Na wyspach handlowych można prowadzić wiele biznesów. Z tego formatu korzystają koncepty sezonowe, ale także całoroczne biznesy. W galeriach handlowych znajdziemy wyspy gastronomiczne, spożywcze i przemysłowe. Na wyspie często sprzedawane są akcesoria do telefonów, upominki, e-papierosy, bielizna, galanteria, odżywki dla sportowców, czy produkty z działu eko. Wiele z nich rozwija się we franczyzie.
Stoisko na wyspie handlowej będzie zdecydowanie mniejszym wydatkiem, niż wynajęcie oddzielonego lokalu w galerii handlowej. Wynajmowane wyspy mają zazwyczaj niewielkie rozmiary (maksymalnie do 6 metrów kwadratowych). Taką przestrzeń handlową jest także łatwiej wynająć i "przetestować jej opłacalność". Zazwyczaj wynajem miejsca na pasażu, nie wiąże się z tak długim okresem obowiązywania umowy, jak to jest w przypadku wynajmu lokalu handlowego. Dlatego prowadząc biznes na wyspie, nie trzeba się wiązać z galerią na długie lata. Szczególnie w tym formacie "lubują się" koncepty, które nie potrzebują mieć dużego asortymentu lub ich asortyment jest dość mały i może pomieścić się np. w szufladach.
Z uwagi na to, że wyspy handlowe znajdują się w ciągu komunikacyjnym, to ich lokalizacja daje im jak najlepszą widoczność. A klient przechodzący obok stoiska, może zakupić produkt, który zauważy całkowicie przypadkiem lub pod wpływem tak zwanego impulsywnego zakupu.
Coraz więcej firm widzi potencjał w wyspach
Wyspy handlowe to format, który sieci chętnie włączają do swoich biznesów. Zalety biznesu na wyspie zauważyła także sieć Kontigo, która 23.11.2021 uruchomiła pierwszy sklep w takim formacie.
Uważamy, że ten format sprzedaży ma duży potencjał i zapewni nam szerokie dotarcie do naszych Klientek – opowiada Magdalena Dąbrowska, Menadżer ds. Marketingu w Kontigo.
Taki format współpracy, chętnie rozwija wiele sieci franczyzowych. Zainteresowany franczyzobiorca, może uruchomić biznes na wyspie po markami takimi jak: Fonny Funny, Liquider Poland, toys4boys, NEONAIL, Organique, Lafaye Coffee Point, Silcare, czy Optiland.