Firma Interbrand opublikowała swój doroczny raport najcenniejszych marek na świecie. W rankingu jak zawsze wzięto pod uwagę takie czynniki jak: kondycja finansowa, znaczenie marki dla konsumentów oraz działania marketingowe firmy. Wśród najcenniejszych znajdziemy również sieci franczyzowe.
Pierwsze miejsce zajęła marka Apple. Tuż za nią znalazł się Amazon oraz Microsoft. Niemniej w rankingu najcenniejszych światowych marek znalazło się również klika znanych brandów, które rozwijają się jako sieci franczyzowe. Eksperci Interbrand zwrócili uwagę, że tegoroczny raport z uwagi na COVID-19 był nieco inny. Koronawirus dotknął niektóre branże znacznie i wpłynął na ich wyniki finansowe. Specjaliści wymienili jednak kilka firm, które zyskały na światowej pandemii. Wzrost zanotowały firmy kurierskie takie jak: UPS, DHL czy FedEx.
Wśród najcenniejszych marek świata znajdziemy brandy globalnych franczyz, takich jak: McDonald's, UPC, AXA, FedEx, DHL, KFC (franczyza niedostępna w Polsce), czy Santander.
***
Polecamy także:
Retail Business Awards 2020 - wśród laureatów Żabka, Eurocash, DOZ SA i Specjał