Z informacji prasowych wynika, że Żabka Polska planuje wprowadzenie alternatywy dla słynnych paczkomatów InPost. Żabkomaty staną się konkurencją dla obecnych punktów z paczkami?
Pierwszą informację dotyczącą wprowadzenia nowych automatów przekazał portal wiadomoscihandlowe.pl. Serwis poinformował o tym, że w planach Żabki jest wprowadzenie zautomatyzowanego systemu odbioru paczek. Co więcej, Adam Manikowski - Wiceprezes Zarządu Żabka Polska przyznał, że w centrali są już testowane takie paczkomaty.
Maszyny z paczkami mają zajmować mało miejsca i odbiór przesyłek ma się odbywać bez udziału franczyzobiorcy. "Żabkomaty" mają być integralnym elementem nowych placówek.
Zgodnie z komunikatem prasowym przekazanym przez Żabka Polska takie automaty testowane są już w jednym ze sklepów w Poznaniu przy ul. Matyi.
– Z roku na rok widzimy duże wzrosty liczby obsługiwanych paczek w naszej sieci, w ubiegłym roku obsłużyliśmy ich ponad 12 mln. To znak, że skutecznie dostosowaliśmy się do potrzeb naszych klientów i oferując usługę w ponad 6 tys. sklepów w całej Polsce, w bardzo dobrych lokalizacjach, w dogodnych godzinach otwarcia placówek, zapewniliśmy szybką obsługę. Dzięki automatowi wyniki będą jeszcze lepsze. Rozwiązanie nie tylko pozwala nam na usprawnienie procesu odbioru i zwrotów przesyłek, ale także znacznie przyspieszy obsługę klientów odwiedzających nasze sklepy. Niewątpliwą zaletą urządzenia jest również to, że nie wymaga dużo miejsca i może być zaadoptowane w niemal całej sieci naszych sklepów – mówi Anna Grabowska, Wiceprezes Zarządu Żabka Polska.
Żabkomaty, czyli urządzenie do nadawania i odbioru paczek wyprodukowane zostało przez polską firmę Retail Robotics. Wydawanie przesyłek obsługuje najnowszej generacji robot kartezjański, działający w kilku osiach i poruszający się z niezwykłą precyzją i prędkością. Urządzenie jest wbudowane w regały sklepu.
– Żabka w ramach inkubatora technologicznego rozwija nowoczesne rozwiązania w sklepach, które wpływają na komfort zakupów i szybkość obsługi. Już dzisiaj w naszych placówkach można zobaczyć m.in. ekrany digital signange, elektroniczne cenówki czy kasy samoobsługowe. Intensywnie rozwijamy także naszą aplikację mobilną żappka, a także usługi jak „Zamów i odbierz”. Wspólnie z naszym partnerem technologicznym, firmą Retail Robotics, opracowaliśmy unikatowe na rynku urządzenie do odbioru i nadawania paczek, stworzone zgodnie z potrzebami naszych klientów, ale również franczyzobiorców. Żabka uczestniczyła w rozwoju tego urządzenia od początku i jest jego pierwszym komercyjnym użytkownikiem. Urządzenie może obsłużyć dwa razy więcej paczek niż sprzedawca i jednocześnie oferuje błyskawiczną obsługę klientów – mówi Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu ds. Finansów i Rozwoju.
Obecnie klienci Żabki mogą również odbierać i wysyłać przesyłki operatorów takich jak: DHL czy Poczta Polska. Nowy pomysł ma być jednak zautomatyzowany. W ten sposób paczki będzie wydawać automat i nie będzie do tego potrzebna ingerencja pracowników.
Żabka Polska to sieć sklepów franczyzowych, która skupia około 6100 placówek, które należą do ponad 4300 franczyzobiorców.
***
Polecamy także:
Frentzza rusza z ekspansją franczyzową!