Pierwsza informacja dotycząca nanosklepów od sieci Żabka (przeczytaj tutaj) wywołała zainteresowanie wśród czytelników. Redakcja Franczyza INFO postanowiła poprosić o komentarz sieci w tej sprawie.
Poniżej publikujemy odpowiedź Biura Prasowego Żabka Polska:
- (...)Pawilon, o którym mowa, jest elementem naszego zaplecza testowego dla technologii w ramach programu „Sklep Jutra”. Istotnie, część rozwiązań stanowią technologie opracowywane wspólnie z firmą AiFi, zarówno z myślą o sklepie bezobsługowym, jak i o przyspieszeniu zakupów w sklepach z obsługą. Część z tych technologii jest już zaadoptowana w wybranych sklepach w całej Polsce, np. elektroniczne cenówki czy digital signage, pozostałe są na etapie pilotażu.
Kolejne rozwiązania przechodzą przez standardowe fazy testów, w tym etap testów realizowany w grupie tzw. „friends & family”, co oznacza pracowników i współpracowników Żabki. Technologie po tej fazie testów, w przypadku potwierdzenia ich przydatności, są sprawdzane pilotażowo w działających sklepach Żabka. Niektóre z tych placówek są miejscem testowania kilku rozwiązań jednocześnie, jak na przykład sklep przy Półwiejskiej w Poznaniu.
Zakładamy, że do końca roku uruchomiony będzie kolejny sklep z kilkoma nowymi rozwiązaniami technologicznymi, w tym dedykowanymi koncepcji sklepu częściowo lub całkowicie bezobsługowego.
***
Jak działają nanosklepy?
Autonomiczne, kontenerowe sklepy bez kasjerów wyposażane są przede wszystkim przez amerykańską firmę AiFi. Obecnie na świecie działa 10 sklepów autonomicznych, wyposażonych w technologię od AiFi. Tego rodzaju placówki można znaleźć w Amsterdamie, Paryżu, Szanghaju, Teksasie, Kalifornii i Poznaniu. W planach AiFi jest uruchomienie do końca 2021 roku 330 nanosklepów.
Zakupy odbywają się bez kasjera i zazwyczaj są otwarte 24 godziny na dobę, przez siedem dni w tygodniu. To duży atut tego konceptu. W większości z nich zakup nie wymaga kasowania produktu. Klienci wchodzą do nanosklepu poprzez kod QR, który generują w aplikacji mobilnej. Następnie wybierają produkty z półek. Wzięcie z półki produktu jest automatycznie zauważone przez aplikację i zapisane w wirtualnym koszyku. Po opuszczeniu sklepu aplikacja sumuje zabrane zakupy i pobiera z konta określoną kwotę.
***
Polecamy także:
Nanosklepy przyszłością polskiego retailu?