Covid-19 zmotywował ich do założenia własnych firm? Zaskakujące wyniki

04 paź 2020
źródło: ustbusiness.com

Pandemia koronawirusa nadal wpływa na sposób, w jaki żyjemy, pracujemy czy podróżujemy. Dla wielu jednak pandemia jest po prostu kolejną przeszkodą, którą należy pokonać. Tak też się dzieje w Stanach Zjednoczonych, gdzie pomimo dużych liczb zakażeń odnotowano niesamowity wzrost liczby nowych firm.

W amerykańskim spisie ludności odnotowano 93,6% wzrost liczby aplikacji biznesowych w porównaniu z rokiem ubiegłym (2019). To zjawisko przyczyniło się do przeprowadzenia ankiety wśród osób, które pomimo pandemii wzięły sobie za cel założenie własnej firmy w 2020 r. Przeprowadzono badania pośród 400 przedsiębiorców.

"How 2020 Has Influenced A New Class of 'Pandemic Founders" - przedstawiamy kluczowe wnioski z tego raportu.

1. Pandemia okazała się być "katalizatorem" dla wielu przedsiębiorców. Z raportu wynika, że jeden na pięciu respondentów powiedział, że nie planował założenia firmy przed pandemią - ale teraz już tak. Dodatkowo na pytanie: „Co pomogło Cię przekonać, że to dobry moment na założenie firmy?” - prawie jedna trzecia ankietowanych stwierdziła, że ​​zainspirowały ich zmiany na rynku związane z pandemią.

2. Prawie 70% przedsiębiorców stwierdziło, że pandemia zmieniła ich biznesplan lub zmusiła ich do wprowadzenia zmian, które mogą mieć wpływ na sukces. Niezależnie od tego, czy musieli opóźnić datę rozpoczęcia, czy też zastanowić się, w jaki sposób zamierzali dostarczyć swoje produkty i usługi klientom, zdecydowana większość przedsiębiorców musiała wprowadzić zmiany, aby pozostać na dobrej drodze lub wypłacać. Respondenci opowiadali historie o konieczności inwestowania początkowych pieniędzy na rachunki lub niemożności otwarcia firmy z powodu własnych zagrożeń zdrowotnych i obaw, a także niezliczonych innych zmian w biznesplanach , datach rozpoczęcia, finansowaniu i nie tylko (...) - czytamy w raporcie. 

3. Ponad jedna czwarta ankietowanych (26%) została zwolniona i teraz zaczyna rozwijać własny biznes.

4. Ponad połowa ankietowanych to nowicjusze.  Około 51% ankietowanych stwierdziło, że byłby to pierwszy raz, kiedy zakładaliby firmę.

5. 70,6% respondentów stwierdziło, że ich firma będzie miała sklep stacjonarny lub będzie działać zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i online.

6. 57,5% respondentów stwierdziło, że zachowa swoją codzienną pracę/obowiązki, ale dodatkowo zacznie rozwijać własny biznes.

Jakie rodzaje firm amerykańscy przedsiębiorcy rozpoczną w tym roku?

W omawianej ankiecie zapytano potencjalnych przedsiębiorców, czy planują otworzyć firmę w ciągu najbliższych 12 miesięcy - a jeśli tak, to w jakiej branży lub sektorze. Okazało się, że większość z nich chce prowadzić bary lub  sklepy detaliczne.

 

- Początkowo byliśmy zaskoczeni, że tworzenie małych firm tak znacznie wzrosło w tym roku. Ale dowiedzieliśmy się, że ci przedsiębiorcy chwytają za dobre strony, być może realizując swoją pasję po zwolnieniu lub odkrywając nową okazję z powodu pandemii. Z dumą informuję, że wielu z tej nowej kategorii właścicieli firm radzi sobie z trudami roku 2020 dzięki kwintesencji amerykańskiej pomysłowości i innowacyjności  - powiedział Eric Goldschein, redaktor ds. Partnerstw w JustBusiness.

Oczywiście w badaniu wykazano także wielu ankietowanych, którzy z uwagi na koronawirusa musieli opóźnić procesy związane z zakładaniem firmy. Głównym powodem były: brak odpowiednich finansów, uniemożliwienie otrzymania kredytu lub pożyczki lub wstrzymanie środków, które miały być przewidziane na rozwój biznesu.

Cały raport można przeczytać na ustbusiness.com.

***

Polecamy także:

Czas na bezpieczny biznes - czas na Bafra Kebab!

Czas na bezpieczny biznes - czas na Bafra Kebab!

 

Tagi:

Opublikowane przez: Daria Kania-Baran
facebook