Żabka dołącza do wegerewolucji! Mniejsza stawka VAT dla restauracji! Franczyza Chorten rośnie! - flesz tygodnia

30 Kwi 2021

Franczyza Chorten nie zwalnia. Żabka wprowadza wege markę własną. Grupa Eurocash uruchamia Innowacyjną Platformę Handlu. A gastronomia ma prawo stosować obniżoną stawkę VAT. To jest flesz tygodnia od Franczyza INFO!

 

1. Franczyza Chorten rośnie!

W kwietniu pojawiło się kilka franczyzowych placówek pod szyldem Chorten. Nowe sklepy otwarto między innymi na Mazowszu i na Podlasiu.

Grupa Chorten rozwija franczyzę - powstał 2000 sklep

2. Wakacje.pl zmieniają logotyp

Wakacje.pl wprowadzają nowy system identyfikacji marki i przechodzą totalny rebranding.

Wakacje.pl są miejscem, gdzie dla setek tysięcy Polaków zaczynają się wakacje. Towarzyszymy klientom na każdym etapie ścieżki zakupowej ułatwiając wybór miejsca na urlop, zamieniając nieefektywne poszukiwanie w gąszczu możliwości na łatwe i przyjemne porównanie ofert, zakończone szybkim i bezpiecznym zakupem. Nasi Klienci mogą z naszą pomocą planować wymarzony urlop kiedy chcą, gdzie i jak chcą, w pełni bezobsługowo, ze wsparciem doradcy infolinii czy też w salonie stacjonarnym. Wizualna strona naszej marki musi korespondować z nowoczesnością i wygodą procesów, które oferujemymówi Dariusz Górzny, Prezes Zarządu Wakacje.pl.

3. Gatta sfinalizowała negocjacje 50 umów z wynajmującymi!

Sieć Gatta sfinalizowała negocjacje 50 umów z wynajmującymi w galeriach handlowych.

Podpisaliśmy już 50 umów, gdzie udało nam się uzyskać satysfakcjonujące dla spółki parametry finansowe. Jest to bardzo duży sukces, gdyż dotyczy ponad połowy lokali, w których renegocjujemy umowy. Od początku sanacji zrezygnowaliśmy zaledwie z 10 lokalizacji – w tych punktach nie udało nam się uzyskać porozumienia z wynajmującymi. Oznacza to, że jak tylko zostanie zniesiony zakaz handlu, wszystkie lokale otworzą się dla klientów – już z najnowszą kolekcją produktówmówi adw. Tomasz Henclewski, pełnomocnik spółki Ferax, Kancelaria Henclewski & Wyjatek.

Przypomnijmy, że sieć klika miesięcy temu poinformowała o toczącym się postępowaniu sanacyjnym.

Postępowanie sanacyjne spółek zarządzających marką Gatta przebiega zgodnie z harmonogramem – w najbliższych tygodniach zostanie złożony plan restrukturyzacyjny oraz spis wierzytelności. Mamy nadzieję na uruchomienie handlu w galeriach, co jest obecnie kluczowym i bardzo wyczekiwanym wydarzeniem. Efektywne negocjacje z galeriami handlowymi stanowią ważny element tego postępowania. Pokazują też, że wzajemna współpraca i dobra wola mogą prowadzić do obopólnie korzystnych rozwiązań. Rekomenduję rozważenie postępowań sanacyjnych wszystkim firmom handlowym, które znalazły się w trudnej sytuacji w wyniku pandemii i wielomiesięcznych obostrzeń. Właściwie zaplanowane i przeprowadzone postępowanie pozwoli im na uratowanie biznesu, wygenerowanie oszczędności i rozpoczęcie nowego etapu w działalności firmywyjaśnia dr Patryk Filipiak, zarządca restrukturyzacyjny spółek, prezes zarządu ZFR S.A.

Gatta na drodze do upadłości - co się stanie z franczyzobiorcami?

 

4. Największa światowa konferencja na temat globalnej franczyzy

W dniach 18/19 maja odbędzie się jedna z najważniejszych konferencji edukacyjnych na świecie. Liderzy i uczestnicy globalnej franczyzy będą mogli uczestniczyć w tym spotkaniu wirtualnie.

Konferencja internetowa rozpocznie  się sesjami dyskusyjnymi na temat "gorących tematów w międzynarodowych przepisach". Poruszone zostaną także kwestie związane z ochroną danych osobowych, z podziałem na kraje objęte RODO i te, które nie są objęte tym rozporządzeniem unijnym. Będzie także dużo o międzynarodowych innowacjach we franczyzie oraz paneli dyskusyjnych w obrębie prawa. Więcej na temat konferencji można przeczytać bezpośrednio na stronie: https://www.franchise.org/events/2021-ibaifa-joint-conference

Udział w konferencji skierowany jest w szczególności do osób reprezentujących sieci franczyzowe, jak i franczyzobiorców. Wydarzenie jest płatne.

5. Żabka wprowadza roślinną markę własną!

Z myślą o klientach szukających zamienników dla produktów i dań pochodzenia zwierzęcego, Żabka stworzyła pierwszą w 100% roślinną markę własną, która będzie miała swoją premierę w wybranych sklepach Żabka w całej Polsce. Plant Hunter to najwyższej jakości i w pełni roślinne produkty. W smaku mają przypominać tradycyjne dania, zaspokajając apetyt nawet największych mięsożerców - czytamy w komunikacie prasowym sieci. 

Już blisko 40% Polaków deklaruje, że są fleksitarianami, czyli ograniczają spożycie mięsa i nabiału, sięgając częściej po produkty roślinne. Z myślą o tych konsumentach stworzyliśmy markę Plant Hunter, która może ich wspierać w dążeniu do zmiany codziennych nawyków żywieniowych. Tworząc nową linię produktów, z ogromną starannością dobieraliśmy składniki, dbając o ich jakość oraz zaskakujący smak. Wprowadzenie pierwszej w 100% roślinnej marki własnej do oferty Żabki poprzedziły liczne testy i badania, a także merytoryczna współpraca z naszymi partneramipowiedziała Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich Żabka Polska.

Rynek produktów roślinnych w Polsce jest już wart ponad 600 mln zł. Żabka, odpowiadając na nowe potrzeby coraz większej grupy Polaków, stawia kolejny krok w upowszechnianiu się dostępu do dobrego roślinnego jedzenia. Z końcem kwietnia wszyscy, którzy ograniczają spożycie produktów zwierzęcych, będą mogli dalej cieszyć się znanymi daniami, acz w roślinnym wydaniu – smakiem roślinnego kotleta „jak drobiowego” czy sałatki jarzynowej „jak z jajkiem”. Cieszymy się, że jako RoślinnieJemy mieliśmy możliwość aktywnie włączenia się w proces budowania marki Plant Hunterkomentuje Maciej Otrębski, ekspert kampanii RoślinnieJemy, promującej spożycie produktów i dań roślinnych.

Żabka dołącza do wegerewolucji! Mniejsza stawka VAT dla restauracji! Franczyza Chorten rośnie! - flesz tygodnia

6. Trybunał Sprawiedliwości UE: gastronomia ma prawo stosować obniżoną stawkę VAT

22 kwietnia 2021 r. Trybunał Sprawiedliwości UE orzekł, że przedsiębiorcy z sektora gastronomicznego mają prawo stosować obniżoną 5-proc. stawkę VAT przy sprzedaży dań restauracyjnych na wynos.

Pojęcie usług restauracyjnych i cateringowych obejmuje dostarczanie żywności wraz z odpowiednimi usługami wspomagającymi, mającymi na celu umożliwienie natychmiastowego spożycia tej żywności przez klienta końcowego, czego zweryfikowanie należy do sądu odsyłającego. Jeżeli klient końcowy podejmie decyzję o nieskorzystaniu z zasobów materialnych i ludzkich udostępnionych mu przez podatnika w związku z konsumpcją dostarczonej żywności, należy uznać, że z dostawą tej żywności nie wiąże się żadna usługa wspomagająca – uznał TSUE w wyroku z dnia 22 kwietnia 2021 roku w sprawie C-703/19.

