Nie jesteśmy firmą kurierska, nie skupiamy się wyłącznie na realizacji transportu przesyłki z punktu A do B. MBE to szereg usług, jesteśmy dla klienta wsparciem w zakresie transportu, marketingu oraz magazynowania. Usługi centrów skierowane są do małych i średnich przedsiębiorstw, w szczególności e-commerce, które nie chcą lub nie mają możliwości utrzymywania swoich działów logistyki czy marketingu. Klient w MBE w jednym miejscu otrzymuje wiele usług niezbędnych do prowadzenia działalności. "All in one Store" brzmi jak slogan reklamowy, ale tak faktycznie jest: zorganizujemy akcję wysyłkową, niestandardową przesyłkę paletową do Afryki lub wysyłkę cennych kolekcjonerskich win do Wietnamu a także ubezpieczymy towar do jego wartości sprzedażowej. U nas klient zamówi pieczątkę, wizytówki, foldery. Obsłużymy również jego korespondencję realizując usługę wirtualnego biura.
W ramach pakietu franczyzowego, każdy Franczyzobiorca otrzymuje oprócz indywidualnego projektu aranżacji lokalu, umeblowania i obrendowania placówki, pakiet kilkutygodniowych, kompleksowych szkoleń, które mają przygotować nowego przedsiębiorcę do samodzielnego prowadzenia biznesu, pod kątem produktowym, biznesowym, sprzedażowym, marketingowym, operacyjnym. Szkolenia obejmują część teoretyczną i są to szkolenia z zakresu zarządzania ludźmi i firmą, a także, sprzedaży, obsługi klienta i marketingu, produktów i usług oraz praktyczną – 3 tygodnie specjalistycznych szkoleń w istniejących centrach MBE z zakresu wykonywanych usług tj. poligrafii, usług kurierskich, ubezpieczeń, sprzedaży, zarządzania czasem itd. Kolejnym etapem jest 3 miesięczny proces coachingowi, podczas którego nowy franczyzobiorca bardzo blisko współpracuje ze swoim opiekunem w zakresie pozyskiwania klientów i sprzedaży po to, aby na tym etapie swobodnie korzystać ze zdobytej wiedzy i rozwijać swój biznes mając oczywiście ciągłe wsparcie swojego opiekuna i pozostałych franczyzobiorców. Oprócz szkoleń przed uruchomieniem placówki organizowane są również cykliczne szkolenia tematyczne, które poszerzają wiedzę franczyzobiorców. Zdaniem naszych franczyzobiorców jest to bardzo cenne wsparcie, pomagające w codziennym zarządzaniu biznesem.
Obecne placówki zlokalizowane są głównie w większych miastach, gdzie potencjał biznesowy i dostępność sektora małych i średnich przedsiębiorstw są wyraźne. Natomiast coraz więcej oddziałów powstaje w mniejszych miastach. Wbrew pozorom mniejsze, 30-40 tysięczne miasta mają bardzo duży potencjał. Po pierwsze, koszty prowadzenia biznesu są dużo niższe, dzięki czemu szybciej można osiągnąć rentowność, a po drugie, jest tam dużo lokalnego biznesu, małych i średnich firm, które potrzebują naszych usług.
Współpraca z międzynarodową siecią franczyzową to przede wszystkim globalne możliwości, dające lokalne korzyści: wypracowane przez lata standardy i strategie długoterminowego rozwoju no i najważniejsze w przypadku branży logistycznej globalne kontrakty z dostawcami, które gwarantują stabilność i najlepsze możliwe warunki, do tego zaawansowane technologie, które nasi franczyzobiorcy oferują swoim klientom. Koncept franczyzowy Mail Boxes Etc. jest prosty, a zarazem innowacyjny. Oferta outsourcingu skierowana do małych i średnich firm jest idealną odpowiedzią na potrzeby polskiego rynku, będącego w fazie profesjonalizacji. Ponadto, międzynarodowy charakter sieci ułatwia współpracę z klientami wymagającymi nietypowych rozwiązań. W razie potrzeby możliwa jest kooperacja z zagranicznymi oddziałami w innych krajach. Mail Boxes Etc. to także nowoczesne, zachodnie podejście do franczyzobiorców i przede wszystkim jasne warunki współpracy. Kompleksowe szkolenia obejmują praktyczną stronę prowadzenia biznesu, ale również: zarządzanie operacyjne, zarządzanie ludźmi, sprzedaż i obsługę klienta czy marketing. Franczyzobiorcy w każdej sytuacji mogą korzystać z pomocy ekspertów z centrali.
Branża logistyczna w dobie pandemii pozostała jedną ze stabilniejszych. W konsekwencji pandemii sprzedaż tradycyjna niemal w jednej chwili zatrzymała się, klienci i sprzedawcy przenieśli się do sieci, handel internetowy wystrzelił, i pociągnął wolumen przesyłek kurierskich. Dla nas to bardzo dobra wiadomość, bo wzrost e-commerce oznacza wzrost zapotrzebowania na nasze usługi. Specjalizujemy się w obsłudze sklepów internetowych, a outsourcingując nam swoją logistykę i marketing przedsiębiorcy mogą spokojnie zająć się zwiększaniem sprzedaży.
Dla nas to wymagający, ale i dobry czas, a co najważniejsze, ten czas się nie kończy z końcem pandemii, nauczyliśmy się kupować w Internecie, pracować zdalnie i wybierać stabilne biznesy.