Nowa zagraniczna franczyza zawitała do Polski mimo pandemii. Kolejne franczyzowe sklepy wprowadzają usługi kurierskie. Stopiątka otwiera nowe lokale franczyzowe. Intermarche dokonuje remodelingu działających sklepów. Fanczyzobiorcy McDonald's rozpoczynają 90 dni strajku. To jest najnowszy flesz tygodnia, przygotowany przez redakcję Franczyza INFO! Przeczytaj w skrócie!
Sieć Cofix, to nowa zagraniczna franczyza, która w planach ma dynamiczny rozwój w Polsce. Ta międzynarodowa sieć kawiarni, jedynie w ciągu 7 lat uruchomiła 350 lokali. Najwięcej z nich znajduje się w Izraelu i Rosji. W Polsce 3 punkty pod szyldem tej sieci znajdziemy w Warszawie. Jak podał money.pl kawiarnia Cofix zachęca klientów głównie bardzo niskimi cenami. Firma stale szuka franczyzobiorców, którzy chcieliby rozwijać kawiarnie w Polsce pod marką Cofix.
- W 2020 roku zakładaliśmy otwarcie 25 lokalizacji, jednak pandemia zweryfikowała nasze plany. Jeżeli sytuacja z COVID-19 się wyklaruje, w tym roku jako cel ustaliliśmy z centralą 16 nowych punktów, by rok 2021 zamknąć w sumie 19 lokalami. Wejście do innych dużych miast w Polsce planujemy w IV kwartale 2021. Oczywiście nie wiadomo, jak będzie wyglądała sytuacja epidemiologiczna, bo to ona dzisiaj determinuje rynek gastronomii – komentuje Natalia Nowińska z biura prasowego Cofix (cyt. money.pl).
Listę sklepów, które będą obsługiwać przesyłki wzbogacą także takie sieci jak Delikatesy Centrum, Lewiatan, Abc i Euro Sklep.
Eurocash podpisał trójstronną umowę z Pocztą Polską i firmą Pointpack, na mocy której sieci sklepów takie jak: Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep i Abc będą mogły świadczyć usługi kurierskie. Wprowadzenie takich usług przez franczyzobiorców w swoich sklepach, umożliwi im m.in. pracę w niedziele. Pierwsze kilkaset punktów handlowych z usługą kurierską, zostanie udostępnionych w marcu.
- Dostęp do obsługi kurierskiej w sklepach jest coraz bardziej potrzebny i oczekiwany przez konsumentów. To właśnie dlatego chcemy zapewnić naszym klientom – właścicielom sklepów zrzeszonych w sieciach franczyzowych i partnerskich – możliwość korzystania z takiej usługi. Dzięki temu sklepy prowadzone przez polskich przedsiębiorców, zlokalizowane blisko swoich klientów, będą mogły wzmacniać swoją konkurencyjność – mówi Jan Domański, rzecznik prasowy Grupy Eurocash.
W 2021 roku firma zamierza wdrożyć dwa nowe koncepty franczyzowe, które tak samo będą funkcjonowały w branży gastronomicznej w segmencie street food. – Na początku chcemy sprawdzić jaka będzie reakcja konsumentów na naszą nową ofertę, jak będą działać wdrożone rozwiązania i w razie potrzeby zrobić ich korektę. Kolejnym etapem będzie rozwój konceptów w modelu franczyzowym. Wkrótce ogłosimy szczegóły na temat planowanych modeli biznesowych – mówi Krzysztof Olesiak (cyt. retailnet.pl).
Sweet Gallery planuje otworzyć w tym roku 180 nowych punktów.
Zagraniczna sieć Accor podpisała właśnie umowę franczyzy ze spółką Centrum Kongresów i Rekreacji Orle Gniazdo Szczyrk na prowadzenie hotelu. Na mocy podpisanej umowy powstanie Mercure Szczyrk Resort.
Browar Pilsweizer rozwija sieć klepów patronackich w Małopolsce i Podkarpaciu. Ale docelowo firma chce stworzyć sieć sklepów franczyzowych na terenie całego kraju. Koncepcja sklepów patronackich polega na tym, że około 90 procent sprzedaży stanowi sprzedaż piw browaru Pilsweizer, a pozostałe 10 proc. sprzedaży piw z innych browarów.
Intermarche w Szczecinku przeszło gruntowny remodeling. Sklep zlokalizowany przy ulicy Kołobrzeskiej działał od ponad 20 lat. Format sklepu został zmieniony w ramach nowego konceptu o nazwie: POWER.
– Wdrożenie konceptu Power do kolejnego sklepu to jeden z przykładów działania Grupy Muszkieterów, za sprawą którego chcemy rozwijać sieć Intermarché. Konsekwentnie realizujemy nasze cele biznesowe. Obecnie intensywnie pracujemy nad wprowadzeniem konceptu do sklepu w Śremie, jego reotwarcie zaplanowane jest na pierwszą połowę marca (...) Zależy nam, aby wdrażać koncept Power w miastach z różnych regionów Polski, dlatego kolejne zaplanowane lokalizacje to sklepy w Oleśnicy oraz Nowej Soli. Naszym celem jest to, aby właściciele placówek Intermarché mogli na żywo zobaczyć supermarkety w nowej odsłonie, a w efekcie chętniej wprowadzali koncept do prowadzonych sklepów – mówi Benjamin Ferte, członek Zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarché.
Sieć w 2021 roku otworzyła już 2 lokale. W minionym roku Stopiątce udało się otworzyć 17 pizzerii.
- Pierwsze zamrożenie gastronomii wiele nas nauczyło. Natychmiast uruchomiliśmy narzędzia, które szybko rozwinęły kanał delivery. Na początku mieliśmy spadki, ale wkrótce obroty wzrosły o 15-20 proc. – mówił Marcin Ciesielki, prezes firmy Mastergrupa (cyt. horecanet.pl).
Sprawa dotyczy amerykańskich franczyzobiorców, którzy czują się dyskryminowani rasowo. Afroamerykanie rozpoczęli strajk przed główną siedzibą firmy w Chicago. Ma on potrwać 90 dni. Według strajkujących franczyzobiorców, sieć stosuje dyskryminujące taktyki na tle rasowym. W zagranicznych komunikatach prasowych podaje się, że McDonald's nierówno traktuje przedsiębiorców prowadzących restauracje pod szyldem tej marki. Afroamerykanie oskarżają markę m.in. o wyższe opłaty, nieatrakcyjne lokalizacje.
Supeco znajduje się w miejscowości Czechowice- Dziedzice i działa w klasycznym formacie cash&carry. Większość towarów jest sprzedawanych na paletach. Sklep powstał w wyniku zamkniętego wcześniej Marketu Carrefour.
***
Przeczytaj także:
Franczyza Żabki rośnie! Sieć otwiera 7-tysięczny sklep!