Żabka wdraża system do zarządzania franczyzą w chmurze!

29 maja 2021
źródło: materiał dostarczony przez Żabka Polska

Żabka wdrożyła innowacyjny system zarządzania bazujący na rozwiązaniach chmurowych dostarczonych przez Salesforce. Narzędzie pomaga podnieść jakość obsługi blisko 6000 franczyzobiorców współpracujących z siecią - czytamy w komunikacie sieci. 

Żabka Polska wdrożyła unikalne, oparte o chmurę narzędzie do zarządzania siecią franczyzową bazujące na rozwiązaniach Salesforce. Nowy System Zarządzania Relacjami z Franczyzobiorcami integruje w jednym miejscu dane dotychczas dostępne w różnych aplikacjach, zapewniając jeszcze lepszą i szybszą obsługę blisko 6000 franczyzobiorców sieci Żabka. Dzięki uproszczeniu i przyspieszeniu wielu procesów skalowalna platforma będzie wspierać potrzeby firmy związane z jej rozwojem. Partnerem technologicznym odpowiedzialnym za wdrożenie systemu jest Accenture w Polsce.

Wprowadzenie nowego narzędzia zarządzania danymi i kontaktami z franczyzobiorcami jest kolejnym krokiem na drodze do lepszego dopasowania usług i produktów do dynamicznie zmieniających się potrzeb. Tym samym Żabka weszła na kolejny etap transformacji cyfrowej organizacji.

Franczyzobiorcy, których już blisko 6000 współpracuje z naszą siecią, są od zawsze w centrum naszej uwagi, dlatego systematycznie podnosimy jakość ich obsługi. Wdrożenie Salesforce umożliwiło nam stworzenie wielowarstwowego ekosystemu, łączącego funkcjonalnie i procesowo zespoły centrali oraz kadry operacyjnej (korzystające z FRM) z franczyzobiorcami i partnerami ds. sprzedaży (korzystającymi z aplikacji Cyberstore). Narzędzia FRM i Cyberstore współpracują ze sobą w czasie rzeczywistym. Pozwalają nam m.in. prowadzić scentralizowany model rekrutacji, pobudzają transformację sieci terenowej dzięki profilowanej komunikacji czy umożliwiają monitoring wydajności usług sklepowych w czasie rzeczywistym. Wierzymy, że nowy system pomoże nam jeszcze lepiej wspierać naszych franczyzobiorców, co z kolei przełoży się na wzrost ich zaangażowania i zwiększenie satysfakcji ze współpracy z siecią Żabka podkreśla Tomasz Blicharski, dyrektor zarządzający Żabka Future.

Dzięki nowemu rozwiązaniu w chmurze Żabka zbudowała unikalny system, umożliwiający dostęp do zagregowanych danych (360 view) o franczyzobiorcach i sklepach na potrzeby bezpośredniej komunikacji z franczyzobiorcami i partnerami ds. sprzedaży, realizowanej za pośrednictwem aplikacji Cyberstore. Dostępny model danych i funkcjonalności umożliwiają proste i wygodne zarządzanie relacjami z franczyzobiorcą po stronie zespołów centrali i kadry operacyjnej oraz zapewniają narzędzia efektywnej obsługi procesów wewnętrznych i komunikacji związanej ze wsparciem franczyzobiorców.

Rozwiązania dostarczone przez Salesforce (m.in. Salesforce Communities, Salesforce Service Cloud, Applications i Platform) pozwoliły na optymalizację wielu procesów biznesowych, ale także istniejących już systemów kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem (ERP), czy wsparcia back-office. Dopasowanie rozwiązań do potrzeb Żabki pozwala na stopniowe migrowanie procesów biznesowych z wielu systemów do jednego miejsca, uproszczając i przyśpieszając prace niemal wszystkich działów.

– Jesteśmy dumni, że Żabka Polska dołączyła do grona naszych klientów. Dzięki naszemu ogromnemu doświadczeniu możemy tworzyć najlepsze na świecie rozwiązania dostosowane do potrzeb franczyzobiorców, korzystając z Salesforce, które doceniły największe sieci handlowe na świecie. Żabka ze swoim bardzo szybkim tempem ekspansji potrzebowała rozwiązania, które jest łatwo skalowalne i podąża za tempem rozwoju, ale także zmieniającymi się oczekiwaniami. Przykład Żabki pokazuje, że ekosystem Salesforce to nie tylko CRM, ale wiele innych rozwiązań kompleksowo wspierających transformację cyfrowąkomentuje Petra Jenner, Dyrektor Generalny i Starszy Wiceprezes na Europę, Bliski Wschód i Afrykę, Emerging Markets w Salesforce.

Wykorzystując swoje doświadczenie technologiczne i branżowe, Accenture w Polsce jest partnerem technologicznym odpowiedzialnym za wdrożenie systemu FRM. Ze względu na pandemię projekt prowadzony był zdalnie, obejmując kilkadziesiąt warsztatów i szkoleń biznesowych.

Jacek Borek, Dyrektor Zarządzający Accenture Technology w Polsce dodaje: - Nasze doświadczenie przy dużych transformacjach IT na bazie platformy Salesforce pozwoliło ponad 30-osobowemu zespołowi Accenture sprawnie przejść przez wszystkie etapy projektu: analizę wymagań, budowę architektury rozwiązania, konfigurację, development, deployment, testy, szkolenia i utrzymanie systemu na produkcji. Z rozwiązania korzysta już ponad 300 użytkowników biznesowych Żabki z centrali i lokalizacji regionalnych, a kolejnych 300 dołączy w najbliższych tygodniach. Salesforce pozwoli im szybciej i sprawniej wykonywać codzienne obowiązki, zapewniając przyjazny interfejs, który centralizuje informacje o kandydatach, franczyzobiorcach i sklepach.

Nowy system poprawił wydajność i efektywność działań terenowych, co przełożyło się na wzrost zaangażowania franczyzobiorców i partnerów ds. sprzedaży. Umożliwił także monitoring poziomu świadczonych usług i wydajności dostawców zewnętrznych oraz wewnętrznych w czasie rzeczywistym, co pozwala na podejmowanie decyzji natychmiast i w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo budowa Salesforce Competence Center docelowo ma pozwolić Żabce na samodzielną rozbudowę własnej platformy kompetencyjnej, umożliwiającej dalszy rozwój i skalowalność, dostosowanej do potrzeb ekspansji.

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera