Franczyza Chorten nie zwalnia. Żabka wprowadza wege markę własną. Grupa Eurocash uruchamia Innowacyjną Platformę Handlu. A gastronomia ma prawo stosować obniżoną stawkę VAT. To jest flesz tygodnia od Franczyza INFO!
W kwietniu pojawiło się kilka franczyzowych placówek pod szyldem Chorten. Nowe sklepy otwarto między innymi na Mazowszu i na Podlasiu.
Wakacje.pl wprowadzają nowy system identyfikacji marki i przechodzą totalny rebranding.
Wakacje.pl są miejscem, gdzie dla setek tysięcy Polaków zaczynają się wakacje. Towarzyszymy klientom na każdym etapie ścieżki zakupowej ułatwiając wybór miejsca na urlop, zamieniając nieefektywne poszukiwanie w gąszczu możliwości na łatwe i przyjemne porównanie ofert, zakończone szybkim i bezpiecznym zakupem. Nasi Klienci mogą z naszą pomocą planować wymarzony urlop kiedy chcą, gdzie i jak chcą, w pełni bezobsługowo, ze wsparciem doradcy infolinii czy też w salonie stacjonarnym. Wizualna strona naszej marki musi korespondować z nowoczesnością i wygodą procesów, które oferujemy– mówi Dariusz Górzny, Prezes Zarządu Wakacje.pl.
Sieć Gatta sfinalizowała negocjacje 50 umów z wynajmującymi w galeriach handlowych.
– Podpisaliśmy już 50 umów, gdzie udało nam się uzyskać satysfakcjonujące dla spółki parametry finansowe. Jest to bardzo duży sukces, gdyż dotyczy ponad połowy lokali, w których renegocjujemy umowy. Od początku sanacji zrezygnowaliśmy zaledwie z 10 lokalizacji – w tych punktach nie udało nam się uzyskać porozumienia z wynajmującymi. Oznacza to, że jak tylko zostanie zniesiony zakaz handlu, wszystkie lokale otworzą się dla klientów – już z najnowszą kolekcją produktów – mówi adw. Tomasz Henclewski, pełnomocnik spółki Ferax, Kancelaria Henclewski & Wyjatek.
Przypomnijmy, że sieć klika miesięcy temu poinformowała o toczącym się postępowaniu sanacyjnym.
– Postępowanie sanacyjne spółek zarządzających marką Gatta przebiega zgodnie z harmonogramem – w najbliższych tygodniach zostanie złożony plan restrukturyzacyjny oraz spis wierzytelności. Mamy nadzieję na uruchomienie handlu w galeriach, co jest obecnie kluczowym i bardzo wyczekiwanym wydarzeniem. Efektywne negocjacje z galeriami handlowymi stanowią ważny element tego postępowania. Pokazują też, że wzajemna współpraca i dobra wola mogą prowadzić do obopólnie korzystnych rozwiązań. Rekomenduję rozważenie postępowań sanacyjnych wszystkim firmom handlowym, które znalazły się w trudnej sytuacji w wyniku pandemii i wielomiesięcznych obostrzeń. Właściwie zaplanowane i przeprowadzone postępowanie pozwoli im na uratowanie biznesu, wygenerowanie oszczędności i rozpoczęcie nowego etapu w działalności firmy – wyjaśnia dr Patryk Filipiak, zarządca restrukturyzacyjny spółek, prezes zarządu ZFR S.A.
4. Największa światowa konferencja na temat globalnej franczyzy
W dniach 18/19 maja odbędzie się jedna z najważniejszych konferencji edukacyjnych na świecie. Liderzy i uczestnicy globalnej franczyzy będą mogli uczestniczyć w tym spotkaniu wirtualnie.
Konferencja internetowa rozpocznie się sesjami dyskusyjnymi na temat "gorących tematów w międzynarodowych przepisach". Poruszone zostaną także kwestie związane z ochroną danych osobowych, z podziałem na kraje objęte RODO i te, które nie są objęte tym rozporządzeniem unijnym. Będzie także dużo o międzynarodowych innowacjach we franczyzie oraz paneli dyskusyjnych w obrębie prawa. Więcej na temat konferencji można przeczytać bezpośrednio na stronie: https://www.franchise.org/events/2021-ibaifa-joint-conference
Udział w konferencji skierowany jest w szczególności do osób reprezentujących sieci franczyzowe, jak i franczyzobiorców. Wydarzenie jest płatne.
Z myślą o klientach szukających zamienników dla produktów i dań pochodzenia zwierzęcego, Żabka stworzyła pierwszą w 100% roślinną markę własną, która będzie miała swoją premierę w wybranych sklepach Żabka w całej Polsce. Plant Hunter to najwyższej jakości i w pełni roślinne produkty. W smaku mają przypominać tradycyjne dania, zaspokajając apetyt nawet największych mięsożerców - czytamy w komunikacie prasowym sieci.
– Już blisko 40% Polaków deklaruje, że są fleksitarianami, czyli ograniczają spożycie mięsa i nabiału, sięgając częściej po produkty roślinne. Z myślą o tych konsumentach stworzyliśmy markę Plant Hunter, która może ich wspierać w dążeniu do zmiany codziennych nawyków żywieniowych. Tworząc nową linię produktów, z ogromną starannością dobieraliśmy składniki, dbając o ich jakość oraz zaskakujący smak. Wprowadzenie pierwszej w 100% roślinnej marki własnej do oferty Żabki poprzedziły liczne testy i badania, a także merytoryczna współpraca z naszymi partnerami – powiedziała Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich Żabka Polska.
– Rynek produktów roślinnych w Polsce jest już wart ponad 600 mln zł. Żabka, odpowiadając na nowe potrzeby coraz większej grupy Polaków, stawia kolejny krok w upowszechnianiu się dostępu do dobrego roślinnego jedzenia. Z końcem kwietnia wszyscy, którzy ograniczają spożycie produktów zwierzęcych, będą mogli dalej cieszyć się znanymi daniami, acz w roślinnym wydaniu – smakiem roślinnego kotleta „jak drobiowego” czy sałatki jarzynowej „jak z jajkiem”. Cieszymy się, że jako RoślinnieJemy mieliśmy możliwość aktywnie włączenia się w proces budowania marki Plant Hunter – komentuje Maciej Otrębski, ekspert kampanii RoślinnieJemy, promującej spożycie produktów i dań roślinnych.
22 kwietnia 2021 r. Trybunał Sprawiedliwości UE orzekł, że przedsiębiorcy z sektora gastronomicznego mają prawo stosować obniżoną 5-proc. stawkę VAT przy sprzedaży dań restauracyjnych na wynos.
Pojęcie usług restauracyjnych i cateringowych obejmuje dostarczanie żywności wraz z odpowiednimi usługami wspomagającymi, mającymi na celu umożliwienie natychmiastowego spożycia tej żywności przez klienta końcowego, czego zweryfikowanie należy do sądu odsyłającego. Jeżeli klient końcowy podejmie decyzję o nieskorzystaniu z zasobów materialnych i ludzkich udostępnionych mu przez podatnika w związku z konsumpcją dostarczonej żywności, należy uznać, że z dostawą tej żywności nie wiąże się żadna usługa wspomagająca – uznał TSUE w wyroku z dnia 22 kwietnia 2021 roku w sprawie C-703/19.
Innowacyjna Platforma Handlu (IPH) to kolejna nowa technologia opracowana przez Grupę Eurocash z myślą o przedsiębiorcach prowadzących sklepy detaliczne. Jest to zintegrowany system do zarządzania sklepem, który łączy właścicieli placówek z ich klientami, a także producentami. Pozwala m.in. na łatwą obsługę transakcji sprzedaży, samodzielne implementowanie promocji oferowanych bezpośrednio przez dostawców, zarządzanie asortymentem i dokumentacją oraz analizę danych. IPH przeszła już fazę testów – obecnie korzysta z niej 1 400 sklepów, m.in. sieci ABC, Groszek i Euro Sklep. Do końca 2021 r. Grupa planuje zwiększyć ich liczbę do 4 000 placówek.
– To dla nas ważna chwila oraz kolejny kamień milowy na naszej drodze wspierania handlu niezależnego i podnoszenia jego konkurencyjności. Po sukcesie platform eurocash.pl i eurocash.pl Market przyszedł czas na zintegrowany system do zarządzania sklepem tam, gdzie jego serce, czyli w strefie kasowej – mówi Luis Amaral, Prezes Grupy Eurocash. Nasz kolejny projekt przeszedł pomyślnie fazę testów, spełnia swoje zadanie i jest realnym wsparciem dla właścicieli sklepów w całej Polsce. Udostępniając to kompleksowe narzędzie mam poczucie, że w realny sposób zrównujemy szanse i możliwości technologiczne niezależnych sklepów wobec wielkich centralnie zarządzanych sieci handlowych – dodaje Luis Amaral.
Innowacyjna Platforma Handlu to nowoczesne i wielozadaniowe rozwiązanie oparte o system POS. Wdrażając rozwiązanie w swoim sklepie przedsiębiorca może wybrać proponowany nowoczesny i kompaktowy – a przez to idealnie przystosowany nawet do niewielkich placówek – system kasowy albo pozostać przy swoim starym urządzeniu i zainstalować jedynie software obsługujący IPH. Decyzja należy do przedsiębiorcy. Obecnie platformy używa ponad 780 właścicieli sklepów ABC, 470 sklepów Groszek i blisko 150 Euro Sklep. 420 spośród nich zdecydowało się na dołączenie do platformy wraz z wymianą kas fiskalnych na autorski system kasowy IPH POS.
Sieć opublikowała na swoim linkedinie filmik, na którym przedstawia co się dzieje ze zużytym olejem smażalniczym. Filmik ma na celu promować dbanie o środowisko.
Jak podaje portal wh.pl, firma WRI, która jest franczyzobiorcą PSB Mrówka i pod tym logiem prowadzi siedem franczyzowych sklepów Mrówka, uruchomiła swój pierwszy market budowlany pod szyldem Hipper. Firma zapowiedziała ekspansję tej marki na całą Polskę.
- W ciągu zaledwie dwóch lat zbudowaliśmy aktywną społeczność ponad 6,5 mln użytkowników Jesteśmy obecnie najlepiej ocenianą aplikacją w Polsce – z ocenami 5/5 w App Store i 4.9/5 w Google Play, przy blisko 700 tysiącach przyznanych ocen – zarówno przez użytkowników urządzeń z systemami iOS, jak i Android. Żadna z liczących się aplikacji w Polsce nie może się pochwalić takim wynikiem - ocenia Rafał Brzoska, prezes InPost.
Przypomnijmy, że InPost umożliwia zainteresowanym przedsiębiorcom współpracę w oparciu o franczyzę.
Sieć stacji Circle K powiększyła się o nową stację. Punkt znajduje się w Ropczycach, w województwie podkarpackim i działa w oparciu o model franczyzowy. Obecnie punkty franczyzowe pod szyldem Circle K, stanowią 25 procent stacji paliw tej sieci.