"Carrefour nie stoi na jednej nodze" - strategia i wielokanałowość

11 Sty 2021

Carrefour jak sam o sobie mówi, jest omnikanałowy i to właśnie to słowo klucz wyróżnia tę sieć spośród innych franczyz w branży retail. Firma stosuje hybrydę, dzięki której potencjalny franczyzobiorca może zdecydować jaki kanał chce sam rozwijać. W ramach oferty franczyzowej, sieć proponuje 5 konceptów: Carrefour Express Convenience, Carrefour Express Convenience na stacjach paliw, Carrefour Express Minimarket, Carrefour Market oraz Globi. Sieć rozwija współpracę z przedsiębiorcami zarówno w ramach franczyzy, jak i ajencji. O elastyczności biznesowej Carrefoura opowiadał Krzysztof Łagowski, Dyrektor Sklepów Convenience Carrefour Polska, w ramach cyklu eksperckiego: "7 warstw strategii. O strategii skalowania sieci franczyzowych".

Krzysztof Łagowski w rozmowie wyróżnił atuty przyłączenia się do sieci takie jak: elastyczność formy współpracy, na którą składa się między innymi wybór odpowiedniego formatu, ale także możliwość pokrycia inwestycji zarówno ze środków własnych przedsiębiorcy, jak i kredytu. W rozmowie podkreślał, że dla sieci ważne jest, aby biznes franczyzowy opłacalny był dla obu stron, a franczyzobiorca miał dużą swobodę działania. Nie sztuką jest otworzyć sklep - powtarzał i podkreślał jak ważne jest odpowiednie przeszkolenie franczyzobiorców. Partnerstwo, rentowność i klient to kwestie, które są główną strategią sieci - zaznaczył Dyrektor Sklepów Convinience.

Ekspert wskazywał także na siłę brandu firmy, którą reprezentuje. Jak podał, rebranding sklepów, które decydują się przekształcić w jeden z formatów Carrefoura, wpływa ostatecznie na poprawę ich wyników finansowych o 30-70%.

Łagowski w rozmowie wskazał także, że dla samej sieci Carrefour ważne jest angażowanie się w transformację żywieniową klientów. Co więcej, zaznaczył, że jest ona jednym ze strategicznych celów sieci. Głównym zadaniem Carrefoura w tej kwestii jest pomoc konsumentom w zmianie nawyków żywieniowych, edukacja oraz zapewnienie informacji o sprzedawanych produktach. Podkreślał także, że dla sieci ważne jest rozwijanie sklepów w formatach BIO.

Całość rozmowy obejrzysz poniżej:

Carrefour Polska to sieć handlowa pod szyldem, której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych oraz sieci 40 stacji paliw.

***

Polecamy także:

Jaki franczyzowy biznes można prowadzić na wsi?

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook
x
Zapisz się do newslettera