Żabka dołącza do wegerewolucji! Mniejsza stawka VAT dla restauracji! Franczyza Chorten rośnie! - flesz tygodnia

7. Eurocash wprowadza Innowacyjną Platformę Handlu

Innowacyjna Platforma Handlu (IPH) to kolejna nowa technologia opracowana przez Grupę Eurocash z myślą o przedsiębiorcach prowadzących sklepy detaliczne. Jest to zintegrowany system do zarządzania sklepem, który łączy właścicieli placówek z ich klientami, a także producentami. Pozwala m.in. na łatwą obsługę transakcji sprzedaży, samodzielne implementowanie promocji oferowanych bezpośrednio przez dostawców, zarządzanie asortymentem i dokumentacją oraz analizę danych. IPH przeszła już fazę testów – obecnie korzysta z niej 1 400 sklepów, m.in. sieci ABC, Groszek i Euro Sklep. Do końca 2021 r. Grupa planuje zwiększyć ich liczbę do 4 000 placówek.

–  To dla nas ważna chwila oraz kolejny kamień milowy na naszej drodze wspierania handlu niezależnego i podnoszenia jego konkurencyjności.  Po sukcesie platform eurocash.pl i eurocash.pl Market przyszedł czas na zintegrowany system do zarządzania sklepem tam, gdzie jego serce, czyli w strefie kasowej – mówi Luis Amaral, Prezes Grupy Eurocash. Nasz kolejny projekt przeszedł pomyślnie fazę testów, spełnia swoje zadanie i jest realnym wsparciem dla właścicieli sklepów w całej Polsce. Udostępniając to kompleksowe narzędzie mam poczucie, że w realny sposób zrównujemy szanse i możliwości technologiczne niezależnych sklepów wobec wielkich centralnie zarządzanych sieci handlowych – dodaje Luis Amaral.

Innowacyjna Platforma Handlu to nowoczesne i wielozadaniowe rozwiązanie oparte o system POS. Wdrażając rozwiązanie w swoim sklepie przedsiębiorca może wybrać proponowany nowoczesny i kompaktowy – a przez to idealnie przystosowany nawet do niewielkich placówek – system kasowy albo pozostać przy swoim starym urządzeniu i zainstalować jedynie software obsługujący IPH. Decyzja należy do przedsiębiorcy. Obecnie platformy używa ponad 780 właścicieli sklepów ABC, 470 sklepów Groszek i blisko 150 Euro Sklep. 420 spośród nich zdecydowało się na dołączenie do platformy wraz z wymianą kas fiskalnych na autorski system kasowy IPH POS.

8. Co McDonald's Polska robi z olejem smażalniczym?

Sieć opublikowała na swoim linkedinie filmik, na którym przedstawia co się dzieje ze zużytym olejem smażalniczym. Filmik ma na celu promować dbanie o środowisko.

 

9. Franczyzobiorca sklepów PSB Mrówka, uruchamia własne sklepy budowlane pod logo Hipper!

Jak podaje portal wh.pl, firma WRI, która jest franczyzobiorcą PSB Mrówka i pod tym logiem prowadzi siedem franczyzowych sklepów Mrówka,  uruchomiła swój pierwszy market budowlany pod szyldem Hipper. Firma zapowiedziała ekspansję tej marki na całą Polskę.

10.  Aplikacja InPost najlepiej ocenianą w Polsce!

- W ciągu zaledwie dwóch lat zbudowaliśmy aktywną społeczność ponad 6,5 mln użytkowników Jesteśmy obecnie najlepiej ocenianą aplikacją w Polsce – z ocenami 5/5 w App Store i 4.9/5 w Google Play, przy blisko 700 tysiącach przyznanych ocen – zarówno przez użytkowników urządzeń z systemami iOS, jak i Android. Żadna z liczących się aplikacji w Polsce nie może się pochwalić takim wynikiem - ocenia Rafał Brzoska, prezes InPost.

Przypomnijmy, że InPost umożliwia zainteresowanym przedsiębiorcom współpracę w oparciu o franczyzę.

11. Circle K otwiera kolejną stację w modelu franczyzowym!

Sieć stacji Circle K powiększyła się o nową stację. Punkt znajduje się w Ropczycach, w województwie podkarpackim i działa w oparciu o model franczyzowy. Obecnie punkty franczyzowe pod szyldem Circle K, stanowią 25 procent stacji paliw tej sieci.

Franczyzowy Gigant wesprze seniorów w całej Polsce!

Przeczytaj także

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera