umowy wynajmu. Zaczynamy od cyklu szkoleń wstępnych, które obejmują takiej tematy jak social media, obsługa klienta, szkolenia z obsługi urządzeń i protokoły zabiegowe, ale również podstawy dietetyki i obsługa portalu dietetycznego. Zależy nam na podnoszeniu umiejętności i rozwoju, dlatego organizujemy dodatkowe szkolenia, zarówno sprzedażowe jak i produktowe. Nasi franczyzobiorcy otrzymują dostęp do materiałów marketingowych, takich jak projekty kart, wizytówek, ulotek, filmy , zdjęcia czy content do wykorzystania w social media. Po naszej stronie jest również administrowanie i pozycjonowanie strony www, oraz promocja ogólnopolska. Pokazujemy się w takich czasopismach jak ; Olivia, Kobieta i życie, czy Law Buisnes Quality. W zeszłym roku dla sieci Body Evolution zdobyliśmy takie nagrody jak : Kobieca Marka Roku czy Laur Konsumenta 2019. Oczywiście na terenie Polski dostarczamy sprzęt bezpłatnie i gwarantujemy serwis gwarancyjny jak i pogwarancyjny na cały czas trwania umowy.

Koncept na pewno będzie się cieszył popularnością. Żyjemy w czasach kiedy każdy chce dobrze wyglądać. A marka, którą Pani reprezentuje naprawdę jest rozpoznawalna. Jednakże należy stanowczo podkreślić, że nie każdy nadaje się do prowadzenia takiego biznesu. Na pewno uruchamiając taką franczyzę należy się w nią angażować. Cóż, pozostaje mi życzyć nowych jednostek franczyzowych i dalszych sukcesów. Dziękuję za rozmowę.

***

Polecamy także:

Wywiad: o franczyzie odzieżowej QUIOSQUE

Wywiad: o franczyzie odzieżowej QUIOSQUE

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook